Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voorstel] move mods.

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Heel vaak staan er in de verschillende fora verschillende topics duidelijk verkeerd.
Nu is het zo dat dit meestal wel snel gemeld wordt in SU, maar soms staan topics wel 12 uur open (of eentje van mij bijna 24 uur, voordat ze daadwerkelijk gemoved zijn.

Nu is mijn voorstel om de mods een beetje te helpen, door zgn Movemods in te schakelen.
Dit zouden personen moeten zijn (een soort van light mods) die enkel topics kunnen verhuizen tussen verschillende fora. Niet meer en niet minder. Dus ze kunnen geen topics op slot gooien om wat voor reden dan ook en zouden alleen in de techfora actief moeten zijn.

Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar wat vinden jullie van het idee.

Verwijderd

Hmzzz, je slaat ff met de hamer de topicadmin ff kort en klein zodat er alleen Move thread staat, nieuwe statussenaanmaken en klaar.....

Lijkt makkelijk!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heel goed. Is idd een stuk beter, een keer snel moven is beter dan 12 uur wachten op de betreffende forum mod. Hoewel dit natuurlijk alleen op gaat als het een echte duidelijke move wordt. Er zijn natuurlijk altijd dubieuze topics, die je beter aan de mod van het forum waar een topic in staat over kan laten.

* El Jefe vindt het dus een goed idee. Je kunt hierbij natuurlijk ook altijd nieuwe global mods aanstellen. Bijv. voor echte duidelijke slotjes-topics. Dus voor topics die nergens over gaan / warez-requests etc. :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Tsja...dan heb je topics waarvan de één vindt dat-ie in WOS thuishoort en de ander in NT ofzo.

Dan wordt zo'n topic dus voortdurend heen en weer geslingerd.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

teeeering, is niemand daar eerder opgekomen?

/me vraagt zich af wie dit in godesnaam wil gaan doen >:)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 09 februari 2002 23:23 schreef Ferdo het volgende:
Tsja...dan heb je topics waarvan de één vindt dat-ie in WOS thuishoort en de ander in NT ofzo.

Dan wordt zo'n topic dus voortdurend heen en weer geslingerd.
Gebeurt nu ook al, dus ik zie het probleem niet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• El Jefe
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 23:24 schreef Mel0dRaMatIc_FoOl het volgende:
* El Jefe vraagt zich af wie dit in godesnaam wil gaan doen >:)
Ik heb wel een ideetje. O-) ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Even zonder flauwekul.
Ik denk dat dit een gunstige bijdrage voor het forum zou zijn.
En ik denk dat het duidelijk is dat als iemand zegt "Mijn cdrom speler wordt niet herkend in de bios" dat dit in OM hoort en niet in bv HA oid.

Dit is ook absoluut geen negatieve kritiek op de modjes, maar ze hebben het blijkbaar erg druk (en kunnen ook niet 24/7 modden natuurlijk) dus kunnen we ze misschien wat helpen als er 2 of 3 movers aangestelt worden.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 15:18

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Waarom krijgt de topic starter iig niet 'het recht' om zijn eigen topic te verplaatsen? Het gebeurd namelijk vaak dat een topic per ongeluk op de foute plek staat. Op die manier krijgen de modjes het minder druk

• El Jefe
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 23:32 schreef CV_SmileY het volgende:
Waarom krijgt de topic starter iig niet 'het recht' om zijn eigen topic te verplaatsen? Het gebeurd namelijk vaak dat een topic per ongeluk op de foute plek staat. Op die manier krijgen de modjes het minder druk
Er zijn natuurlijk zat mensen die die verantwoordelijkheid niet aan kunnen en topics over heel GoT gaan sleuren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 23:32 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik denk dat we dan heel veel serverload gezeik krijgen. Bovendien kunnen topics dan gewoon van de HK naar de techfora geplaatst worden om posts te scoren (want als jij 40 posts in een topic hebt van een halfjaar geleden, en je moved dat, ziet niemand dat).

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 23:34 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk zat mensen die die verantwoordelijkheid niet aan kunnen en topics over heel GoT gaan sleuren.
Voor het nieuwe forum:
1 Replace is mogelijk. Daarna niet meer. Een mod krijgt van zijn forum een overzicht van alle uitgaande en binnenkomende topics in z`n eigen admin kant. Daar kan hij beslissen of het de verplaatsing ongedaan wilt maken, of toestaan. Zelf veranderen kan natuurlijk ook.

Weer een feature van m`n eigen forum weg gegeven..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ten eerste, dit kan met topix niet.

Ten tweede, dit is nou precies een van de redenen waarom er mensen Global Mod rechten hebben...

• Jaymz
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 09 februari 2002 23:37 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Voor het nieuwe forum:
1 Replace is mogelijk. Daarna niet meer. Een mod krijgt van zijn forum een overzicht van alle uitgaande en binnenkomende topics in z`n eigen admin kant. Daar kan hij beslissen of het de verplaatsing ongedaan wilt maken, of toestaan. Zelf veranderen kan natuurlijk ook.

Weer een feature van m`n eigen forum weg gegeven..
Uh; Ik denk dat je als mod he-le-maal gek wordt van de 'movemeldingen'. Op jouw forum werkt dat misschien, maar ik vermoed dat GoT een factor of wat groter is. Sterker nog, dat weet ik wel zeker :)

En dus zou ook het aantal 'move-meldingen' een stuk hoger liggen.

