PROBLEEM IS NU OPGELOST, SCROLL EEN PAAR POSTS NAAR BENEDEN VOOR DE OPLOSSING DIE IK HEB GEVONDEN
heel vaag, eerst deed het hele script het wel (wat precies de werking moet zijn is hier volgens mij niet terzake doend)....
Maar ik was het script aan het omschrijven van weinig naar meerdere bestanden door middel van wat include commando's erin te gooien, en daarin weer aparte function zooi gedefinieerd.
Voordat ik begon werkte alles perfect, en nu krijg ik opeens foutmeldingen van mysql
Hij doet nu alsof ik niet ingelogd zou zijn ofzo...
ok, hier ff de bestanden met daarin (een deel van) hun inhoud:
common.php :
berichten.php :
berichten/common.php :
berichten/newmsg.php :
In het laatste bestand blijkt dus de $userID gelijk te zijn aan -1 ....
Oftewel, bij authcrypt is de uitkomst uit de database anders dan één regel....
Heb dat probleem wel meer meegemaakt tijdens 't maken van 't script, en dat lag toen aan het feit dat ik geen $link=dbconnect() had gedaan... Maar dat heb ik nu wél gedaan, en hij deed het eerst ook gewoon goed, maar sinds ik alles zo heb opgesplitst begint hij opeens moeilijk te doen???
Waar kan dit nou aan liggen
wát zie ik over het hoofd
heel vaag, eerst deed het hele script het wel (wat precies de werking moet zijn is hier volgens mij niet terzake doend)....
Maar ik was het script aan het omschrijven van weinig naar meerdere bestanden door middel van wat include commando's erin te gooien, en daarin weer aparte function zooi gedefinieerd.
Voordat ik begon werkte alles perfect, en nu krijg ik opeens foutmeldingen van mysql
ok, hier ff de bestanden met daarin (een deel van) hun inhoud:
common.php :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <? function dbconnect(){ $dbHost = "localhost"; $dbName = "doel"; $dbUser = ""; $dbPass = ""; $link = @mysql_connect($dbHost, $dbUser, $dbPass); if (!$link) { fout ("Database-fout","Kan geen verbinding maken met de database server."); } if (!$dblink = @mysql_select_db($dbName)){ fout ("Database-fout","Kan database <I>$dbName</I> niet vinden."); } return ($link); } function authcrypt($username, $password){ $query = "SELECT userID FROM users WHERE username='$username' AND password = '$password'"; $result = mysql_query($query); if (mysql_num_rows($result)==1){ $user = mysql_fetch_array($result); $userID = $user['userID']; }else{ $userID = -1; } return $userID; } ?> |
berichten.php :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? include ('common.php'); include ('berichten/common.php'); if ($new){ newmsg($sendto,$title,$message,"",""); } ?> |
berichten/common.php :
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? function newmsg($sendto,$title,$message,$nosend,$sendtoID){ include ('berichten/newmsg.php'); } //let ff niet op al die zooi van parameters erachter, dat boeit voor dit mysql-probleem niet echt.... ?> |
berichten/newmsg.php :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? if (!$nosend){ if ($message){ $link=dbConnect(); $userID = authcrypt ("$doel[username]", "$doel[password]"); if ($userID==-1){fout("fout","Je kan geen berichten sturen omdat je niet bent ingelogd");} $link=dbconnect(); sendmsg($sendto,$title,$message,$userID); mysql_close($link); } } //en daaronder weer wat verdere statements, waar de error niet vandaan komt... ?> |
In het laatste bestand blijkt dus de $userID gelijk te zijn aan -1 ....
Oftewel, bij authcrypt is de uitkomst uit de database anders dan één regel....
Heb dat probleem wel meer meegemaakt tijdens 't maken van 't script, en dat lag toen aan het feit dat ik geen $link=dbconnect() had gedaan... Maar dat heb ik nu wél gedaan, en hij deed het eerst ook gewoon goed, maar sinds ik alles zo heb opgesplitst begint hij opeens moeilijk te doen???
Waar kan dit nou aan liggen