Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
//
Me is nogal boos. Hij heeft net gelezen dat er GEEN ADSL komt in dat k*tdorp waar hij woont. En ff het water over daar hebben ze kabel. Hemelsbreedt 5km ofzo.
//
Maar kabel komt hier in september/oktober..
Verwijderd
Maar ADSL is altijd nog beter dan Chello! Ik heb totaal geen klachten over ADSL!
Sweetie~*
ik mag blij zijn als er ooit TELEVISIEkabel komt hier in dit deel van Vinkeveen (vlak onder A'dam!!!)
Nah ik ga toch maar gokken op Sattelietinternet+superweb
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Verwijderd
Verwijderd
Ik woon in regio Amsterdam/Amstelveen en ik heb nog wel de nodige probleempjes...
Moeten we dan ons mond maar houden en dat accepteren omdat donker Afrika nog niet online is?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
huh? snappen hun het niet of snap ik het niet?Zonder bijkomende telefoontikkels, als bij de kabel
How bad is it on a scale from one to Spurs
Weleens van Vrijheid van Meningsuiting gehoord ? Zoiets als de Grondwet, zegt jou dat iets ?Wil iedereen die geen kabelinternet o.i.d. heeft zich er gewoon eens niet mee bemoeien?
Nou, 75-100 kB/sec (@Home) noem ik niet slecht hoor ! Wees blij, want je betaalt nog altijd véél minder dan via dial-up.Op veel plekken is het toevallig wel beschikbaar, betalen we er veel geld voor en krijgen er vaak klote service voor terug.
Wie had het hier over Afrika ? We hebbe het hier over Nederland.Moeten we dan ons mond maar houden en dat accepteren omdat donker Afrika nog niet online is?
En, inderdaad, je moet je mond dan houden !
Virussen? Scan ze hier!
En, inderdaad, je moet je mond dan houden
Verwijderd
Yeah right. Ik betaal meer per maand dan de gemiddelde kabelaar en krijg minder terug dan jullie. Dus aub. NIET zeiken. Anders betaal jij mijn rekening en ik die van jou wel.Op veel plekken is het toevallig wel beschikbaar, betalen we er veel geld voor en krijgen er vaak klote service voor terug.
En over het algemeen weet iedereen!! dat kabel beter is dan dial-up..en ik woon in de randstad..das niet donker afrika
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
De vraag was of ADSL wel zo ideaal en probleemloos is als het geadverteerd wordt, niet of kabelaars of adsl'ers beter of slechter zijn dan modemers.
Argumenten van 'ik heb het niet' dus jij mag ook niet zeuren, of andere soortgelijke bullshit, beantwoorden die vraag dus niet!
Waar zeur je dan over zeg ?
Als jij dat soort dingen acceptabel vindt heb ik nog wel wat dingen die ik je graag wil verkopen. Maar dan moet je ook niet zeuren...
Verwijderd
Sinds vorig jaar juli ben ik online met adsl, toen met de Snelnet-proef (pilot, zoals het werd genoemd) die duurde tot november vorig jaar. 1x een storing in 5 maanden, kapotte apparatuur in de nummercentrale (de boel oververhit?).
In december vorig jaar werd Mxstream stilletjes geintroduceerd door Planet Internet.
De testers van Snelnet werd een leuk aanbod gedaan, testen tegen gereduceerd tarief. Normaal kost Mxstream comfort F 99,- , de ex-snelnetters betalen hiervoor maar F 18,- p.m. aan KPN (test-abo). De provider naar keuze (lastig, kiezen uit 1 provider!) was gratis.
Het verhaal van Martijn herken ik, same here.
De verbinding werkte wel, planet internet had het normale analoge-abo nog niet omgezet naar een adsl-abo. Daar kan je iid 2 weken op wachten, niks op tegen; het is een TEST (FCOL). De provider was bezig met werkzaamheden om de boel goed te laten lopen.
