packard bell error 3 bij rcvry diskt. en mstr 1 cd

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Geplaatst in 2 forums, sorry!

Hallo,

Help aub!

Digibete buren van mij hebben hun packard bell bij mij gebracht omdat ie net buiten de garantie er mee stopte.
De recovery cd's waren al kwijt (verhuizing)

Win98 kon niet meer starten, dus zelf de cd's branden vanaf de PB was er niet meer bij.
Helpdesk gebeld en cc email v.w.b. het type en serie nummer.

3 cd's opgestuurd gekregen (€ 40 + vrzndkstn) en daarvan af een w98 opstart flop gemaakt. Werkte allemaal prima. (De flop maken)

Bios stond nog onveranderd.
flop in A, cd master 1 in CD, opstarten. JA leek goed te gaan, maar toen:

Blauwscherm (= goed) ratel ratel... melding: error 3
deze cd hoort niet bij deze configuratie....

Na navraag blijkt dat er na de originele setup winME overheen is geinstalled. ZOu dat de boel hebben 'ontregeld'?

Echter ook die aparte winME kan ik niet met een winME flop en de winME cd geinstalleerd krijgen!
fdisk en chdsk geven geen reden te denken dat de hdd problemen heeft. C:\ is zichtbaar, dirs e.d.
DVD en Cdrom kunnen na flop-start gebruikt worden.
Maar een OS laten installen dat doet de Packard Bell niet :(

Hoe kan ik de originele staat nu installeren, om die error 3 van deze cd hoort niet bij deze config, heen?

Ik las elders dat de drivers van het mobo(dus sound) monitor en keyboard enz. op die master staan, maar de cabs niet bruikbaar zijn!? Dus backup op een andere pc van master cd:\os\drivers\*.cabs heeft geen nut?

Is format laatste oplossing?
WinME kan er niet ineens op? iets met write protect in bios te maken?
Waarom pakt ie de originele reinstall met flop en cd's niet?

Iemand met PB ervaring, HELP a.u.b.!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
wat je het beste bij error 3 kan doen, is even een nieuwe opstartdiskette maken vanaf de mastercd's. Om dit te kunnen doen moet je het volgende programmaatje uitvoeren met een floppy in de floppydrive:

Q:\drivers\mcdbf\dosflop.com

(Q is als het goed is de drive-letter van de dvd-speler, en zorg dat je Mastercd nr.1 erin hebt zitten)

Hij zal dan een nieuwe bootflop maken. Hiermee opnieuw opstarten, en in principe moet ie het doen.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Doe eerst slim, dan dom :?

Doe is een check of je master cd's wel goed zijn!!!!!!!!

Dat is misschien een heel slim idee, als deze goed zijn en hij doet het nog niet en alle hardware is orgineel zoals van de fabriek afkomstig, trek dan nog is aan de bel. >:)

Als alles goed is dan opnieuw installeren, en ik weet het de helpdesk van PB is klote, en de website zuigd van alle kanten.

Wat je verder nog zou kunnen doen is effe een bios update draaien, dan sluit je die problemen ook uit.

Maar nu moet je dat eerst doen anders heeft deze topic weinig zin en geef wat meer info als het nog niet lukt :Y)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Jij bent snel :) !

En ik nu ook, bedankt voor je reactie.
Na onderstaande nog andere tips?
Op zaterdag 09 februari 2002 21:17 schreef Quartje het volgende:
wat je het beste bij error 3 kan doen, is even een nieuwe opstartdiskette maken vanaf de mastercd's. Om dit te kunnen doen moet je het volgende programmaatje uitvoeren met een floppy in de floppydrive:

Q:\drivers\mcdbf\dosflop.com

(Q is als het goed is de drive-letter van de dvd-speler, en zorg dat je Mastercd nr.1 erin hebt zitten)

Hij zal dan een nieuwe bootflop maken. Hiermee opnieuw opstarten, en in principe moet ie het doen.
Yup, done that : quote
"3 cd's opgestuurd gekregen (€ 40 + vrzndkstn) en daarvan af een w98 opstart flop gemaakt. Werkte allemaal prima. (De flop maken)"

Dus ik heb 3 nieuwe cd's. opgestuurd na opgave van PB pc serienummer.
Met cds de flop gemaakt.

Toch zegt de pb: ik ken deze config. niet, althans hoort niet bij deze cd's <--> pc config.

Format een optie!?
Of kan dan hetzelfde gebeuren?

Na format is dan winME installen wel mogelijk, of is PB ''zelfbeveiligd tegen andere OS's installen' ?

Groet,

B

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• BSeB
Eerst master dc's checken zoals in mijn bovenste reactie

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 21:20 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Doe is een check of je master cd's wel goed zijn!!!!!!!!
Wat je verder nog zou kunnen doen is effe een bios update draaien, dan sluit je die problemen ook uit.
Bedankt voor je reactie.
De eerste cd lijkt me goed, die maakte de opstart flop aan. Het zijn dus geen zelfgebrande, maar originele PB CD's.
De CD's zijn leesbaar in dos, dus dirs.
Echter voorbij het maken van de flop en dan install van master cd 1 kom ik niet.
Het geheel meld netjes: cds en systeem passen niet.

Echter kan dit dus komen omdat na origineel er winme op gezet is en zal een format de boel dusdanig resetten dat de pc wel loopt?

Groet,

B

• Quartje
Op zaterdag 09 februari 2002 21:23 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Eerst master dc's checken zoals in mijn bovenste reactie
nah, dat is niet het probleem denk ik.

Ik adviseer je dan om toch ff de helpdesk te bellen, want volgens mij isser iets mis met je hidden sector. Als die gefixed is, dan kan je gaan Remasteren.

• BSeB
Nee, boot vanaf de 1e master cd en in het menu kun je dan uit verschillende opties kiezen ik geloof dat je dan optie 2 moet hebben en dan krijg je een uitgebreid menu, hierin kun je kiezen voor een controle van de master cd's en controleert hij de info die erop staat of dat die goed is.

Probeer dat is, dan controleer je namelijk al je cd's, dus alle 3 8-)

• Quartje
Op zaterdag 09 februari 2002 21:27 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Nee, boot vanaf de 1e master cd en in het menu kun je dan uit verschillende opties kiezen ik geloof dat je dan optie 2 moet hebben en dan krijg je een uitgebreid menu, hierin kun je kiezen voor een controle van de master cd's en controleert hij de info die erop staat of dat die goed is.

Nee, dan doettie een CRC-check op de Mastercd's, dat heeft geen enkel nut. Bel nou maar ff de helpdesk, die moeten ff naar de HS kijken :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter

AHA, kijk hier heb ik iets aan!

Dat melde de helpdesk niet, die hadden het over flop maken, opstarten reinstall middels cds.....

Ok opstarten van cd dus, ik ga het ff proberen!

• BSeB
De helpdesk van PB is brak, doe een bios update, en installeer je comp daarna helemaal opnbieuw dan ben je van alle zeik af :z

Ik ken de cd's van PB dus ik weet hoe kut het is. Ik zla morgen wle kijken of dat het gelukt is op dit topic, ik ga nu carnavallen in den bosch, Oeteldonk.

Hehehehe, mzzzzllllssssss

• Quartje
Op zaterdag 09 februari 2002 21:30 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

Dat melde de helpdesk niet, die hadden het over flop maken, opstarten reinstall middels cds.....

Weddeh dat dat niet het probleem is. Ik werk zelf bij de helpdesk van Packard Bell, en dit probleem komt wel vaker voor, en dit is puur een probleem met de Hidden Sector.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Het kan zijn day het configuratie bestandje op je hd beschadigd is.
Als het goed is staat op 1 van de cd-roms het programma tattoo. Je moet dit programma een af ondere optie mee geven, alleen ben ik die vergeten. misschien geeft hij die met de optie /? (of weet Quartje het?)

Veel succes met die packerd hell

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• BSeB
Op zaterdag 09 februari 2002 21:30 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

Sorry, ik kan het fout hebben, maar dat zou idd moeten werken. Doet dat het niet, dan zou je een opstartdisk kunnen maken, maar dat kan ook vanaf een andere computer in dosmodus, voor zover ik toen ermee heb gekloot. Anders haal die set disk van de PB site, heb ik ze ook al een keer zine staan, moet je wel geod zoeken

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 21:29 schreef Quartje het volgende:
Nee, dan doettie een CRC-check op de Mastercd's, dat heeft geen enkel nut. Bel nou maar ff de helpdesk, die moeten ff naar de HS kijken :)
Nou, ik probeer het wel ff.

En die Hidden Sector is die weg na format!?
En kan ik na format zo mijn orig. winME erop zetten?

Of na format dus de nieuwe install doen met de cd's, zonder die flop!?

Groet,

B

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

dit is puur een probleem met de Hidden Sector.
Wat is het doel van die hidden sector eigenlijk, gezien vanuit PB?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• BSeB
Op zaterdag 09 februari 2002 21:32 schreef Quartje het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij de helpdesk van Packard Bell
Waarom weet die jongen dan nog steeds niet wat hij moet doen :+

Wel een beetje lollig hoor en zielig dat hij al een dag bezig is en nog steeds niet het antwoord heeft, PB komt altijd met de raarste ideeen. Want het is wle heel gek als een conf altijd goed heeft gewerkt en dat dan ineens de tattoo op de HD beschadigd zou zijn. :?

