Ej,
het valt mij op als ik met grote projecten bezig ben (dus vele regels code) ik na een tijd afval code creëer. Hiermee bedoel ik dus bijv. Variabellen gebruiken die ik helemaal niet meer nodig heb voor het process.
Dit kan ik niet zomaar weg halen omdat het geheel veelste complex is geworden zodat ik niet 123 kan zien of iets nou nog echt gebruikt wordt of niet.
Dit gebeurd vaan omdat ik óf iets moet veranderen van iemand waardoor ik het volledig moet omgooien (zoals ik vanavond ah doen ben
) óf omdat ik ineens een idee krijg hoe ik een niet-lekker-lopend stukje code wel lekker kan laten lopen, snel wat dingen wijzig, daar mee verder ga en dan uiteindelijk niet opruim.
Ben ik nu gewoon slordig? Of hebben hier meer mensen last van?
- of kom ik doordat ik dit op het web gooi _nooit_ meer aan een baan?
)
Ben benieuwd!
Gr. Maarten
p.s.
Ik heb het hier over bijvoorbeeld C++, PHP, VB6, ASP....dat soort dingen...
[edit]
dit is komt vaak
het valt mij op als ik met grote projecten bezig ben (dus vele regels code) ik na een tijd afval code creëer. Hiermee bedoel ik dus bijv. Variabellen gebruiken die ik helemaal niet meer nodig heb voor het process.
Dit kan ik niet zomaar weg halen omdat het geheel veelste complex is geworden zodat ik niet 123 kan zien of iets nou nog echt gebruikt wordt of niet.
Dit gebeurd vaan omdat ik óf iets moet veranderen van iemand waardoor ik het volledig moet omgooien (zoals ik vanavond ah doen ben
Ben ik nu gewoon slordig? Of hebben hier meer mensen last van?
- of kom ik doordat ik dit op het web gooi _nooit_ meer aan een baan?
Ben benieuwd!
Gr. Maarten
p.s.
Ik heb het hier over bijvoorbeeld C++, PHP, VB6, ASP....dat soort dingen...
[edit]
dit is komt vaak