Toon posts:

photoshop vector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In photoshop 6 zit een tooltje waarmee je rectangle shapes kan maken (vectors).
Deze zijn in het photoshopformaat keurig te zien, maar zodra ik wil exporteren naar jpg of wil printen, is er van deze vector shapes nix meer terug te zien!
Is dit normaal oid :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Geen idee, geen ervaring mee in ieder geval. Wat ik altijd doe, is in Illustrator tekenen, en vervolgens in Photoshop plaatsen of importeren of copy-pasten. Illustrator heeft wat betreft vector namelijk heel wat opties meer dan Photoshop. Daarentegen moet je in Illstrator weer geen foto's gaan bewerken. See my point ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ja, jpeg is een pixelbased bestandsformaat.

als je vectoren wilt behouden dien je ze om te zetten naar paths en de optie 'export paths to Illustrator' onder 'File' gebruiken, hiermee exporteer je echter enkel paths en geen pixelbased beelden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Is dus niet mogelijk :(
Dan probeer ik 't maar op een andere manier.

Verwijderd

Je kan die vector dingen natuurlijk wel omzetten naar pixels, maar dan ben je de vector voordelen kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat wel mogelijk dan?
Vertel ff hoe ik dat voor elkaar krijg dan als je wilt,
Als 't er eenmaal staat wordt 't toch niet meer veranderd, dus dan hoeft 't ook geen vector meer te zijn.

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Op zondag 10 februari 2002 00:21 schreef Rembo het volgende:
Is dat wel mogelijk dan?
In het venster waar je layers staan staat ook een tabblad "paths"; als je daar met rechts klikt kan je kiezen voor "stroke path".

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 00:21 schreef Rembo het volgende:
Is dat wel mogelijk dan?
Vertel ff hoe ik dat voor elkaar krijg dan als je wilt,
Als 't er eenmaal staat wordt 't toch niet meer veranderd, dus dan hoeft 't ook geen vector meer te zijn.
I'd say : Rasterize Layer en you're done.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 01:36 schreef Charango het volgende:

[..]

In het venster waar je layers staan staat ook een tabblad "paths"; als je daar met rechts klikt kan je kiezen voor "stroke path".
Heej, thanx! nu neemt ie ze mee in de jpg.
Pagina: 1