Raar, PB is raar, misschien ander werk zoeken.?!

Nee, even serieus, ik heb dat toen ook gedaan en het bleek aan de hardware te liggen en dat kwam omdat ik een ander scherm had dus controleer eerst dat en daarna kijk dan verder.

• BSeB
En nu ga ik feesten :Y)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 21:32 schreef Quartje het volgende:
Weddeh dat dat niet het probleem is. Ik werk zelf bij de helpdesk van Packard Bell, en dit probleem komt wel vaker voor, en dit is puur een probleem met de Hidden Sector.
Nou dan moet ik jou hebben dunkt me :-)

Hoewel ik wel onder de indruk ben van deze enorme stapel respons in zo weinig tijd!
Leve tweakers.net! :-))

Dat tattoo proggie, kan ik daar mee de boel wat redderen?
Na format 'al het geziek weg' en een totaal ander OS install mogelijk?
Na format hidden sector weg of niet?
Hidden sector te 'rebuilden of zoiets!?

flop laten rusten, van net downloaden (flop) ?

Flops niet noodzakleijk gebruiken, (re)install of install-recovery mogelijk met deze DRIE PB cd's!?

Groet,

B

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 21:37 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Nee, even serieus, ik heb dat toen ook gedaan en het bleek aan de hardware te liggen en dat kwam omdat ik een ander scherm had dus controleer eerst dat en daarna kijk dan verder.
Krijg nu de ....

Ik heb hier alles, BEHALVE de monitor!

Kan het zijn dat omdat ik nu mijn oude monitor erop heb staan dat ie dan die error geeft?!

Dat als we de orig. monitor er op zetten, de boel zo maar ineens kan installen!!?!

Houd dat in dat als de monitor stuk is, en niet meer wordt gemaakt, de pc waardeloos is!? Ander OS niet mogelijk!?

Groet,

B

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
aan Quartje
Op zaterdag 09 februari 2002 21:29 schreef Quartje het volgende:
Dat kan maandag pas... de helpdesk bellen.

hoe repair/herstel ik die hidden sector!?

Ik kan dus alleen met de gemaakte w98 flop starten
de cd's zijn wel toegangkelijk.

Tell me more please.

• Quartje
Op zaterdag 09 februari 2002 21:46 schreef notsonewbie het volgende:
aan Quartje
[..]

Dat kan maandag pas... de helpdesk bellen.

hoe repair/herstel ik die hidden sector!?

Ik kan dus alleen met de gemaakte w98 flop starten
de cd's zijn wel toegangkelijk.

Tell me more please.
Helpdesk is ook in het weekend geopend van 10:00-18:30 :)

Je kan met hdpeek/biospeek vanaf de root van de floppy kijken of de info in de bios/hd goed staat. Daar heb jij misschien niet zoveel aan, maar goed, je weet het dan alvast :)

Stel dat het niet goed zou staan, zal de hidden sector opnieuw geconfigureerd moeten worden met exths /restore vanaf de mastercd's (of als je nog een oude bak hebt, tattoo /mastercd). Daar kan je alles instellen. Maar het lijkt mij verstandig om toch ff de helpdesk te bellen.

En Saiya_Jin_Vegeta weet niet waar hij het over heeft.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 22:08 schreef Quartje het volgende:
Stel dat het niet goed zou staan, zal de hidden sector opnieuw geconfigureerd moeten worden met exths /restore vanaf de mastercd's (of als je nog een oude bak hebt, tattoo /mastercd). Daar kan je alles instellen. Maar het lijkt mij verstandig om toch ff de helpdesk te bellen.
Draai ik mijn hand niet voor om :-)
De data mag ook weg dus dat is niet zo heel erg.

Echter, die monitor dus, die er nu aanhangt is niet de packard bell, maar een ouwe targa van mijzelf.

Dat kan het niet zijn?
Dus als we de originele monitor erop zetten, dat ie WEL 'roept' mooie config, wij de cd's, horen bij jouw en nu gaan we fijn win98 herstellen, je behoud data en kan straks weer van HDD opstarten?

Groet,

B

• Quartje
hehe, monitor heeft geen *reet* te maken met deze error :)

Je bent bij het Remasteren, sowieso ALLE data kwijt wat op je HDD staat.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 22:23 schreef Quartje het volgende:
Goed, dus de monitor'poort' en scherm worden niet gechecked of die wel/niet bij het systeem en diens master cd's horen.

Masteren -> data kwijt, snap ik

re-install, of recovery echter kan ook, staat in het (te summiere) briefje bij de cd's

opstarten van flop naar cd, o,o,o (Ow's) of zoiets.

Ik heb alle tips ingekort en geprint en ga proberen.

Dus ALLEN bedankt

De uitslag meld ik hier wel.
In het ergste geval kan ik maandag dus pas weer verder.

Groet,

B

• Quartje
succes ermee! ;)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Dus wat iemand schreef:

"Nee, even serieus, ik heb dat toen ook gedaan en het bleek aan de hardware te liggen en dat kwam

_= omdat ik een ander scherm had =_

dus controleer eerst dat en daarna kijk dan verder. "

Was een toevalstreffer... ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

:Z :Z :Z wat een onzin is dit zeg.
even een vraagje (aan Quartje), wat is je Sonsys login
XH_

Error 3: U mastercd komt niet overheen met uw configuratie.
Maak een nieuwe diskette aan met X:\drivers\mcdbf\mkmcdbf.exe
Op zaterdag 09 februari 2002 22:08 schreef Quartje het volgende:

En Saiya_Jin_Vegeta weet niet waar hij het over heeft.
Daar ben ik het idd wel mee eens.

probeer dit trouwens eens.
Tattoo/exportbin:a:\tattoo.bin (in de driver dir) en exths/exportbin:a:\exths.bin (vanaf de root)
vervolgens doe je Tattoo/createdmifromHS
reboot, werkt het nog niet dan doe je het volgende
Tattoo/importbin:a:\tattoo.bin (in de driver dir van de cd) en exths/importbin:a:\exths.bin (vanaf de root). Vervolgens doe je tattoo/createHSfromDMI, probeer het dan nog eens, werkt dit niet dan is de HS messed up in zowel de DMI als de HDD.

En bel aub niet in het weekend, dan krijg je die Xtrasource knuppels aan de lijn (en daar wordt je niet vrolijk van).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

|:(
laat me niet lachen.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
"Op zaterdag 09 februari 2002 22:48 schreef Terw_Dan het volgende:

Hallo Terw, jij schreef " "

"Maak een nieuwe diskette aan met X:\drivers\mcdbf\mkmcdbf.exe "

Ik heb het gedaan zoals het summiere papiertje vertelde: pathwatjijnoemt\ en dan middels dosflop.com (of exe)
Hij start vanaf die flop op, DVD en CD zijn te benaderen,

"probeer dit trouwens eens.
Tattoo/exportbin:a:\tattoo.bin (in de driver dir) en exths/exportbin:a:\exths.bin (vanaf de root)
Tattoo/importbin:a:\tattoo.bin (in de driver dir van de cd) en exths/importbin:a:\exths.bin (vanaf de root). Vervolgens doe je tattoo/createHSfromDMI, probeer het dan nog eens, werkt dit niet dan is de HS messed up in zowel de DMI als de HDD."

Ga ik doen, meteen dit ff uitprinten!

"En bel aub niet in het weekend, dan krijg je die Xtrasource knuppels aan de lijn (en daar wordt je niet vrolijk van)."

Ik kreeg niemand meer aan de lijn op 0900-nogwat2020515 ?

'wij zijn maandag weer ... enz. '

Heej bedankt!

B

[/quote]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 22:50 schreef Terw_Dan het volgende:
|:(
laat me niet lachen.
Data wel te behouden he!? toch? please?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 09 februari 2002 22:55 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

Data wel te behouden he!? toch? please?
oemsetup /noglue

en monitor kan wel problemen veroorzaken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 09 februari 2002 22:54 schreef notsonewbie het volgende:
"Op zaterdag 09 februari 2002 22:48 schreef Terw_Dan het volgende:

Hallo Terw, jij schreef " "

"Maak een nieuwe diskette aan met X:\drivers\mcdbf\mkmcdbf.exe "

Ik heb het gedaan zoals het summiere papiertje vertelde: pathwatjijnoemt\ en dan middels dosflop.com (of exe)
Hij start vanaf die flop op, DVD en CD zijn te benaderen,

"probeer dit trouwens eens.
Tattoo/importbin:a:\tattoo.bin (in de driver dir van de cd) en exths/importbin:a:\exths.bin (vanaf de root). Vervolgens doe je tattoo/createHSfromDMI, probeer het dan nog eens, werkt dit niet dan is de HS messed up in zowel de DMI als de HDD."

Ga ik doen, meteen dit ff uitprinten!

"En bel aub niet in het weekend, dan krijg je die Xtrasource knuppels aan de lijn (en daar wordt je niet vrolijk van)."

Ik kreeg niemand meer aan de lijn op 0900-nogwat2020515 ?

'wij zijn maandag weer ... enz. '

Heej bedankt!

