Toon posts:

3com Linkbuilder FMS 2 hoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb hier een 3com Linkbuilder FMS 2 gekregen en ik heb van iemand gehoord dat ik hem zou kunnen instellen? maar ja hij wist wel niet meer hoe |:( (toch altijd hetzelfde :D)
zou iemand me hier kunnen helpen?
[edit]
en um wat is een RS232 kabel?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Niet elke LB FMS2 is configureerbaar. Sommige zijn dat standaard, sommige moeten daarvoor met een management-module zijn uitgerust, en bij sommige kan het gewoon niet.
Je doet dat ofwel via het netwerk, maar dan moet er een IP-adres zijn geconfigureerd en moet je dat kennen, maar de intiele configuratie doe je via de seriele poort, en een gewone seriele poort werkt met het RS-232-protocol.

Hoe zie je nu of dat ding configureerbaar is ? Simpel, dan zit er achterop een seriele poort. Dat is dus een 9- of 25-pins poort net zoals je op je PC er 2 (bij moderne PC's in de 9-pins uitvoering) hebt zitten. Bij modernere bus en switches wil dat seriele poort wel eens als RJ-45 ingang zijn aangebracht, maar de FMS2 is een redelijk antiek stukje hardware (opvolger van de FMS, voorloper van de SuperStack II en de huidige SuperStack 3).

Er zit meestal ook een 15-pins connector van hetzelfde type op, maar dan met een schuif-vergrendeling. Dat is een AUI-aansluiting waarop je transceivers voor verschillende Ethernet-bekabelingen kunt prikken, geen seriele poort.
Er kunnen ook nog 2 connectoren opzitten die er uit zien als SCSI-II, dat zijn dan aansluitingen om meerdere hubs zich als een grote te laten functioneren. Zit er eentje, maar met een "doosje" daarboven, dan is je hub manageable, omdat dan dat doosje de manamagent-module is die op de andere stacking-connector is geprikt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
um ik heb een gameport (ofzo iets)
en ik heb iederdaad zopiets als scsi 2 ja mannelijk en vrouwelijk.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
die "gamepoort" is AUI, die "SCSI" is stack connector, dan zit erook nog een redundant powerconnector op (dat zwarte ding)

Affijn, ik heb een 24 poorts versie van dat ding :)
Hij is niet manageble (maw, je kunt deze niet instellen)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zaterdag 09 februari 2002 21:43 schreef icekiller het volgende:
um ik heb een gameport (ofzo iets)
en ik heb iederdaad zopiets als scsi 2 ja mannelijk en vrouwelijk.
Ja, de game-port is dat 15-pins ding.
Die 2 SCSI-dingen zijn dus de stacking-connectoren (kabeltje 3C625).
Dit ding is dus niet standaard managed, maar wel manageable. Als je een plaatje losschroeft kun je daar de management-module 3C16630a voor in de plaats schroeven, die valt dan over de bovenste van de stacking-connectoren.
Maar troost je, aan een hub als deze is niet zoveel in te stellen. Voor switches is het interessanter, maar het belangrijkste deel van het management voor zo'n ding als dit is alleen voor grote netwerken : poorten (op afstand) in- en uitschakelen, fouten detecteren, verkeers-stromen analyseren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
hmm zal morgen is dat plaatje los doen ;)
hehe maar ja ik vond he twel leuk 5 piek ervoor moeten betalen :p daarvoor laat ik het niet liggen hoor ;)
bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1