Toen ik na 2 weken echt online was, werkte alles prima. streaming video, film-trailers + videoclips (dankzij TMF) in goede kwaliteit. Het beeld is misschien wat klein, fullscreen is mogelijk (vergelijk het met asf op fullscreen). Het geluid is perfect, cd-kwaliteit zo niet beter, vooral merkbaar bij filmtrailers. Qua downloadsnelheid zit het wel goed, de grens van 64kB/s wordt iid gehaald.Uploadsnelheid is om treurig van te worden, 5-6kB/s gemiddeld en dan is je hele bandbreedte weg (d/l en u/l tegelijk lukt niet) -> dan maar geen servertje (wat WEL mag overigens).
[alternatief-mode]
Daarom er het Mxstream Advanced abo, voor 4 pc's en de dubbele bandbreedte. Telt u ff F175,- p.m. neer, valt ook wel weer mee als je huisgenoten meebetalen (175/4= 43,75)
[/alternatief-mode]
Wat storingen betreft heeft Martijn wel gelijk, "trage verbinding" 1 a 2x per dag een time-out van 5 minuten NA een trage verbinding.
De reden dat er in het verhaaltje staat dat Getronics er nix van wilde weten, komt omdat Getronics in opdracht van KPN werkt. Een Network Field Engineer komt de boel bij je aansluiten en instellen, als het mxstream inlogscherm te zien is is hij klaar.
Mxstream wachtwoord krijg je van KPN, het 2de wachtwoord van je provider. Hier heeft Getronics immers nix mee te maken, ze kunnen je ook niet verder helpen.
Uithuilen doe je bij KPN, of je valt de helpdesk van je provider lastig
Over het heen en weer bellen: je krijgt een telefoonnummer van de Calldesk van KPN, die is dus vaak in gesprek. Kies voor de laatste 2 cijfers maar eens willekeurige getallen, je krijgt dan een verkeerde aan de phone (no prob.), je wordt 9 v/d 10x doorverbonden met de receptioniste; zeg dan wie je wilt spreken (ene Ruud ? van calldesk) zeg dat het dringend is. k'weet niet of hij er nog zit.Op de normale manier zoals Martijn, spek je de kas van kpn, zo scheelt het al gauw 15-30 minuten.
Martijn is "redelijk tevreden", ik zeer tevreden (3x sneller dan m'n buren met kabel).
Goed nieuws uit betrouwbare bron, KPN gaat vanaf januari volgend jaar de snelheden omhoog trekken (op stil verzoek/bevel van de OPTA). Binnen 2 jaar moet 4Mbit normaal zijn voor thuis
De grotere broertjes van ADSL zoals HDSL(=vorig jaar al getest) en VDSL(symmetrisch adsl
Met Cistron en Versatel erbij helemaal, dat drukt de prijs nog een beetje (mag wel ook)
Voor iedereen die F100/F175 p.m. over heeft en de mogelijkheid heeft om adsl te nemen, DOEN!
Als je vindt dat je teveel betaald, richt je een gebruikersgroep op ala Supernep/Caasema, zeuren bij de OPTA, dan gebeurd er wellicht iets.
Verwijderd
Wereldnieuws: Afrika gaat binnenkort online! Iedere inwoner krijgt een gratis T3 verbinding van Unicef, om online boodschappen mee te doen bij AH. De PC's worden gratis geleverd door Kryotech, op de pc's EN de boodschappen koud te houdenMoeten we dan ons mond maar houden en dat accepteren omdat donker Afrika nog niet online is?
Wil iedereen met ADSL hier zijn ervaringen posten?
anders kan de thread zowiezo de GoT-prullenbak in.
ADSL in NOG niet overal beschikbaar, zo is dat met ALLES, maar dat wisten we allang
ps. zijn er tweakers met ADSL via Cistron?
Verwijderd
Zoals bv. WXS het aan gaat bieden is het voor 100 piek in de maand 512 Kbit down en 64 Kbit up.
Da's gewoon zielig. Ik heb @home kabel en das een slordige 4 Mbit down en 128 Kbit up.