B
[/quote]

mocht je hulp nodig hebben, gewoon even mij mailen.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 23:07 schreef Terw_Dan het volgende:
oemsetup /noglue
en monitor kan wel problemen veroorzaken.
Goed dan moet ik die orig. monitor er maandag aan hebben zitten.

Alle tips ten spijt, ik blijf de melding krijgen
dat de master cds niet bij de config. horen, error 3

En ik kwam e.e.a. tegen zeg, waar passwrds. nodig waren byv. en die had ik niet...

Ik heb middels div. exe's div. lijsten ingesteld voor de HS, zoals modem, sound, video type. mobo merk en type enz.
Deze kon ik daarvoor namelijk uitlezen met weer andere executables. Opgeschreven, ingevoerd... maar.... mocht niks baten.

Als ik het goed snap is er gewoon een checklist van hardware in die HS en als dat niet tot op de letter klopt, dan installeren die 3 cd's gewoon niet?

Moet de muis, net als de monitor, die later (die muis dus) is gekocht, een optical, eruit en de oude 3d logitech er weer in? Idem met netwerkkaart van Chello, niet origineel dus ook er uit?
En ISDN kaart? ook er uit!?

Die gemaakte opstart flop is overigens wel nodig, want de master 1 cd is niet bootable zoals iemand stelde. (meer dan een 1,5 jaar oude p3 500 symfonie config.)

Thanx en groet,

B

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Humm...

Jammer dat ik niet op m'n werk ben- de SonSys notes hiervan lijken me hoogst komisch :z

Punt 1: De Master CDs werken allen bij de originele config. Dus alle andere zut eruit. Die kun je gewoon na afloop van de procedure er weer in installeren. Dit geldt ook voor printers, scanners enzo die aan LPT/USB hangen!!

Punt 2: Zo'n 'No valid info' melding die je steeds weer krijgt betekent dat er een fout zit in het eerste gedeelte van de config file- waar serienrs en taalcodes bewaard worden. Fouten in de tweede gedeelte (hardware config) komen later aan het licht. Dit heeft dus geen donder met die monitor te maken (terw_dan heeft in zoverre gelijk dat als de monitor _VEEL_ ouder is dan het PB geval, na de installatie de display eraf kan floepen, maar zover zijn we nog lang niet).

Punt 3: Hoe die info kloppend te krijgen- heen en weer gooien van de config files die je al hebt (met ...exportbin en ...importbin) heeft geen zin meer- je moet ervan uitgaan dat ze gewoon fout zijn en je een nieuwe moet maken met EXTHS/RESTORE - als je echt je hardware goed kent kun je het zelf wagen- de gevraagde serienummer en part number staan achterop je kast (let op: case sensitive!), de taalcode is 05 voor NL. Aan het einde wordt een code gevraagd. Dat is een checksum die normaal over de telefoon wordt gecontroleerd; met PBE98 kan je het omzeilen (maar je hebt geen enkele garantie dat het dan klopt). Na afloop in de \DRIVERS\ directory TATTOO/CREATEDMIFROMHS doen en tenslotte in de \DRIVERS\MCDBF nog MKMCDBF draaien om een nieuwe bootdisk te maken met de nieuwe config. Maar het beste kun je dit over de telefoon doen met de PB lui. Want sommige vragen in de EXTHS/RESTORE liggen niet zo voor de hand...

Punt 4: als je punt 3 gedaan hebt (per telefoon met PB) en het werkt nog steeds niet... zoek welke mobo je hebt. Is het een Saturn (MSI-6309), dan mag je iedereen die je tot dan toe geholpen heeft een opdonder geven, omdat er een jumper is op die mobo's die de DMI beschermt tegen schrijven, waardoor TATTOO/CREATEDMIFROMHS niet zal werken... Zet JFSH1 open, doe nogmaals TATTOO/CREATEDMIFROMHS en klaar is kees.
Dit is het niet- een P3-500 heeft hoogstwaarschijnlijk een Apollo, Bora Pro, Tacoma of Phoenix mobo.

[edit]En degene die zei dat de MCD1 bootable was blaat erger dan een opblaasschaap met een lek erin- zelfs de nieuwste zijn dat niet muv de Aur@ versie (omdat die geen FDD had :+ )[edit]

Oslik blyat! Oslik!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34

dachtut niet... je kan als je het remastercommando vanuit dos geeft een of andere parameter meegeven dat hij niet opnieuw formatteert. er zijn trouwens ook bepaalde mcd's die sowieso niet altijd opnieuw formatteren.

ik ben ff kwijt wat die parameter precies is, maar hij is er zeker wel, ik heb hem zelf ook een paar keer aan een klant doorgegeven toen ik nog packard bell deed.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 02:29 schreef aatos het volgende:

[..]

dachtut niet... je kan als je het remastercommando vanuit dos geeft een of andere parameter meegeven dat hij niet opnieuw formatteert. er zijn trouwens ook bepaalde mcd's die sowieso niet altijd opnieuw formatteren.

ik ben ff kwijt wat die parameter precies is, maar hij is er zeker wel, ik heb hem zelf ook een paar keer aan een klant doorgegeven toen ik nog packard bell deed.
Lezen is een vak:
Op zaterdag 09 februari 2002 23:07 schreef terw_dan het volgende:
oemsetup /noglue

Oslik blyat! Oslik!

• aatos
Op zaterdag 09 februari 2002 22:48 schreef Terw_Dan het volgende:
En bel aub niet in het weekend, dan krijg je die Xtrasource knuppels aan de lijn (en daar wordt je niet vrolijk van).
die xtrasource knuppels waar jij niet vrolijk van wordt, doen naast het fijne pb project wel tig andere projecten tegelijk. en waar ik niet vrolijk van wordt zijn mensen die hun collega's op een andere locatie afzeiken.

ik werkte voor xtrasource toen ze met het pb project begonnen, ik zat in de eerste training voor pb. ga mij niet vertellen dat de gemiddelde technische kennis van de mensen in jullie callcenter hoger ligt dan de kennis bij xtrasource. want dan zit je echt goed fout.

• aatos
Op zondag 10 februari 2002 02:35 schreef dion_b het volgende:

[..]

Lezen is een vak:
[..]
sorry, overheengelezen

• BSeB
Even wat rechtzetten, ik ben dag en nacht met PB computers bezig geweest, want ik werkte bij een bedrijf dat die KUT dingen verkocht.

En die kwamen terug en voordat we ze opstuurden keken we eerst zelf wat het probleem was en of dat we het konden maken. Ik heb redelijk veel ervaring met PB en iets wat ze niet kunnen leveren is service en een tweede wat ze niet kunnen leveren is technische kennis.

Bij ons is het toen zo gelopen dat we gewoon alle computers zelf maakten. Bij het laatste gesprek heb ik meteen effe de hele website afgekraakt. Verder heb ik ze duidelijk gemaakt dat ze der nog steeds geen hol van snappen.

Het laatste probleeem dat ik heb gehad is ook met een comp geweest een spire geloof ik, ik werk der nu niet meer dus het is voor mij even denken wat de namen waren.

Iets waar die PB heel gevoelig voor zijn is nieuwe hardware die vreemd is voor de mastercd's dus ook een andere monitor of een andere netwerkkaart doet dan raar.

Ik heb hem uiteindelijk met een ommehaal wle kunnen installeren. Maar dat was redelijk vervelend. Ik heb toen ik het had gemaakt PB opgebeld en ze uitgelegd hoe ze deze error in het vervolg konden oplossen.

Verder heb ik toen meteen gezegd dat die hele master cd's klote zijn en voor geen meter werken en hehehehe :) ze gaven gewoon toe dat de hele software bagger was. Alks ik dat had geweten had ik der een mic naast gehangen en als aandenken aan mijn oude werk meegenomen.

Dus wat ik hiermee wil zeggen, probeer eerst alles zelf op te lossen, eventueel met hulp van de tweakers of met een goede familie, vriend, kennis en bel daarna is de helpdesk. Liefste in de garantie periode. En laat ze hem komen halen :7

Verder wil ik hiermee ook zeggen dat het dus WEL kan dat die installatie het niet doet door die andere monitor. En mensen die zeggend at dat niet kan moeten van goede huize komen om te zeggen dat het niet zo is en dus ook meer met PB gekloot hebben als ikke. Verder moet het niet iemand van de HELPDESK zijn want die weten der geen hol van af het enigste wat ie doen is vanuit een databse zoeken op problemen en die voorlezen.

Bij deze wil iuk nog steeds graag helpen. B-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 02:38 schreef aatos het volgende:

[..]

die xtrasource knuppels waar jij niet vrolijk van wordt, doen naast het fijne pb project wel tig andere projecten tegelijk. en waar ik niet vrolijk van wordt zijn mensen die hun collega's op een andere locatie afzeiken.

ik werkte voor xtrasource toen ze met het pb project begonnen, ik zat in de eerste training voor pb. ga mij niet vertellen dat de gemiddelde technische kennis van de mensen in jullie callcenter hoger ligt dan de kennis bij xtrasource. want dan zit je echt goed fout.
Er zijn uitzonderingen, maar jullie niveau ligt echt dramatisch laag gewoon af en toe.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
[quote]Op zondag 10 februari 2002 02:27 schreef dion_b het volgende: " "

"Punt 1: De Master CDs werken allen bij de originele config. Dus alle andere zut eruit. Die kun je gewoon na afloop van de procedure er weer in installeren. Dit geldt ook voor printers, scanners enzo die aan LPT/USB hangen!!"

