Toon posts:

Hoe zit het nou met die VIA PCI patch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T 266a RU mainboard waarop eem promise ultra ATA 100 raid controller zit. Aan de controller zitten twee maxtor 133 40 gb schijven als raid 0. Kan ik de via patch nu installeren, of is deze patch alleen bedoeld voor de raid controllers met 133 ultra ata.
Ik snap er niks meer van.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lezen wat er bij die patch zit :?
readme ofzo zal er toch wel bijzitten :?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het werkt op alle VIA borden. Voor het meten was testen met ATA 133 RAID controllers en HD's die samen 133 MB/sec leveren nodig. Kijk maar naar http://tweakers.net/ext/i.dsp/1012590716.gif daar zie je dat je dankzij de patch meer data over de PCI bus kan sturen dan zonder patch. Om dit goed aan te tonen hadden ze een ATA 133 RAID controller nodig omdat de data-overdracht grens zonder patch in de buurt van de 100 MB/sec lag.

Verwijderd

Ik heb die patch ook geinstalleerd. waarom? tsja zonder liep alles ook, maar updaten kan meestal :? geen kwaad.
M'n hd lijkt sneller, de inhoud van de c: schijf wordt sneller weergegeven enzo. Installeren die handel, en als je xp hebt en er mocht iets misgaan kan je de driver rollback altijd nog gebruiken.

Verwijderd

Geinstalleerd en zo te zien geen problemen.
Of er sprake is van snelheidswinst weet ik niet.