Als @home nog eens betrouwbaar wordt is kabel heel prettig hoor. En dan woon ik nog wel in een wijk waar iedereen bijna kabel heeft, da's dan weer minder. Maar daarintegen surf ik altijd rond DEZE tijd, dus dan gaat het wel lekker.
Kabel is ook goedkoper aansluiten dan fl 650,- voor ADSL.
Afgezien van dat het soms platgaat, de af en toe hoge ping en de 128 Kbit upstream vind ik kabel hier in Tilburg beter dan ADSL.
- ISP: cistron
- Max snelheid: 800+KB/s (niet 1/2 sec maar echt constant)
- Gem snelheid op goeie server: 300-600KB/s
- Minimaal toch altijd wel 50KB/s (uitzonderingen van overbelaste servers daargelaten)
- Ping Quake2 (xs4all): rond de 17-25
- Ping Half-life: min. 30, gem 40-60
Dat was het wel zo'n beetje.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Zo dat lucht op
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Verwijderd
Aansluitkosten voor ADSL tot 1 jan. 2001:Kabel is ook goedkoper aansluiten dan fl 650,- voor ADSL.
- Uitgevoerd door KPN monteur: 325,-
- Zelf uitgevoerd: 162,50
De grote voordelen van ADSL zijn.
- Betrouwbare snelheid, want het is geen shared medium zoals de kabel
- Geen limiet aan dataverkeer zoals bij sommige kabelinternetbedrijven
En ik mag niet klagen
Gemiddelde downloads van 200 tot 350 kb/s
Met uitschieters over de 500 kb ;-)
Ik heb ook weleens downloads van rond de 60 kb/s maar dit licht dan volgens mij aan de site zelf want als ik dan weer iets download
van een snellere site dan gaat hij met gemak over de 200 kb/s
Ik heb ook een keer gebeld omdat mij opviel (en anderenen ook) dat de pingtijden omhoog gingen over een paar dagen genomen.
Dus ik gelijk bellen ....
Ja meneer we zijn er mee bezig we waren er al van op de hoogte....
2 dagen later waren de pingtijden weer normaal, ze hadden een router vervangen. En dat vond ik toch wel netjes.
Maaaaarrr
Persoonlijk vind ik wel dat er vaak storinkjes zijn. Ik heb er nu welgeteld 5 gehad en altijd op de momenten dat je het niet kunt gebruiken....
Is dit normaal of hoef ik dit niet te pikken
suggesties!!!!
Verwijderd
http://computingcentral.msn.com/topics/bandwidth/speedtest50.asp
Dit heb ik eruitgehaald bij @home (den bosch) op een willekeurig tijdstip en ik wil het nog best een paar keer voor je proberen.
Downloaden met downloadaccelerator gaat gemiddeld op 100 KB/sec (dus 800 Kbit/sec).
Laat maar komen die ADSL durf de uitdaging best aan.
[img]C:\My Documents\speedtest.jpg[/Img]
Verwijderd
http://computingcentral.msn.com/topics/bandwidth/speedtest50.asp
Dit heb ik eruitgehaald bij @home (den bosch) op een willekeurig tijdstip en ik wil het nog best een paar keer voor je proberen.
Downloaden met downloadaccelerator gaat gemiddeld op 100 KB/sec (dus 800 Kbit/sec).
Laat maar komen die ADSL durf de uitdaging best aan.
[Img]c:\My Documents\speedtest.jpg[/Img]
Verwijderd
Gniffel gniffel ADSL suck my dick (over een paar jaar misschien ja). Alleen Versatel heeft nu een goede oplossing maar daar kan nog lang niet heel nederland van megenieten. KPN is nog lang niet zo ver en dat wordt sowieso begin volgend jaar pas voordat ze uberhaupt dat maxstream zooitje landelijk kunnen gaan aanbieden.
Verwijderd
En Thumber dat is normaal ja. Elke ISP heeft wel eens een probleempje met een server of een storingkje hieren daar. Je bent 24 uur per dag online gek he dat er een keer wat mis gaat (ooit met een modem of ISDN geinternet????).
Heb je trouwens wel een firewall geinstalleerd (BlackIce bijv.)? Kan ook zijn dat er iemand anders zit te kloten.
