Toon posts:

Welk moederbord voor xeon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ga een server bouwen die voor een paar jaar dag en nacht aan moet blijven staan.

ik wil er een intel xeon 2.2ghz 512kb processor inzetten met 1024mb sdram pc-133 en een western 100gb 7200rpm 8mb.

op welk moederbord moet ik dit zetten?
het moederbord moet stabiel zijn en gewoon f*cking goed omdat hij erg lang aan moet staan.

thanx! :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Dan ben je snel klaar, want wat jij wil kan niet. Er is geen bord waar je én een Xeon 2.2Ghz én PC133 op kan steken. Vooralsnog is een Colusa (i860) bord de enige optie, en daar moet RDRAM op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
rdram, ok dat wist ik niet. bedankt, maar is er verder geen keus qua mobo`s?

is alleen een mobo met intel i860 chipset de enigste optie?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Wel als je er een Xeon op wil zetten. Als je één Xeon gaat gebruiken kun je beter een gewone P4 nemen (Northwood, ook met 512Kb L2), dan heb je keuze te over.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ligt eraan wat die server allemaal moet doen...

Pentium 4 Northwood x1 zou heus wel voldoende zijn denk ik, Xeon lijkt mij sowieso te hoog gegrepen of er moesten ****************** computers aan maarja....

suc7 :7

Verwijderd

Topicstarter
hmm, lastig.

op de server komen ongeveer 11 computers en de server moet minimaal 5 jaar dag en nacht aan kunnen blijven staan zonder enige problemen. Geld speelt opzich ff geen rol.
is die p4 stabieler ofzo?
welke processor gaat langer mee?
welk mobo is het beste voor p4 en xeon?

sorry voor de vele vragen maar het gaat om een server die 5 jaar mee moet en die erug veel geld gaat kosten.

thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 15:36 schreef Allanzoet het volgende:
hmm, lastig.

op de server komen ongeveer 11 computers en de server moet minimaal 5 jaar dag en nacht aan kunnen blijven staan zonder enige problemen. Geld speelt opzich ff geen rol.

sorry voor de vele vragen maar het gaat om een server die 5 jaar mee moet en die erug veel geld gaat kosten.

thanx!
iemand?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Als geld geen rol speelt, koop dan een Proliant of een Power Edge....

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 10 februari 2002 15:36 schreef Allanzoet het volgende:
hmm, lastig.

thanx!
als geld geen rol speelt, neem dan gelijk een merk server ipv zelfbouw, die dingen zijn namelijk veel betrouwbaarder dan zelfbouw dingen (over het algemeen!!)

dell/compaq/ibm dus

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
type please?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 16:46 schreef zwelgje het volgende:

[..]

als geld geen rol speelt, neem dan gelijk een merk server ipv zelfbouw, die dingen zijn namelijk veel betrouwbaarder dan zelfbouw dingen (over het algemeen!!)

dell/compaq/ibm dus
zoals?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Levensduur een iedere processor is (mits goedgekoeld) veel langer dan 5 jaar. Dus wat dat betreft maakt het niks uit.

Waarom koop je trouwens geen kant en klare server (Dell, Compaq (= proliant! :9)) Die dingen zijn gegarandeerd betrouwbaar, en je zei dat je toch veel geld uit wou geven.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op zondag 10 februari 2002 16:49 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

zoals?
Hehe.. iemand was me voor..

www.dell.nl is een mooie site. Je mag ook wel zelf nadenken, of met een gerichte vraag komen.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Neem gewoon een P4 2.0 of 2.2 GHz + Asus mobo met Intel chipset met RDRAM. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 17:05 schreef Remi het volgende:
Neem gewoon een P4 2.0 of 2.2 GHz + Asus mobo met Intel chipset met RDRAM. :)
is dat beter dan de xeon?

past er 1024mb ram in?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Nee Xeon is sneller maar voor een server heb je geen Xeon nodig, dan volstaat een P4 ook wel.

Intel Pentium 4 2.0 of 2.2
Asus P4T-E, Intel 850 chipset en geschikt voor 2GB RDRAM.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Bedrijfskritische server?
Geld speelt geen rol?

Als je dan niet slim wilt zijn, bouw je 'm zelf...

Anders ga je naar IBM of een ander merk welke garanties kunnen geven op uptimes...

Pak bijvoorbeeld een IBM eSeries x350 Xeon erop etc. etc. dubbele voedingen, alles dus dubbel uitgevoerd.
Een optie erbij aanschaffen dat bij eventuele calamiteiten je binnen 2 uur vervangende spulletje hebt...

100% uptime haal je never, 99,7% garanderen alleen de grote jongens, en geen zelfbouwpakketjes :)
just my 2 cents :)
Pagina: 1