Dit geld dan dus OOk voor de muis? De oude mOEt er op?
Die nieuwe muis komt namelijk niet voor in de lijst die na exths /een optie komt.

"Punt 2: Zo'n 'No valid info' melding die je steeds weer krijgt betekent dat er een fout zit in het eerste gedeelte van de config file- waar serienrs en taalcodes bewaard worden. Fouten in de tweede gedeelte (hardware config) komen later aan het licht. Dit heeft dus geen donder met die monitor te maken (terw_dan heeft in zoverre gelijk dat als de monitor _VEEL_ ouder is dan het PB geval, na de installatie de display eraf kan floepen, maar zover zijn we nog lang niet)."

Nou, je bracht wel verlossende tips en nu kwam ik verder!
Diskette EN cd reageerden, gingen aan de slag met de HDD.

En de monitor bleef goed t/m windows 're-install - met behoud van andere data' install vanaf mastercd 1
Daar bleef ie ook wel goed, maar dan komt er een apparaat nog wat op device something error.
Dus windowsherstel (alleen windows, geen format) hielp, TOTdat ie werkelijk moet opstarten.

"en je een nieuwe moet maken met EXTHS/RESTORE - als je echt je hardware goed kent kun je het zelf wagen- de gevraagde serienummer en part number staan achterop je kast (let op: case sensitive!), de taalcode is 05 voor NL."

Ja dat kwam ik allemaal tegen.
Alleen moest ik die exths/restore vanaf C:\ doen, daar is ook een driver directory.
Vanaf de CD vind ie 1 of ander .dat file niet.
Klopt wel, want in de driver dir op cd was geen .dat file aanwezig. Of kan een .dat bestand op cd-r ook attribuut -hidden hebben?

"Aan het einde wordt een code gevraagd. Dat is een checksum die normaal over de telefoon wordt gecontroleerd; met PBE98 kan je het omzeilen"

Hij pikte het en pakte 'm, de code PBE98 dus :-)

"(maar je hebt geen enkele garantie dat het dan klopt). Na afloop in de \DRIVERS\ directory TATTOO/CREATEDMIFROMHS doen en tenslotte in de \DRIVERS\MCDBF nog MKMCDBF draaien om een nieuwe bootdisk te maken met de nieuwe config. Maar het beste kun je dit over de telefoon doen met de PB lui. Want sommige vragen in de EXTHS/RESTORE liggen niet zo voor de hand..."

Dat was ook een goeie, bij eerdere pogingen had ik de diskette niet 'vernieuwd', nu snap ik dat dat dus wel steeds moet bij wijzigingen middels tattoo, exths

Op zich lukte het toen allemaal wel, leek het, tot windows dan echt moest opstarten, het win98 scherm verscheen en dan een net-niet-BSOD omtrent een device en apparaat error gedoe...
Maar goed dat kan dus kennelijk liggen aan de niet originele hardware die later is geinstalled.
Wat ik overigens nergens kan vinden is "het gebruikte software pakket, de benaming, symfonie 7 NL media of internet byv." Daar wordt om gevraagd ergens in de procedure die je omschreef.

"[s]Punt 4: als je punt 3 gedaan hebt (per telefoon met PB) en het werkt nog steeds niet... zoek welke mobo je hebt. "

Met 1 of andere exe file kon ik alles zien, types van de hardware, fabrikant, versie enz. Dat noteerde ik en heb in de omschreven procedure kunnen gebruiken.
Het is een BORA pro met onboard audio en voodoo3 met tv-out

"jumper is op die mobo's die de DMI beschermt tegen schrijven, waardoor TATTOO/CREATEDMIFROMHS niet zal werken..."

Je weet van PB wel veel zeg! En gelukkig voor ons bovendien.
Maar gelukkig, dit was niet het geval.
DMI zal wel ververst zijn denk ik?
Huidige fout na win98 opstartscherm is waarschijnlijk verleden tijd nadat ik de add-on cards eruit haal en de originele muis en monitor er op aansluit?

"En degene die zei dat de MCD1 bootable was blaat erger dan een opblaasschaap met een lek erin- zelfs de nieuwste zijn dat niet muv de Aur@ versie (omdat die geen FDD had :+ )"

Klopt, de master cd start niet op.

Heel erg bedankt zover.

Groet,

B

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kun nu remasteren of niet?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 11:13 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Even wat rechtzetten, ik ben dag en nacht met PB computers bezig geweest, want ik werkte bij een bedrijf dat die KUT dingen verkocht.

En die kwamen terug en voordat we ze opstuurden keken we eerst zelf wat het probleem was en of dat we het konden maken. Ik heb redelijk veel ervaring met PB en iets wat ze niet kunnen leveren is service en een tweede wat ze niet kunnen leveren is technische kennis.

Bij ons is het toen zo gelopen dat we gewoon alle computers zelf maakten. Bij het laatste gesprek heb ik meteen effe de hele website afgekraakt. Verder heb ik ze duidelijk gemaakt dat ze der nog steeds geen hol van snappen.
Eh, wil niet veel zeggen hoor, maar vind je het gek dat met zo'n houding de mensen op dealer support niet zo snel mogelijk van je af willen?
Het laatste probleeem dat ik heb gehad is ook met een comp geweest een spire geloof ik, ik werk der nu niet meer dus het is voor mij even denken wat de namen waren.

Iets waar die PB heel gevoelig voor zijn is nieuwe hardware die vreemd is voor de mastercd's dus ook een andere monitor of een andere netwerkkaart doet dan raar.
Yup, klopt. Hele idee van die Master CDs is dat je er blindelings op kunt vertrouwen dat ze de PC softwaremaig precies zoals bij aankoop terug brengen. Voorwaarde daarvoor is dat het bak hardwarematig ook is zoals bij aankoop. Andere hardware erin kan best, maar dan moet die eruit bij het remasteren, en erna weer erin.
Ik heb hem uiteindelijk met een ommehaal wle kunnen installeren. Maar dat was redelijk vervelend. Ik heb toen ik het had gemaakt PB opgebeld en ze uitgelegd hoe ze deze error in het vervolg konden oplossen.

Verder heb ik toen meteen gezegd dat die hele master cd's klote zijn en voor geen meter werken en hehehehe :) ze gaven gewoon toe dat de hele software bagger was. Alks ik dat had geweten had ik der een mic naast gehangen en als aandenken aan mijn oude werk meegenomen.
Met het risico een flame te begaan: ben benieuwd waarom je daar niet meer werkt ;)

Gelukkig gaat het 95% van de gevallen goed met PCs, maar die laatste 5 krijg je op de TD voor je neus. 4 van die 5 kun je zelf oplossen, alleen die allerlaatste is zo'n ramp dat je dealersupport moet contacteren. Dus per definitie is dat een uitzonderingsgeval. En ja, dat kan komen door twijfelachtige remaster programmata. Maar goed, om je dan zo op te gaan winden. Als het goed is heb je het op de dealer support gewoon als professionals onder elkaar op een kalme wijze erover hoe die ene bijzonder nukkige PC aan de praat te krijgen. Op moment dat je je enorm loopt op te winden en je doorslaat, is het a) onwaarschijnlijk dat je zelf nog in staat bent helder genoeg te denken om mee tot een oplossing te komen en b) erg waarschijnlijk dat degene die je aan de lijn heeft zoiets heeft van 'jezus ga toch stikken eikel'- dat schiet dus van geen kanten op en is gewoon niet professioneel. Een klant die over de rooie gaat is te betreuren, maar daar kun je als helpdeskmedewerker begrip voor opbrengen. Een dealer op dealersupport die dat doet kan gewoon niet professioneel werken. Punt.
Dus wat ik hiermee wil zeggen, probeer eerst alles zelf op te lossen, eventueel met hulp van de tweakers of met een goede familie, vriend, kennis en bel daarna is de helpdesk. Liefste in de garantie periode. En laat ze hem komen halen :7
Duh :z Waarheid als een koe. Is notsonewbie overigens precies mee bezig.
Verder wil ik hiermee ook zeggen dat het dus WEL kan dat die installatie het niet doet door die andere monitor. En mensen die zeggend at dat niet kan moeten van goede huize komen om te zeggen dat het niet zo is en dus ook meer met PB gekloot hebben als ikke. Verder moet het niet iemand van de HELPDESK zijn want die weten der geen hol van af het enigste wat ie doen is vanuit een databse zoeken op problemen en die voorlezen.
Als een van die lui die bijna twee jaar 'uit databases zat voor te lezen' en gemiddeld in m'n jaar op UK dealer support zo'n 8 Tattoos per dag deed, denk ik wel dat ik enige recht op spreken (schrijven) heb.
Wat betreft die monitor: jij hebt vast ook eens een tattoo gedaan. Heb je daar ooit een monitor in voorbij zien komen? Nee, dacht het niet, he.
Tattoo loopt meestal vast op gemiste hoofdletters in de S/N, verkeerde P/N, mislukte /CREATEDMIFROMHS of natuurlijk ontbrekende info op de bootflop. Dat is wat die fouten als 'Disque dur protege' of 'No valid information' veroorzaakt- fouten in de hardware info komen pas later (bij de 'Audits') aan het licht. Dus kan ik zonder meer zeggen dat precies de fout die notsonewbie heeft NIET door een foute monitor veroorzaakt is. Sowieso moet de monitor die eraan hangt 800x600x75Hz ondersteunen om de default PB instellingen te kunnen trekken, maar dat is dan ook het enige.

