Welke van deze versterkers?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:24
Ik ben ook nog rond aan het kijken voor een leuke versterker en kwam onderstaande modellen tegen:

Denon DRA-585RDS receiver voor 229 euro

Onkyo TX-DS575 receiver(dus niet de x, zoals in de link) voor 369 euro

NAD C370 versterker voor 700 euro

Zoals jullie zien verschillen de prijzen nogal, maar ik hoop dat iemand kan/wil uitleggen of ze die verschillen ook waard zijn.

Ik wil hem gaan gebruiken voor het luisteren van allerlei genres muziek (om het makkelijk te maken ;)). Ik wil er een paar KEF Q50/Q55's of Infinity Delta 60's aanhangen. In ieder geval speakers in die klasse, 't is net welke aanbieding ik tegenkom en welke ik het mooist vind klinken.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

IK zou kiezen voor de Onkyo. Waarom? Nou Onkyo heeft namelijk het geluid wat ik wil. (Ik heb zelf nu ook een Onkyo).
Nu komt een uitspraak die bijna net zo vaak voorkomt als 'utfs' -> Ga luisteren.
Mischien vind jet het geluid van die goedkoopste (Denon) wel helemaal toppie, maar het kan ook zijn dat je jouw 'wens-geluid' uit die duurste NAD hoort komen (O, die dingen zien er wel altijd lekker strak uit :) )

Edit : Typo

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

eerst speakers uitzoeken (luisteren)
naar winkel stappen en stuk of 10 cd's meenemen,
na de speakers een bijbehorende versterker uitzoeken.
dit principe is mij zeer goed bevallen

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• joker1977
  • Laatst online: 12:24

joker1977

Tweakert

Tja.. Ik zou me eerst even afvragen of je een DTS/DD5.1-receiver wilt (zoals die Onkyo) of een 'stereo'-versterker zoals die N.A.D.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 09 februari 2002 23:57 schreef joker1977_forum het volgende:
Tja.. Ik zou me eerst even afvragen of je een DTS/DD5.1-receiver wilt (zoals die Onkyo) of een 'stereo'-versterker zoals die N.A.D.
Precies ! Dat lijkt me de meest nuttige opmerking in deze draad.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 10 februari 2002 00:26 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Precies ! Dat lijkt me de meest nuttige opmerking in deze draad.
De enige nuttige >:)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb zelf de NAD C350, en ben er supertevreden mee. Geen vervormd geluid, superstrakke bass, netjes hoog, soft-clipping voor de liefhebbers... en het verschil met de C370 is enkel het vermogen.

Mother, will they like this song?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als de topicstarter nou ff reageert m.b.t. wat hij nou eigenlijk wil, stereo of surround.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Arzie
tbusquet: Da's een beetje het probleem, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga hem namelijk gebruiken voor MP3's en CD's luisteren, voor geluid bij DivX-films (stereo dus) en voor spellen. Misschien later DVD, maar nu iig nog niet. De meeste doelen zijn dus stereo, alleen de spellen zijn soms 4-speaker.

Wat ik denk ik het beste kan doen is een stereo-versterker kopen en mijn huidige goedkope setje (Akai versterker+Sound 80 (?) speakers) voor achter gebruiken.

• joker1977
  • Laatst online: 12:24

joker1977

Tweakert

DivX-films zijn wel stereo, maar vaak zit Dolby Pro Logic er wel in gemengd. Dus dan heb je nog steeds wat aan surround.

Maar als je het NU nog niet weet, zou ik NU nog maar niet een versterker/receiver kopen.

Jos>

• Arzie
Hmm, Pro Logic is idd wel leuk, wist ik niet. Maar ik denk dat ik toch voor stereo ga, omdat ik dus nog een oud setje heb, wat best voor achter gebruikt kan worden.

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
De kwaliteit wordt toch bepaald door de luidsprekers
ik denk dat het verschil tussen deze versterkers wel klein is.

maar die onkyo is wel het intersantste , zeker voor die prijs

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17

FFF

euh, denk niet dat tussen een onkyo en een NAD een vergelijking gemaakt kan worden hoor maar ok.

Ik zou een nieuwer model onkyo kopen, eerst was er de 575 toen de 575x en toen de 595, de 595 is echt wel beter

• CaineTanathos
  • Laatst online: 07-07 22:00
nee niet echt een vergelijking nee, vooral als je naar de prijs kijkt :)

Ik bedoel maar als je versterken 50 % open zet, zal toch niet veel verschil horen.
Tenzij je er natuurlijk op getrained bent

Ik had trouwens nog nooit van nad gehoord :).
Dat komt misschien omdat ik maar een 21 jarig studentje ben .

ik dacht dat onkyo een van de beste was :) en ook veel duurder maar dat valt precies wel mee
ik heb nu een kenwood KRF-V5020 en een Yamaha AX-396 voor mijn passieve subwoofer. Ik ken ook iemand die een denon versterker heeft, maar verschil hoor ik toch wel niet.

Ik denk ook dat het verschil in kwaliteit kleiner is geworden dan zegt 5-10 jaar geleden

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Waarom laat de verkoper je niet de verschillen horen? Toen ik de keuze moest maken tussen een Denon receiver en een gewone versterker, heeft die man gewoon beide apparaten aangesloten en (hoorbaar) duidelijk gemaakt wat de ene wel kon, en de andere niet. (In mij geval was dat dat de reciever van 65 watt minder controle over de speakers had dan de 50 watt versterker.)

Siditamentis astuentis pactum.

• Arzie
Ik ben ook nog wel van plan te gaan luisteren, maar vroeg me gewoon af of iemand hier al een goede mening had.. Als newbie is het best moeilijk ;)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
De moeilijkste is of je nu voor surround of stereo gaat, sommigen beweren dat stereo nooit doorgaat en anderen zeggen dat het over enkele jaren zal verdwijnen, ik ben van mening dat stereo nog lang zal bestaan, luister je vooral muziek, ga voor stereo, kijk je veel film -> zeurround :)

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03

Oceria

I've been in between....

Zelf gaan luisteren. Da's het enige antwoord dat ik kan geven.
Elke versterker is gebouwd volgens de filosofie van de fabrikant. Je moet dus gewoon ZELF bepalen welke je het meest aanspreekt. Elke goede audiozaak zal je in de gelegenheid stellen om wat langer naar de verschillende opties te luisteren. Dus als je de goedkoopste mooier vindt klinken dan de duurste, waarom zou je dan meer geld uitgeven? Gebruik dat dan voor een goede CD speler.
Eén tip wil ik je wel geven: begin bij het begin, zorg voor een goede bron, ga dan naar de versterker luisteren en ga je dan pas op de luidsprekers orienteren. Op die manier kun je veel beter een systeem opbouwen dat naar JOUW wens klinkt!
Veel luisterplezier!! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Pagina: 1