Als je problemen met de verbinding hebt moet je gewoon ff je modem resetten (kabel eruit of stroom eraf) wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderd
Lijkt wel een of ander promotie artikeltje voor internet. Ik vraag me af met wat hij het vergelijkt "ADSL is sneller" ja huuuuuu maaar sneller dan wat ik kan me niet voorstellen dat de kabel waar dan ook in nederland niet boven de 70 Kbit/sec uitkomt. ISDN is bijna net zo snel. Waar gaat dit in hemelsnaam over.
De kabel techniek is volgens mij volwassen, maar de kabelboeren snappen voor geen meter hoe ze er mee om moeten gaan.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Ik kwam trouwens met de standaard netwerkkaart (10mb digital chippie)van @home niet boven de 325 kb/s
Toen ik vervolgens mijn eigen NIC (10mb intel chippie) voor de kablemodem ben gaan gebruiken toen schoot ik zelfs over de 500 kb/s heen
Is het nu ook zo dat wanneer ik bijvoorbeeld een 3com NIC of een andere NIC dat ik dan nog betere prestaties ga halen???
Ik lees dit namelijk wel op deze site http://www.speedguide.net
Is wel een leuke site maar ze hebben nog niet zoveel info over de Com21 modem (Ja oke de verwijzing naar de http://www.com21.com site maar ja daar is ook niks te vinden.
Xtreme ik heb ook Black-ICe geinstalleerd ik ben er wel te spreken over!! Alleen het updaten werkt niet echt meer misschien wel verkeerde seriel ofzo???
Ik zit nu (sinds 8 maanden) bij @home op de kabel en heb niets te klagen. Download snelheden gemiddeld 300 kb/sec (met download-accelarator). Probleem is echter dat ze hier (in Roosendaal) dus ook ADSL gaan aanbieden (voor 50 piek in de maand tegenover de 89 piek bij @home).
Nu wil ik eens ff horen wat ik nou moet doen, ben nog aan het twijfelijn.
Is het trouwens niet zo dat bij ADSL je geentelefoonrekening meer hebt. Dus dat het internetten en de gesprekken vallen onder die maandelijkse prijs (tuurlijk met een max. aantal beluren)?
Op dit moment ligt mijn (kabel)verbinding meerdere keren per week eruit, meestal kort, soms een half uur, maar de afgelopen maanden is het ook al een paar keer een paar dagen beroerd geweest. Hoe zit dat met adsl, wat dat zou voor mij de reden zijn om het te nemen, betere beschikbaarheid.
Verwijderd
Nu nog maar een paar keer per week, heb nu al 47 uur verbinding zonder problemen
Verwijderd
Dit zijn de prijzen van KPN.
Cistron is geloof ik 149 gulden p.m., met een bepaald maximum aan telefoontjes. Als je dus weinig belt, ben je maar 149 gulden kwijt elke maand. (als je bij Cistron gaat, moet je je aansluiting bij kpn opzeggen)Mxstream Basic
Zekerheid is voor fl. 99,- per maand zorgeloos internetten. Zonder inbelkosten. (Maandabonnement Mxstream Basic:fl. 50,- + maandabonnement Internet Service Provider: vanaf fl. 49,-)
Mxstream-varianten
Mxstream Extra: voor fl. 175,- per maand zorgeloos internetten. Zonder inbelkosten. (Maandabonnement Mxstream Extra: fl. 65,- + maandabonnement Internet Service Provider: vanaf fl. 110,-)
Als ik zo eens zie welke snelheden je bij @Home haalt, zou ik het daarbij houden.
ADSL betekent dat je telefoonlijn gesplitst wordt: 1 naar je computer voor de internetverbinding, die altijd aan mag zijn, onbeperkt, voor een vast bedrag. De andere lijn hangt aan je telefoon. Bij Mxstream staat die lijn er helemaal los van: je betaalt gewoon nog een normaal telefoonabo aan KPN en dokt voor de tikken die je maakt met telefoneren (terwijl intussen best jouw adsl-lijntje open kan staan).