En wat betreft eventuele onkunde bij de helpdesk: kan voorkomen. Het zijn mensen en er wordt in gedramd om digen op te zoeken en niet zomaar uit de losse pols te schudden (dit ivm dat de gemiddelde geheugen minder betrouwbaar is dan pbinfo.pbnec.nl). Desalniettemin denk ik dat je schromelijk overdrijft en zoals gezegd ben ik benieuwd naar de dealer records van jouw voormalige zaak. Als jij loopt af te zeiken ipv zinnige info te verschaffen kunnen de lui aan de lijn er ook weinig mee.
Bij deze wil iuk nog steeds graag helpen. B-)
Dan zou het helpen als de info/flame verhouding wat rechtgezet werd. Dit klinkt als een typisch geval van een hidden sector met een fout, waar alle juiste stappen al gezet zijn, maar in de foute volgorde. Dat werkt net zo min als de foute stappen.

Dit klinkt als een Symphony 2000 systeem; volgorde is simpel:

EXTHS/RESTORE
TATTOO/CREATEDMIFROMHS
MKMCDBF

En Ctrl-Alt-Del en klaar is kees.

Oslik blyat! Oslik!

• BSeB
OK het SPIJT me, dat ik zo op PB af geef, maar ze hebben het mij gewoon te bont gemaakt. En ok in elk bedrijf werken goede mensen, maar waarom heb ik jouw dan niet aan de tel getroffen, dan had ik nu niet zo'n lage dunk van ze gehad.

Bij dat bedrijf ben ik weggegaan omdat ik nu meer kan verdienen als webdesigner, wat ik overigens ook leuker vind om te doen, op den duur heb je alles wle een keer gezien. En ik ben nog lekker studentje dus waarom niet 8-)

Verder als jij zegd dat je der veel verstand van hebt, waarom is er dan nog steeds geen oplossing voor zijn probleem. Jij werkt bij PB en zou er dus veel vanaf moeten weten.

Ik zla niks meer derin zetten in deze topic, maar wel kijken of dat hij hem geinstalleerd krijgt, lukt dit niet dan is dit dus weer een bummer voor PB en 1-0 voor de mensheid. Anders trek ik een deel van mijn beklag over PB in. Ik dnek dat ik dan aardig ben.

Dus ik zou zeggen bewijs JIJ zezelf maar is voor iedereen :Z

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 14:19 schreef notsonewbie het volgende:
Dit geld dan dus OOk voor de muis? De oude mOEt er op?
Die nieuwe muis komt namelijk niet voor in de lijst die na exths /een optie komt.
Hangt ervan af. Officieel: ja, muis moet terug. Minder officieel: Logitech 3D kiezen doet het _meestal_ als je een scrollknop hebt.
En de monitor bleef goed t/m windows 're-install - met behoud van andere data' install vanaf mastercd 1
Daar bleef ie ook wel goed, maar dan komt er een apparaat nog wat op device something error.
Dus windowsherstel (alleen windows, geen format) hielp, TOTdat ie werkelijk moet opstarten.
Kijk, dat is nou typisch voor incorrecte hardware info. Ofwel je non-PB spul zit te etteren (eruit en opnieuw proberen dus), danwel heb je ergenis in de HW info gedeelte een fout gemaakt...
Ja dat kwam ik allemaal tegen.
Alleen moest ik die exths/restore vanaf C:\ doen, daar is ook een driver directory.
Vanaf de CD vind ie 1 of ander .dat file niet.
Klopt wel, want in de driver dir op cd was geen .dat file aanwezig. Of kan een .dat bestand op cd-r ook attribuut -hidden hebben?
Nee, da's gewoon een grappige inconsequentie: vanaf de HDD moet je EXTHS van C:\DRIVERS draaien, maar het moet vanaf de root van de CDRom, anders krijg je die EXTHS.DAT error.
Dat was ook een goeie, bij eerdere pogingen had ik de diskette niet 'vernieuwd', nu snap ik dat dat dus wel steeds moet bij wijzigingen middels tattoo, exths
Yup, dat is vrij standaard bij Symphony 2000 systemen een issue.
Op zich lukte het toen allemaal wel, leek het, tot windows dan echt moest opstarten, het win98 scherm verscheen en dan een net-niet-BSOD omtrent een device en apparaat error gedoe...
Maar goed dat kan dus kennelijk liggen aan de niet originele hardware die later is geinstalled.
Kan dus goed zijn... zorg er gewoon voor dat bij het Remasteren alles zo dicht mogelijk bij de originele config is (vooral NICs en printers eruit) en je komt erachter waar het aan lag.
Wat ik overigens nergens kan vinden is "het gebruikte software pakket, de benaming, symfonie 7 NL media of internet byv." Daar wordt om gevraagd ergens in de procedure die je omschreef.
Officieel: bel PB en vraag welke jouw systeem is.
Minder officieel: maakt geen donder uit- het bepaalt alleen de software pakket van je sys. Geen TV kiezen als je geen TV-kaart (is wat anders dan TV-Out!) hebt, verder gewoon eentje die leuk lijkt pikken.
Met 1 of andere exe file kon ik alles zien, types van de hardware, fabrikant, versie enz. Dat noteerde ik en heb in de omschreven procedure kunnen gebruiken.
Het is een BORA pro met onboard audio en voodoo3 met tv-out
Zou ik niet al teveel waarde aan hechten- dat leest gewoon de (oude) config file uit. Als die fout was heb je er dus niets aan...
Huidige fout na win98 opstartscherm is waarschijnlijk verleden tijd nadat ik de add-on cards eruit haal en de originele muis en monitor er op aansluit?
Klopt, al is dat van de monitor dus mythe, tenzij de nieuwe echt brak is.

Succes!

* dion_b heeft terwijl hij dit aan het typen was een doos met bijzonder interessante IBM network hardware cadeau gekregen van een vriend van z'n huisgenote en gaat nu ff daar flink wat tijd in steken. Nieuwwaarde was €25K ofzo en het heeft allemal mooie LEDs om interessant mee te doen :z

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 15:07 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
OK het SPIJT me, dat ik zo op PB af geef, maar ze hebben het mij gewoon te bont gemaakt. En ok in elk bedrijf werken goede mensen, maar waarom heb ik jouw dan niet aan de tel getroffen, dan had ik nu niet zo'n lage dunk van ze gehad.

Bij dat bedrijf ben ik weggegaan omdat ik nu meer kan verdienen als webdesigner, wat ik overigens ook leuker vind om te doen, op den duur heb je alles wle een keer gezien. En ik ben nog lekker studentje dus waarom niet 8-)
Hehe, apologies accepted- ik zat net zo hard terug te flamen. Kijk hier trouwens ff- andere kijk op wat je met PB kunt doen: [topic=397860/1/50]
Verder als jij zegd dat je der veel verstand van hebt, waarom is er dan nog steeds geen oplossing voor zijn probleem. Jij werkt bij PB en zou er dus veel vanaf moeten weten.

Ik zla niks meer derin zetten in deze topic, maar wel kijken of dat hij hem geinstalleerd krijgt, lukt dit niet dan is dit dus weer een bummer voor PB en 1-0 voor de mensheid. Anders trek ik een deel van mijn beklag over PB in. Ik dnek dat ik dan aardig ben.

Work in progress... als notsonewbie z'n S/N post kan ik exacte info geven- verder is dit allemaal uit de losse pols geschud op een zondagmiddag in kamerjas met MP3tjes opp (ben ook gewoon student hoor). Maar dit komt wel goed, geloof ik :z

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 15:10 schreef dion_b het volgende:
Klopt, al is dat van de monitor dus mythe, tenzij de nieuwe echt brak is.
[/me]
Het gaat enkel fout met de monitor na het daadwerkelijke installeren van het systeem, dus je kunt wel met een andere monitor remmen.
* TERW_DAN heeft zelfs een keertje op zijn eigen systeem een HS gemaakt en doodleuk geremmed, ging nog goed ook.

• aatos
Op zondag 10 februari 2002 12:25 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Er zijn uitzonderingen, maar jullie niveau ligt echt dramatisch laag gewoon af en toe.
dat is precies wat wij dachten toen er lui uit jullie callcenter ons kwamen trainen. pb was voor mij het project waar ik de kennis die ik had niet eens *mocht* gebruiken. procedures waren belangrijker. als je iemand aan de lijn had en je hoorde zn hdd zo hard ratelen en kraken dat het door de telefoon nog hard klonk en hij kon niet remasteren, niet vervangen, nee, in de call history hadden de pb'ers uit nijmegen hem een paar nieuwe mcds verkocht.

de trainingen zijn van een week naar een paar dagen teruggeschroefd, dit zal ook wel niks met het niveau te maken hebben?

