Mailtje geopend => meer spam

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb laatst met Yahoo een mailtje geopend, wat spam bleek te zijn, en nu krijg ik regelmatig mail van verschillende zenders waar ik niet om gevraagd heb. De enige overeenkomst is is dat ze allemaal duitstalig zijn, en ze komen niet in de spambox.
Zou ik met dat openen een troyan binnengehaald hebben, of kunnen ze op een of andere manier zien dat ik het geopend heb, en daarom meer sturen?
Een van de afzenders had als adres (getal)hackers@(een of ander domein).cz
Ik ben nu niet helemaal gerust, wat kan ik doen om te controleren of mijn computer niet gehackt is.
De virusscanner deed niets, en ik ben nu maar een firewall aan het downloaden. (heb gewone modem, dus ik dacht dat dat niet nodig was)

-edit-
Ik ga nu niet nog meer van die mailtjes openen om de afzenders steeds te blokkeren, misschien is het middel dan erger dan de kwaal.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Misschien een HTMLmailtje die jouw mailadres verzond als je hem opende! Hopelijk zit er een filter in je mailbox!

Wat je kan doen is de header uitlezen van het hackerzzmailtje als je die nog hebt en IP ff tracert'en >:)

kan je ze ff bij hun provider abusen!
Meestal hebben ze een onbestaand mailadres maar probeer maar!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

ALs het een HTML mailtje was dat kunnen ze een img tag er in hebben gezet.
zoiets als:
[img]"www.server.com/page.asp?email=jouw@emailadres"[/img]

Jij opent het mailtje, je computer gaat het plaatje ophalen. De server herkent de request en geeft door dat jouw e-mail adres een werkend adres is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 23:02 schreef -Rob- het volgende:
ALs het een HTML mailtje was dat kunnen ze een img tag er in hebben gezet.
zoiets als:
[img]"www.server.com/page.asp?email=jouw@emailadres"[/img]

Jij opent het mailtje, je computer gaat het plaatje ophalen. De server herkent de request en geeft door dat jouw e-mail adres een werkend adres is.
Wordt dat vaak bij spamming gebruikt?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 09 februari 2002 23:30 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Wordt dat vaak bij spamming gebruikt?
volgens mij wel.

Je hebt ook vaak bij die mails dat je je kan unsubscriben, vaak vanaf dat moment krijg je nóg meer spam, omdat ze dan weten dat je dat adres gebruikt

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Volgens mij zat er in dat mailtje html, dan kan zo'n tag kloppen, nou ja, pech voor mij.
Ik spaar de mailtjes op en ga op een computer op school de afzenders blokkeren. Je weet maar nooit met html-virussen, ik heb wel een virusscanner, maar ik ben toch voorzichtiger geworden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08

vooghel

Cunning linguist

Kijk m.b.v. http://spamcop.net en/of http://samspade.org waar de spam vandaan komt en waar de links naartoe wijzen. Met SpamCop kun je automagisch een abusemelding versturen,

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik heb het zelfde, alleen dan turks!!!! nog erger, kan ik niet eens lezen, maar ze blijven me spammen, zelfs bouncen lukt niet

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 10:46 schreef erkens het volgende:
ik heb het zelfde, alleen dan turks!!!! nog erger, kan ik niet eens lezen, maar ze blijven me spammen, zelfs bouncen lukt niet
Gewoon hun afzendadres blokken!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 11 februari 2002 10:54 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Gewoon hun afzendadres blokken!
dat gaat helaas niet, het zijn steeds andere mailings van steeds andere (volgens mij) turkse tijdschriften
Nu gebruik ik op dit moment een ander e-mail adres, door dit gespam. Zeker eens per kwartaal heb ik een ander e-mail adres. met alle gevolgen van dien
Pagina: 1