Moderators zitten écht niet te wachten op de administratieve zut die zo'n idee meebrengt. Uiteindelijk zijn wij namelijk ook gewoon bezoekers die hier om dezelfde reden komen als jullie. Dàt moet je niet vergeten ;)

Dat brengt 'het probleem' terug waar het begint: de bezoeker -> Denk ff na waar je probleem tuishoort :)

Voorbeeld:
Als je geen drivers kan vinden waarmee je je netwerkkaart aan de praat kan krijgen hoort dat in SA, en niet in HA, NT, IT of ANS. ->
Je hebt een probleem met de software, niet met een stuk hardware, iets waarmee je KUNT intenetten, een netwerk, of iets waarmee je een serverpark aan de praat kan krijgen.
(WOS en NOS had ik ook nog kunnen noemen, voor de mensen die menen dat het aan het OS ligt)

Ongetwijfelt zullen mensen (waaronder misschien moderators) het hier niet mee eens zijn, wat bewijst dat 'move-mods' een aantal nadelen heeft. De plek waar een topic thuishoort hangt heel erg van het probleem af. Ik noem een netwerkkaart, die prima onder W98, en NT 4 werkt, maar het vertikt onder Linux. Waar hoortie dan -> Dilemma :{ :)

Ga svp niet op dit voorbeeld in, het is namelijk maar een voorbeeld

Waarom sommige SU's open blijven staan kan ik ook niet echt op antwoorden, ik ben gewoonweg nog te kort in de positie dat ik daar 'op let'

Ik weet wel dat sommige meldingen best 'vervelend' zijn, maar dat heb ik hierboven al proberen duidelijk te maken :)

Verwijderd

En een bijkomend probleem is dat we in de hardwaregroep niet meer alles moven. Alles wordt gedumpt in HA omdat een mod het wel op de goede plek zet. Als het echt duidelijk is dat een topic niet in HA hoort gaat hij gewoon dicht. En wonder boven wonder helpt dit ook nog een beetje, alles komt steeds vaker meteen op de goede plek :)

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 04-11 21:05
Op zondag 10 februari 2002 00:57 schreef ACM het volgende:
Ten eerste, dit kan met topix niet.

Ten tweede, dit is nou precies een van de redenen waarom er mensen Global Mod rechten hebben...
Meschienwat voor het nieuwe forum.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 10 februari 2002 10:47 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
Meschienwat voor het nieuwe forum.
Ik denk niet dat het erin komt.

Dan nog liever wat meer lite-mods, maar het is allemaal verder niet aan mij om dat te bepalen ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Pff, ik denk dat we dan een beetje een overkill aan mods gaan krijgen. We hebben al gewone mods, lite-mods, bemiddelaars, medics enzo. Dat moven kan eigenlijk evengoed gedaan worden door de gewone mods en de lite-mods.

https://fgheysels.github.io/

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
op zich een goed idee, zou zeker goed werken denk ik, idd vooral met HA.

maar nu Jaymz globalmod rechten heeft is het met de SU'tjes echt duidelijk verminderd, het schiet echt veel beter op...

[Jotti mode]
Choeso jei Jaymz! :P
[/Jotti mode]
:+

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 02:55 schreef Jaymz het volgende:

[..]

[even wat quote-tekst verwijderd ivm. te veel van dat laatste :) ]
Ik snap wat je bedoeld, natuurlijk. Maar ik heb dat dus in m`n eigen forum gebouwd als mogelijkheid. Over het voorbeeld van de mods die eigenlijk ook gewoon users zijn kun je discussies opgooien lijkt me. Een mod heeft meer rechten en is dus gewoon ook meerwaardig dan een gewone user. Hierarchie heet zoiets dacht ik. Net zoals op het werk, je hebt een baas en jezelf. Je baas staat niet gelijk aan jouw, en ze hebben zeker niet dezelfde belangen.

Maarja, het is enkel een voorbeeld dus :) ik snap wel dat je als mod niet elk uur een lijst van 20 topics wilt bekijken of ze wel goed worden gemoved door users/mods.

Misschien is het alleen handig als je dit optioneel maakt, en dat alleen mods kunnen moven, en dat die moves in een lijst komen.

Maar het ideeën verzinnen laat ik aan jullie over :)

Move mods lijken me in ieder geval een beetje overkill. Dan moet je meer global mods of HGA`s nemen.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 februari 2002 13:31 schreef veldmuis het volgende:
Maar nu Jaymz globalmod rechten heeft is het met de SU'tjes echt duidelijk verminderd, het schiet echt veel beter op...

[Jotti mode]
Choeso jei Jaymz! :P
[/Jotti mode]
:+
Uh, dank... :+

Ga dat nou niet teveel doen. Dan ga'k naast me schoenen lopen :P

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 februari 2002 13:35 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, natuurlijk. Maar ik heb dat dus in m`n eigen forum gebouwd als mogelijkheid. Over het voorbeeld van de mods die eigenlijk ook gewoon users zijn kun je discussies opgooien lijkt me. Een mod heeft meer rechten en is dus gewoon ook meerwaardig dan een gewone user. Hierarchie heet zoiets dacht ik. Net zoals op het werk, je hebt een baas en jezelf. Je baas staat niet gelijk aan jouw, en ze hebben zeker niet dezelfde belangen.
Ik ga hier de discussie niet aanzwengelen, maar Mod's zijn idd een soort van 'meerderwaardig oid.'. Alleen moet je daar iMho héél erg mee uitkijken (als mod zijnde), somehow kunnen mensen niet zo goed tegen authoriteit. Je moet een 'samen komen we er wel uit' principe zien te hanteren :)

Iig zie ik mezelf 'gewoon' als bezoeker, ik heb alleen wat meer 'directe invloed op het forum' oid. Je moet alleen 'de basis' niet vergeten, en die ligt iMho bij 'de bezoeker' :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Mijn idee was dus niet zo heel erg slecht, maar beetje onmogelijk.
Jammer dan.
Pagina: 1