• aatos
Op zondag 10 februari 2002 15:07 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:

ik snap dat je afgeeft op pb, dat is terecht. het serviceniveau is gewoon bedroevend laag. maar dat heeft niks te maken met de mensen die er werken, maar meer met de procedures die die mensen verplicht moeten volgen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 15:54 schreef aatos het volgende:

[..]

dat is precies wat wij dachten toen er lui uit jullie callcenter ons kwamen trainen. pb was voor mij het project waar ik de kennis die ik had niet eens *mocht* gebruiken. procedures waren belangrijker. als je iemand aan de lijn had en je hoorde zn hdd zo hard ratelen en kraken dat het door de telefoon nog hard klonk en hij kon niet remasteren, niet vervangen, nee, in de call history hadden de pb'ers uit nijmegen hem een paar nieuwe mcds verkocht.

de trainingen zijn van een week naar een paar dagen teruggeschroefd, dit zal ook wel niks met het niveau te maken hebben?
Vind je dat nu zo heel gek, vaak zat meegemaakt dat er mensen zich niet aan de procedures hielden en daardoor verkeerde dingen geswapt werden.
maar als een hdd het niet doet, ben ik daar in 3 minuten achter en wordt hij vervangen.
Maar het is in Wijchen zo dat als we iemand aan de lijn krijgen en de EXTHS is door XH gedaan, we hem gewoon overdoen omdat hij 9 van de 10 keer gewoon niet klopt. (bij de MR1456 not in the list kiezen bijv.)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_dan, aatos, nu dat ik en Saiya_Jin_Vegeta opgehouden zijn met flamen, kunnen jullie het ook wel bijleggen :z

Trainingen van PB zijn soms wel gebrekkig, en die procedures helpen ook alleen de echte nOObs in 9 van de 10 gevallen, maar goed, het echte probleem ligt in de (afwezige) communicatie en begrip tussen afdelingen (en outsourcing centres). Ik kan me soms zo opwinden over nodeloze escalaties (die ik dan weer op m'n bord krijg- leve correspondentie/CST ;) ) die ontstaan doordat mensen gewoon vergeten dat we allemaal eigenlijk gewoon voor dezelfde klanten horen te werken.

Maar goed, laten we verdere interne PB gezeik uit de technische fora houden (interne PB-flame/zeurtopic in HK is al een aantal malen voorgesteld >:) )- hier heeft iemand een tattoo-issue, dus laten we het daar over gaan hebben...

Oslik blyat! Oslik!

• aatos
Op zondag 10 februari 2002 16:02 schreef dion_b het volgende:
Trainingen van PB zijn soms wel gebrekkig, en die procedures helpen ook alleen de echte nOObs in 9 van de 10 gevallen, maar goed, het echte probleem ligt in de (afwezige) communicatie en begrip tussen afdelingen (en outsourcing centres). Ik kan me soms zo opwinden over nodeloze escalaties (die ik dan weer op m'n bord krijg- leve correspondentie/CST ;) ) die ontstaan doordat mensen gewoon vergeten dat we allemaal eigenlijk gewoon voor dezelfde klanten horen te werken.
mee eens, op één puntje na dan: werken we bij pb voor de klanten dan? dat is nieuw voor me.

ik zal niet verder flamen, tenminste niet over xtrasource vs wijchen.

• BSeB
Op zondag 10 februari 2002 15:16 schreef dion_b het volgende:
Work in progress... als notsonewbie z'n S/N post kan ik exacte info geven- verder is dit allemaal uit de losse pols geschud op een zondagmiddag in kamerjas met MP3tjes opp (ben ook gewoon student hoor). Maar dit komt wel goed, geloof ik :z
Er is nog een topic over PB misschien al gezien, die gast wil ook een install uitvoeren zonder Master CD's, kijk daar ook is:

[topic=407656/1/25]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 16:56 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:

[..]

Er is nog een topic over PB misschien al gezien, die gast wil ook een install uitvoeren zonder Master CD's, kijk daar ook is:

[topic=407656/1/25]
Zo gezegd, zo gedaan :)

Maareh, terw_dan had daar al prima info gegeven, en die AMR opmerkingen slaan ook echt nergens op. Toch heb ik waar relevant gezegd waar de drivers te halen :z

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

* TERW_DAN zal niet meer flamen in dit topic.

Maar is het notsonewbie nog wel gelukt of niet?

• BSeB
OK, ok, ik moet zeggen het is verveledn om die MRC te installen op een Spirit, want die drivers werkten niet hij werd gewoon niet gedetcteerd bij een clean install. Op het Spirit model en de helpdesk wist er ook niks vanaf.

Kben blij dat ik geen PB maar lekker allemaal aparte componenten :9~

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 17:37 schreef Terw_Dan het volgende:
* TERW_DAN zal niet meer flamen in dit topic.
Maar is het notsonewbie nog wel gelukt of niet?
Hallo Allen,

Wel ik ben een stukje verder gekomen. Opgelost is het niet.
Straks PB bellen en dan horen welke hardware er uit moet.
Want dat moet dus toch wel denk ik nu.
Ff op zolder de oude verpakkingen doorlopen op anti-statics zakjes om de add-ons op te leggen :-)

Leerzaam tot nu toe was in elk geval: doe dit en dat, en dan vooral _opnieuw de startflop aanmaken_

De lijst heb ik handmatig ingevuld met serienummer en partnumber, hardware gegevens, echter ik lees net dat dat ergens wordt uitgelezen dat wellicht ook niet goed meer staat...
En inderdaad, zover ben ik nu gekomen dat windows voor de 1e keer moet starten en dan een blauw scherm dat meld dat er een device (nr) op apparaat (nr) niet werkt, windows kan niet starten.

Nou ik ga bellen!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 11 februari 2002 11:28 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

Hallo Allen,

Wel ik ben een stukje verder gekomen. Opgelost is het niet.
Straks PB bellen en dan horen welke hardware er uit moet.
Want dat moet dus toch wel denk ik nu.
Ff op zolder de oude verpakkingen doorlopen op anti-statics zakjes om de add-ons op te leggen :-)

Leerzaam tot nu toe was in elk geval: doe dit en dat, en dan vooral _opnieuw de startflop aanmaken_

De lijst heb ik handmatig ingevuld met serienummer en partnumber, hardware gegevens, echter ik lees net dat dat ergens wordt uitgelezen dat wellicht ook niet goed meer staat...
En inderdaad, zover ben ik nu gekomen dat windows voor de 1e keer moet starten en dan een blauw scherm dat meld dat er een device (nr) op apparaat (nr) niet werkt, windows kan niet starten.

Nou ik ga bellen!
Veel succes
Als je een goede HS hebt, weet je zeker dat het goed gaat.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 11:32 schreef Terw_Dan het volgende:
Veel succes
Als je een goede HS hebt, weet je zeker dat het goed gaat.
PB niet bereikbaar! dit gesprek kost geld, , , , , -tuut-tuut--tuut-tuut--tuut-tuut--tuut-tuut--tuut-tuut-

Error blijft.

Welke hardware hoort er niet thuis in de volgende config
PB symfonie p3 500, miditower met 'golvend frontje', DVD, CD-rw

Er zit in:
- een netwerkkaart (maar deze kan vervangen zijn door die
van chello kabel internet provider)
- ISDN modem kaart voor telebankieren / internet
video en audio zitten onboard op het bora pro met tv-out mobo.

Zaten 2 bovengenoemden er standaard in of kwam dat ding modem en netwerkkaart loos?
Zat er wellicht eerst een standaard (niet isdn) modem in?

SN: H 8 1 9 4 0 0 2 4 6

• Jozz
  • Laatst online: 15-08 19:39
Ik heb pas ook een oude PB gere-installed, ik wilde er eerst 98SE opzetten (er stond gewoon 98 op), maar toen miste ik een aantal drivers. :? Dus toen weer helemaal geformatteerd, Master CD1 erin + diskette ook van PB, toen volgens PB methode originele config geinstalleerd, uiteraard niet al die PB shit. :r

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 17:08 schreef dion_b het volgende:
Zo gezegd, zo gedaan :)
Update

PB gebeld (4 x 1 x was het na muziek en internettips(sites) raak.

"Alle niet standaard hardware er uit.
U heeft de oude hardware niet meer, dan niet, echter wel de huidige niet stanbdaard hw er uit.
Monitor en muis met scrollwheel niet origineel maakt niet uit.
Maak nieuwe flop aan"

flop gemaakt
opstarten
keuze geavanceerd, windows over windows heen zetten (zonder format)
Noppes, zelfde fouten
Scandisk, alles ok.

Opstarten van HDD, win98 scherm, HOOP! noppes, error device en apparaat dit en dat... (zoals al was dus)

"Formateren meneer?"

Niet dus, nOg niet, er staat belangrijke data op, alle email adressen van hun bedrijf enz.

geen oplossing...

Zo ver dus even.

Nu ga ik mijn eigen hdd uit ouwe p2 233 als master hdd even op de ide kabel van de PB aansluiten.
Benieuwd of tie dan opstart, of dat PB ook die optie

(HDD 'vervangen', proberen, bij JA-werkt : orig. hdd als slave, data veilig stellen)

als niet-PB-o.k. herkent en de pas afsnijd.

zucht!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 11 februari 2002 12:50 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

PB niet bereikbaar! dit gesprek kost geld, , , , , -tuut-tuut--tuut-tuut--tuut-tuut--tuut-tuut--tuut-tuut-

Error blijft.

