Raar probleem... Sinds kort heb ik zowel kabel als ADSL. Die 2 heb ik uit elkaar getrokken, daardoor is de ADSL verhuist van een Linux machine naar een Windows 2000 adv. srv. machine. Al die tijd dat ADSL hier de enige aansluiting was, had Windows dus zijn default gateway richting de Linuxmachine staan en dat liep als een trein...
Nu is de ellende dat ik de Default gateway weg heb gehaald en de nic aan met ADSL via DHCP een ip laat krijgen. Zou moeten werken natuurlijk... Alleen als ik de server opstart, komt ADSL even op gang en daarna verdwijnt ie weer (allemaal tijdens het opstarten). Doe ik na het volledig opstarten een ipconfig, dan zie ik weer netjes de default gateway terug die ik net verwijderd heb, waardoor ADSL dus niet meer werkt... en nee, ik heb niet op cancel geklikt...
De LAN nic heet een statisch ip adres, dus het komt niet via een DHCP server...
Iemand bekend hiermee???
Nu is de ellende dat ik de Default gateway weg heb gehaald en de nic aan met ADSL via DHCP een ip laat krijgen. Zou moeten werken natuurlijk... Alleen als ik de server opstart, komt ADSL even op gang en daarna verdwijnt ie weer (allemaal tijdens het opstarten). Doe ik na het volledig opstarten een ipconfig, dan zie ik weer netjes de default gateway terug die ik net verwijderd heb, waardoor ADSL dus niet meer werkt... en nee, ik heb niet op cancel geklikt...
De LAN nic heet een statisch ip adres, dus het komt niet via een DHCP server...
Iemand bekend hiermee???
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...