Toon posts:

vraag over AMD Athlon XP 1900+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht met een AMD Athlon XP 1900+ processor. Toen ik in directx info keek zag ik dat mn processor maar op 1612 Mhz draaide. Toen ik hier achterkwam heb ik de winkel opgebeld waar de pc vandaan kwam. Hier vertelde ze mij echter dat deze processor niet op 1900+ Mhz hoort te draaien maar dat ie alleen zo heet omdat hij even snel is als een Pentium 4 1900. Mijn vraag: "Is dit echt waar?" of heeft die verkoper gewoon een lulverhaal tegen me opgehangen. Naar mijn weten hoort dit namelijk niet. Ik heb een ASUS A7V266-E motherboard, in het setup menu waar je met DEL komt als je comp opstart staat ie ingesteld als 1600 en hoger kan niet tenzij ik het handmatig instel. Dit heb ik voorlopig nog maar niet gedaaan om eventuele beschadigingen aan de processor te voorkomen. Kan iemand mij helpen. Thanx.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
1600 is goed voor de 1900+ volgens mij.
maar vergelijking met intel is niet helemaal juist.
het is zover ik weet meer een vergelijking met de "oudere" athlon processors die op 1900Mhz zouden moeten lopen om de zelfde preformance rating te halen.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

het klopt wat de verkoper zegt

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het verhaal klopt helemaal. Het getal 1900+ is een zogenaamde 'rating' die aangeeft hoe snel een AMD presteerd ten opzichte van een Intel(?) processor. Dat 'ie op 1600Mhz draait klopt precies. Je had dit makkelijk op de AMD website kunnen vinden; hier om precies te zijn (Q16).

Intentionally left blank

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:52
Ja dat klopt, ik heb hier een XP 1800+ draaien op de standaard snelheid van 1533 MHz, dus ik neem aan dat een XP 1900+ ook niet op 1900 zal draaien.
Maar je processor is wel een 1900 MHz-je ten opzichte van een 1200 Thunderbird, dus :)

edit:
Sjeesj, wat een replies op hetzelfde tijdstip :D

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

klopt, 1900XP wil zeggen dat je een 1900Mhz Thunderbird moet hebben om dezelfde snelheid te krijgen, beetje vaag, maar zou wou AMD het nu eenmaal hebben. (zijn veel mensen niet blij mee, althans dat komt uit de test van computer totaal)
Pagina: 1