Welke hardware hoort er niet thuis in de volgende config
PB symfonie p3 500, miditower met 'golvend frontje', DVD, CD-rw

Er zit in:
- een netwerkkaart (maar deze kan vervangen zijn door die
van chello kabel internet provider)
- ISDN modem kaart voor telebankieren / internet
video en audio zitten onboard op het bora pro met tv-out mobo.

Zaten 2 bovengenoemden er standaard in of kwam dat ding modem en netwerkkaart loos?
Zat er wellicht eerst een standaard (niet isdn) modem in?

SN: H 8 1 9 4 0 0 2 4 6
Die CDRW zat er waarschijnlijk niet standaard bij (kun je makkelijk zien, ,als er RW in het modelnummer staat dan zit die er standaard in. Destijds zaten er Philips drives in.
Verder hoort er een standaard modem in te zitten en die netwerk kaart moet erook uit.

Verwijderd

mijn beste notsonewbie: er staat in dit topic minstens 5 keer vermeld dat je er alle NON PB HW uit moet halen, WAAROM DOE JE DAT DAN NIET |:(

over de bereikbaarheid van PB is idd het een en ander te doen. schrijf een brief naar ze!

Terw_dan, aatos etc: alle callcenters maken fouten, XS alsook Wijchen! laten wij daarom callcentre verschillen aan de kant leggen en elkaar niet de loef proberen af te steken of mekaar tot zwarte piet te bombarderen! :p

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 11 februari 2002 14:02 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

Nu ga ik mijn eigen hdd uit ouwe p2 233 als master hdd even op de ide kabel van de PB aansluiten.
Benieuwd of tie dan opstart, of dat PB ook die optie

(HDD 'vervangen', proberen, bij JA-werkt : orig. hdd als slave, data veilig stellen)

als niet-PB-o.k. herkent en de pas afsnijd.

zucht!
Jij hebt zelf een HDD los? Backup die zooi van die buren toch gewoon op die HDD, haal die ISDN en NIC eruit, maak je geen zorgen over de CDRW (gewoon een willekeurige CDRW van vergelijkbare fabrikant in de EXTHS kiezen). En dan gewoon recovery flop erin, MCD1 erin en optie 1 kiezen. Zo moeilijk is het niet :7

Oslik blyat! Oslik!

• PhoneTech
  • Laatst online: 14-08 15:53
[off-topic]
Hallo allemaal.

Toch wel leuk om al jullie gekibbel ook buiten PB eens te horen. Ik mis het gekibbel wel een beetje hoor. Nu zit ik de hele dag te proggen. Maarja.

[/off-topic]

Wat ik nog niet gezien heb is of de MCD's goed zijn. Heb je al een CRC check gedaan?

Groeten, veen_bar

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 16:57 schreef dion_b het volgende:
Jij hebt zelf een HDD los? Backup die zooi van die buren toch gewoon op die HDD, haal die ISDN en NIC eruit, maak je geen zorgen over de CDRW (gewoon een willekeurige CDRW van vergelijkbare fabrikant in de EXTHS kiezen). En dan gewoon recovery flop erin, MCD1 erin en optie 1 kiezen. Zo moeilijk is het niet :7
De PB pc doet het weer. Wel een lege start en dus data verlies.

En die non-PB monitor, en die non-PB muis, die kunnen er dus wel aan blijven hanegn, al zijn ze niet origineel meegeleverd met de config.

Met de helpdesk lukte het ook niet
(Incl. non-PB hardware er dus uit!)
om na exths/restore en invullen van de hardware en dan PBE98 e.d. allEEn windows te herstellen.
De bottomline is dat de hdd geformat moest worden en er een complete restore gedaan moest worden.

Die losse HDD wilde ik inderdaad als master zetten en dan die andere slave.
Maar ja, dat zou dan non-PB hardware zijn en er staat steeds dat dat intern (dus behalve muis en monitor) WEL moet...
Verder lukte dit niet makkelijk, de HDD zit plat tegen de voorkant aangeschroeft en de jumper settings... tja ik kon er niet bij, en zo wel, welke jumper settings...?
korte kabel vanaf mobo naar HDD zOnder 2e connector...
En wat als ik de connectors met een eigen flatcable zou mollen... enz.

kortom, men is het haasje vwb de zakelijke database (te groot voor flop) en de emailadressen.wab file (ook enorm)

Wel hebben zij nu weer een PC zoals zij hem ooit kochten...

Allen bedankt, het was leerzaam.
Wat precies het euvel was zal wel nooit bekend worden.

Groet,

B

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 14:09 schreef Terw_Dan het volgende:
Die CDRW zat er waarschijnlijk niet standaard bij (kun je makkelijk zien, ,als er RW in het modelnummer staat dan zit die er standaard in.
Dat zei de helpdesk niet.
Wel vonden ook die het raar dat op het garantiebewijs en het serienummer er inderdaad gen rw tussen de cijfers en letters stond.

Maar ja deze pc zou ook geen fire-wire hebben en die heeft ie wel, rechtsvoorop, boven-zijkant.

De buurtjes hebben de pc gekocht met cd-rw, standaard zo
bij een of andere kantoorhandel.

Alleen KPN heeft er ooit een isdn, en chello een NIC in gezet.

Thanx all voor de hulp,

Groet,

B

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 11 februari 2002 21:11 schreef notsonewbie het volgende:

[..]

De PB pc doet het weer. Wel een lege start en dus data verlies.

En die non-PB monitor, en die non-PB muis, die kunnen er dus wel aan blijven hanegn, al zijn ze niet origineel meegeleverd met de config.

Met de helpdesk lukte het ook niet
(Incl. non-PB hardware er dus uit!)
om na exths/restore en invullen van de hardware en dan PBE98 e.d. allEEn windows te herstellen.
De bottomline is dat de hdd geformat moest worden en er een complete restore gedaan moest worden.

Die losse HDD wilde ik inderdaad als master zetten en dan die andere slave.
Maar ja, dat zou dan non-PB hardware zijn en er staat steeds dat dat intern (dus behalve muis en monitor) WEL moet...
Verder lukte dit niet makkelijk, de HDD zit plat tegen de voorkant aangeschroeft en de jumper settings... tja ik kon er niet bij, en zo wel, welke jumper settings...?
korte kabel vanaf mobo naar HDD zOnder 2e connector...
En wat als ik de connectors met een eigen flatcable zou mollen... enz.

kortom, men is het haasje vwb de zakelijke database (te groot voor flop) en de emailadressen.wab file (ook enorm)

Wel hebben zij nu weer een PC zoals zij hem ooit kochten...

Allen bedankt, het was leerzaam.
Wat precies het euvel was zal wel nooit bekend worden.
Leg mij ff uit waarom het niet mogelijk was om die bedrijfsgegevens op jouw HDD te zetten? Voor mijn part in DOS overzetten met jouw eigen schijf als sec. master ofzo (had je niet hoeven kutten met jumpers)...
Het is nu te laat, maar m.i. was die dataverlies volkomen overbodig met de spullen die je daar had staan |:(

Maar het zal één duidelijke les leren: als er vitale gegevens op een PC bewaard worden, ALTIJD backups draaien. Zelfs de meest golden sample spul wil wel eens sterven (nog los van user error). En imho is het ook onzinnig om een 'gezinscomputer bij uitstek' als zakelijk apparaat te gebruiken. Misschien een paar punten om met die buren te bespreken...

* dion_b herinnert zich die keer nog dat hij gebeld werd door de manager van een plastisch chirurgie kliniek in London die alle bedrijfsgegevens in één PC hadden zitten zonder enige backup. En de HDD stierf- dus begon hij mij uit te schelden |:( Heb hem er fijntjes op gewezen dat de manier waarop hij met z'n data omging dermate slonzig was dat hij hoogstwaarschijnlijk in overtreding van een groot aantal verordeningen rond patientgegevens was, en dat hij maar de hand in eigen boezem moest steken. Een thuisgebruiker die z'n brieven niet backupt tot daar aan toe, maar dit was gewoonweg incompetent.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 12 februari 2002 03:29 schreef dion_b het volgende:

[..]

Leg mij ff uit waarom het niet mogelijk was om die bedrijfsgegevens op jouw HDD te zetten? Voor mijn part in DOS overzetten met jouw eigen schijf als sec. master ofzo (had je niet hoeven kutten met jumpers)...
Het is nu te laat, maar m.i. was die dataverlies volkomen overbodig met de spullen die je daar had staan |:(

Maar het zal één duidelijke les leren: als er vitale gegevens op een PC bewaard worden, ALTIJD backups draaien. Zelfs de meest golden sample spul wil wel eens sterven (nog los van user error). En imho is het ook onzinnig om een 'gezinscomputer bij uitstek' als zakelijk apparaat te gebruiken. Misschien een paar punten om met die buren te bespreken...