Bij Cistron betaal je een vast maandbedrag oor die vaste internetkosten, waarbij het telefoonabonnement inbegrepen zit (totaal 149 piek). Ook hier kost het telefoneren apart geldt per gesprek, er worden ook gewoon tikken geteld voor het telefoneren, maar niet voor het internetten dat over die andere lijn gaat. Cistrons gesprekstarieven liggen alleen iets lager, zie http://www.cistron-telecom.nl . Er geldt dus nergens een maximum aan telefoontjes, omdat je daarvoor toch tikken betaalt.
Verwijderd
Je moet absoluut niet meer twijfelen kijk voor de grap maar eens hier na:
Mxstream Basic
Maximale toegangssnelheid downstream: 512 Kbit/s
Maximale toegangssnelheid upstream: 64 Kbit/s
Komt van http://www.mxstream.nl/prive/enter.html
Forget it ADSL als je in Essent gebied woont en op de kabel kunt gewoon doen en je zult geen spijt krijgen.
ADSL heeft over het algemeen wel hogere ping snelheden net als normale analoge verbindingen en ISDN. Maar als je dus niet gaat gamen is dat niet zo heel erg. En by the way ik heb enige tijd gequaked en geunrealtournament maar dat ging altijd als een speer hoor. Je moet gewoon een server pakken met wel een snelle ping.
Maar zowel de upload als de download snelheden zijn bij @home veel groter.
Shit ff getest maar 1236 Kbit/sec testen jullie hier ook maar eens af en toe en doe het een paar keer achter elkaar een stuk of vijf keer en kijk eens naar jullie snelheden ik ben echt benieuwd:http://computingcentral.msn.com/topics/bandwidth/speedtest50.asp
Verwijderd
KPN f50.- per maand
Provider ook f50.- per maand
dus f100.- per maand
En dan nog niet te vergeten f650.- piek installatiekosten
Als je dan toch mxstream wil nemen neem dan die mxstream extra is dubbel zo snel voor maar f15.- piek per maand meer.
Oh ja Thumber lijkt me niks uit te maken die NIC maar die van @home is wel een 100 Mbit kaart van 3com hoor.
Ik zal nu zeker bij @home blijven
Verwijderd
Net.Speed benut de kracht van Mxstream, de nieuwe ADSL-technologie van KPN Telecom. Deze technologie is niet in heel Nederland beschikbaar. Planet Internet-abonnees kregen tot voor kort daarom voorrang bij de inschrijving. Maar inmiddels is Net.Speed ook
beschikbaar voor mensen die nog geen Planet Internet-abonnee zijn.
Medio augustus is Net.Speed bovendien in delen van een groter aantal plaatsen beschikbaar.
Welke plaatsen?
Maar er zijn meer goede redenen om nu interesse in Net.Speed te tonen. KPN Telecom bijvoorbeeld geeft tot 1 januari 2001 50% korting op de eenmalige aansluitkosten.
De installatie door een monteur bij u thuis kost daardoor tijdelijk f 325,- inclusief B.T.W. - het ingebouwde modem wordt uw eigendom.
En het Doe-het-zelf-pakket dat medio september wordt gelan-ceerd, kost daardoor tijdelijk f 162,50 inclusief B.T.W.
Op dit moment is Net.Speed alleen leverbaar via een gewone (analoge) telefoonlijn.
Dit najaar introduceert KPN Telecom echter ook al een oplossing om Mxstream (en daarmee dus Net.Speed) via ISDN te leveren.
512Kbit/s??? voor 100,- per maand?
met @home hier in denbosch haal ik dagelijks 5Mbit/s voor maar 89,-. Gare bagger dus, dat adsl.
Your line speed: 27 Kbps
3.3 K bytes/sec
My results, herkennen jullie dit al als Casema. Ik zit in het plaatje zelfs onder 56k

maarja weinig news
Nou moet hier wel bij gezegd worden, dat ik in een probleem wijk schijn te wonen.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
dubbelpost komt door traagsem
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3