Hoontech Dig-add-on-bracket - welke Creative?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 17:18
SB DBIII voor SB Live! en SB Audigy. Een betaalbare oplossing om een optische en coaxiale digitale geluids in- en uitgang te krijgen. :)
http://www.hoontech.nl/sbdbiii.html
Maar.. met welke creative kaarten werkt deze allemaal? Ook met bijvoorbeeld de Creative Live Player? :?

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik dan ook bijvoorbeeld een goede Mixer waarmee ik de digitale in/out harder en zachter, aan/uit kan zetten? :?

Alvast bedankt!!! :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hij werkt ook op de player ja. En je kunt ze gewoon "mixen" die digitale poorten omdat ze gewoon door het analoge deel van de kaart gemixed worden.

De digitale output is iig nep, en geeft dezelfde ruis door als de analoge output.

Alleen voor het doorgeven van ac-3 is het handig, maar daar kun je dan dus zelf ook helemaal niets aan regelen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12
voor €45 heb ik ook nog wel een originele addon van creative voor je mocht je die liever hebben, zie http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=185 voor meer info.
voordeel is 2de line in, midi in/out (DIN)en Digital DIN voor aantal Cambridge sets.

hij werkt op alle Live kaarten, alleen de eerste player modellen hebben niet een volledige connector (ongeveer zo breed als een IDE aansluiting) maar een smallere en die missen dan ook sommige dingen zoals 2de line in en digi input enzo. staat ook wel op de hoontech en creative site.

die dingen werken ook op live 5.1 of audigy kaarten btw.

mail/icq me maar anders als je interesse hebt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• pmeter
Op zaterdag 09 februari 2002 23:15 schreef Nikel het volgende:
Hij werkt ook op de player ja. En je kunt ze gewoon "mixen" die digitale poorten omdat ze gewoon door het analoge deel van de kaart gemixed worden.

De digitale output is iig nep, en geeft dezelfde ruis door als de analoge output.
...
WAAAAATT!! Ik wil deze combinatie aanschaffen om volledige digitale I/O's te krijgen. Dus digitaal de compu in en uit, zonder enige analoge tussenkomst. Met andere woorden, mp3'tje uit, volledig stil. :z

Kan dat niet met de Creative Live Player. Zo nee, met welke kaart(en) kan dat dan wel in combinatie met die Hoontech SB DBIII (of de add-on-kaart van P5ycho).

Wie weet het nut van een brommende, ruisende en piepende dure optische aansluiting :? |:(

En bedankt!! :)

• P5ycho
terratecs doen het wel fatsoenlijk geloof ik, en natuurlijk de highend stuff. maarja daar heb je niet zo'n kaartje voor nodig want die hebben zelf die hele mikmak anders ingebouwd.

Ruisloos is het natuurlijk nooit, je amp zelf geeft ook ruis af. misschien dat jejezelf af moet vragen of het je gaat om het feit dat je digitaal wilt, of om het feit dat je geen ruis wilt? als je het niet hoort dan deert het niet of die da/ad conversie nog een keer plaatsvindt natuurlijk.

• pmeter
Een AD/DA converter in een computer kan haast niet goed zijn. Ik heb met mijn Terratec de ervaring dat een externe AD/DA converter (mijn Sony MDS-JE520 minidisk recorder) een veel beter resultaat geeft. Zowel voor opnemen van als opnemen naar de computer. Helaas, mijn Terratec werkt niet onder WinXP dus moet ik aan wat nieuws.

Het gaat me niet alleen om de ruis, digitaal klinkt gewoon veel beter, betere frequentiebeeld e.d. Om even aan te geven, de DA-converter van mijn minidisk klinkt al heel anders als die van mijn CD-speler (minidisk digitaal op cd aangesloten en verschil luisteren). Door de boel digitaal te houden blijft het "orgineel" klinken. Als ik schakel tussen digitaal en analoog naar mijn pc luisteren (met de oude Terratec DMX), dan is het echt een wereld van verschil! Alsof je schakelt tussen cassette (zo'n oud verkreukeld bandje dat maandenlang in de zon op de versterbank heeft gelegen) en cd. Bijna alsof je een telefoonfilter gebruikt, hoge en lage tonen behoorlijk verminderd.

Iedereen hier zegt dus dat de combi Hoontech SB DBIII - Creative Live/Audigy gewoon bagger is? De digitale line in (S/PDIF) is dus gewoon analoog? Dus mijn 'digitale' opname zal de onperfectie van de relatief goedkope AD/DA-converter van creative bevatten?

Ofwel, met deze combi digitaal opnemen betekend: een perfect digitaal opname-signaal wordt door de Creative-Live! omgezet naar een vervormd bagger analoog en vervolgens weer in een (logischerwijs eveneens) bagger digitaal signaal alvorens te worden omgezet naar Wav. :? Is dat werkelijk waar? :?

• P5ycho
je varhaal klopt als een bus, en als je die da/ad conversie hoort zou ik ook zeker niet voor zo'n addon bracket gaan. het addon kaartje bevat zelf geen converters ofzo, en je kunt er zelf ook gewoon een maken als je wilt.

www.plasma-online.de/english/help/solutions/spdif_sb_live.html
http://www.rvs.uni-hannover.de/people/einhorn/spdif/faq.html

vind net ook pic van die addon kaart:
Afbeeldingslocatie: http://dmzweb3.europe.creative.com/htmlhelp/audio/sblive/accessories/images/ct4800.gif
Afbeeldingslocatie: http://dmzweb3.europe.creative.com/htmlhelp/audio/sblive/accessories/images/digitaliocard.gif

• pmeter
Hmm, da's niet zo mooi. Bedankt iig, dat scheelt weer 100 eurotjes weggooien. :)

Geld dit ook voor bijv. de dure "Creative SoundBlaster Audigy Platinum eX, PCI Ret." van 325 euro? Met zo'n hele externe bracket met alle digitale I/O aansluitingen e.d.? Voor 716 guldentjes gewoon flinke ruis?

Bij mijn Terratec: voor de digitale uitgang kun je kiezen tussen alle bronnen luisteren (dus ook de ruis van de digitale in e.d.), of alleen naar "Wav" en "Midi" bronnen, dus alleen digitale bronnen. Als ik in de mixer de laatste keuze aanvink hoor ik even klik en is het perfect stil! Creative heeft zoiets dus niet?

• P5ycho
ik weet niet zeker of de audigy dit ook doet, maar de audigy lijkt me gewoon een emu10k1 chip op een hogere klokfrequentie en ik geloof dat creative geen cent verder in het design heeft gestoken behalve het toevoegen van de firewire aansluiting...

edit: vandaar dus ook de naam EMU10K2 en niet iets vernieuwends als EMU25K2 ofzo denkik. Als ze met vernieuwende dingen hadden willen komen hadden ze wel A3D2.0 support in de EMU chip geintegreerd ipv Eax 2.nogmeervanhetzelfde.

Pagina: 1