* dion_b herinnert zich die keer nog dat hij gebeld werd door de manager van een plastisch chirurgie kliniek in London die alle bedrijfsgegevens in één PC hadden zitten zonder enige backup. En de HDD stierf- dus begon hij mij uit te schelden |:( Heb hem er fijntjes op gewezen dat de manier waarop hij met z'n data omging dermate slonzig was dat hij hoogstwaarschijnlijk in overtreding van een groot aantal verordeningen rond patientgegevens was, en dat hij maar de hand in eigen boezem moest steken. Een thuisgebruiker die z'n brieven niet backupt tot daar aan toe, maar dit was gewoonweg incompetent.
backups worden blijkbaar niet gemaakt, totdat het te laat is. vooral bij de wat simpelere thuisgebruiker die denkt dat als het in die pc staat er nooit was mis mee kan gaan.

* TERW_DAN heeft het vaak genoeg meegemaakt dat mensen PBsystemen gebruikt voor zakelijk gebruik, terwijl ze daar helemaal niet voor bedoeld zijn (SoHo's daargelaten). Koop dan een NEC

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Iedereen vergeet maar 1 keer backups te maken..
Zodra ik iemand aan de lijn krijgt die mekkert dat zijn data kwijt is, leg ik hem uit dat hij nu in een belangrijk leerproces zit... >:)

en ja.. ook ik werk voor PB..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 12 februari 2002 11:47 schreef -boesOne- het volgende:
Iedereen vergeet maar 1 keer backups te maken..
Zodra ik iemand aan de lijn krijgt die mekkert dat zijn data kwijt is, leg ik hem uit dat hij nu in een belangrijk leerproces zit... >:)

en ja.. ook ik werk voor PB..
Goh, het wordt druk hier met PBfiguren. kunnen de klanten hier hun problemen niet posten :P

Verwijderd

heb een goede: gewoon iedereen die belt doorverwijzen naar dit forum en wij gaan gewoon oplossingen posten! PB te vreden, wij tevreden: weinig doen en veel geld verdienen! we zijn eruit! :9~

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 februari 2002 16:45 schreef fmercury het volgende:
heb een goede: gewoon iedereen die belt doorverwijzen naar dit forum en wij gaan gewoon oplossingen posten! PB te vreden, wij tevreden: weinig doen en veel geld verdienen! we zijn eruit! :9~
Kijk, en als we dan officieel op het werk mogen GoT-en 'om onze klanten te helpen'... dan ben ik helemaal blij :+

Oslik blyat! Oslik!

• aatos
Op dinsdag 12 februari 2002 17:13 schreef dion_b het volgende:

[..]

Kijk, en als we dan officieel op het werk mogen GoT-en 'om onze klanten te helpen'... dan ben ik helemaal blij :+
dat mag toch gewoon? in nijmegen niet?

• PhoneTech
  • Laatst online: 14-08 15:53
Ik weet niet hoe het nu is, maar in mijn tijd bij PB mochten alleen maar de supers Internetten...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 13 februari 2002 10:35 schreef PhoneTechnician het volgende:
Ik weet niet hoe het nu is, maar in mijn tijd bij PB mochten alleen maar de supers Internetten...
Dat is nu nog steeds zo, ik kan op mijn werk ook niet op GoT komen.

Verwijderd

je mag bij XS idd officieel niet op GoT, overigens hebben ze nu wel tweakers.net geband :( maar ja officieus zijn er altijd wel mogelijkheden :9

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 13 februari 2002 20:51 schreef fmercury het volgende:
je mag bij XS idd officieel niet op GoT, overigens hebben ze nu wel tweakers.net geband :( maar ja officieus zijn er altijd wel mogelijkheden :9
Ik zit dus in Wijchen he, niet in Enschede (das me een pokke end rijden iedere dag, van Cuijk naar Enschede :P)

• aatos
Op woensdag 13 februari 2002 20:51 schreef fmercury het volgende:
hmm, toen ik er nog werkte was surfen ok, alleen posten mocht niet. maar daar werd niet echt moeilijk over gedaan.

tweakers.net geband? welke idioot heeft dat verzonnen? zijn ze vergeten waar hun werknemers hun kennis die ze nodig hebben voor het werk eigenlijk vandaan halen?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik bekijk t.net elke dag nog. heb er vandaag nog gepost vanaf XS :?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 14 februari 2002 23:14 schreef ocf81 het volgende:
Ik bekijk t.net elke dag nog. heb er vandaag nog gepost vanaf XS :?
Hehe, officieel mag niet, maar er zijn zo manieren, idd.

* dion_b is blij dat niemand zijn posting tijden vergelijkt met zijn werktijden...

Oslik blyat! Oslik!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hallo Dion, allen,

[quote]Op dinsdag 12 februari 2002 03:29 schreef dion_b het volgende:

"Voor mijn part in DOS overzetten met jouw eigen schijf als sec. master ofzo (had je niet hoeven kutten met jumpers)..."

In de pc mocht geen non-PB hardware. BIOS wilde ik niet nodeloos veranderen met kans op weer het hele exths verhaal overnieuw moeten doen.

"Het is nu te laat, maar m.i. was die dataverlies volkomen overbodig met de spullen die je daar had staan "

Dat idee had ik al, ook was ik inmiddels moe gestreden
:-) & :(

Daarbij de 2e ide poort daar zitten de DVD en DR-rw op.
Dus ik kon wel uitwijken naar BIOS op auto en dan de HDD als slave van de originele zetten, maar daar stonden geen jumper settings op en de gebruikte flatcable had geen 2e connector was erg kort...

"Maar het zal één duidelijke les leren: als er vitale gegevens op een PC bewaard worden, ALTIJD backups draaien. "

Is daar niet een FAQ over?
Want ik back zelf wel wekelijks (in de praktijk dus maandelijks) mijn windows.wab email file op, emails en documenten, fax's, doc's e.d. maar een bootable cd maken met byv. ghost, waarna de boel zo op hdd komt, met bootsector en al, kan dat uberhaupt wel of is dat broodje aap verhaal!?

Zo heb ik nu een RAID 0 config en dan kan ik volgens mij nooit wat ik NU heb op CDr's zetten en ooit de boel zoals het NU is terugzetten zonder install van win XP toch? NTSF file system e.d. . . . ?

"Zelfs de meest golden sample spul wil wel eens sterven (nog los van user error). En imho is het ook onzinnig om een 'gezinscomputer bij uitstek' als zakelijk apparaat te gebruiken. Misschien een paar punten om met die buren te bespreken..."

Nou, de digibete buren waren erg blij met het ding.
EN ik moet zeggen dat ie de laatste errors, voor zij bij mij kwamen, goed doorstaan heeft.
En tja, sportschoolhouders... :-)

Op de zaak hebben ze hun oudere PB met win95.
En nu een splitted file backup van het .wab file.
Administratie gaan ze nu (althans de aangemaakte en weggeschreven aparte boekings-files) op cdr branden.

"* dion_b herinnert zich die keer nog dat hij gebeld werd door de manager van een plastisch chirurgie kliniek in London die alle bedrijfsgegevens in één PC hadden zitten zonder enige backup."

Op dit moment heb ik dat ook!
Mijn oude systeem staat boven in mijn vriendin's makeup kamertje. Nog geen netwerk omdat de coax NIC's steeds een kapot ehhh kom hoe heet zo'n dingetje nou, zo'n teek-achtig uitziend 2 potig oval verticaal geplaatst beige mini-poffertje...? krijgen in mijn niet overklokte AMD 1900+

Inmiddels een UTP kaart er in, maar ja, stekker past niet door gat..
VRAAG!: kan ik die kabels doorknippen op byv. 40 cm van het stekkeruiteinde, strippen, kabel door gat, interne aders solderen en afplakken, of wordt het dan een weerstands verhaal met toekomstige defecten / cq lage snelheden?

"En de HDD stierf- dus begon hij mij uit te schelden Heb hem er fijntjes op gewezen dat de manier waarop hij met z'n data omging dermate slonzig was dat hij hoogstwaarschijnlijk in overtreding van een groot aantal verordeningen rond patientgegevens was, en dat hij maar de hand in eigen boezem moest steken."

En...? heeft ie voor veel geld gebruik gemaakt van een data retrieval service?

"Een thuisgebruiker die z'n brieven niet backupt tot daar aan toe, maar dit was gewoonweg incompetent."

Ik zit nu met winXP, een brander (Plexwriter 12x10x24) die standaard hieronder deze config. niet werkt, en nu dan dus 1 C:\ schijf bestaande uit -2- RAID disks op raid 0.

Dus tja, ik moet ook op zoek naar zoeits als ghost, dat dan wel ntfs en data verdeeld over 2 schijven naar CD kan branden EN terugzetten incl bootsector.

Dat mis ik wel hoor bij de MS OS's, een diskette en/of CD aan kunnen maken die de bootsector conform de wens of vorige situatie kan inrichten aangaande fat/ntfs, en dan zo huo de laatste backup van cd af op de hdd terug kan zetten en weer starten die hap.
Helemaal lekker als je dan ook nog extra cd's kan branden van laster geinstallde programma's waarbij ie de veranderde registers samensmelt naar de dan werkende versie! te gek lijkt me dat.

Groet,

B

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[topic=309815/1/100]

Verwijderd

Even 1 dingetje nog over wijchen...

Hier in enschede hebben 3 fresh techs die hier nog maar 2 dagne werkten en net training hadden gehad 3 SIRS gecancelled die jullie hadden aangemaakt omdat het toch softwareprobelemen waren... Wie heeft het hier dan nog over niveau...
Pagina: 1