[SuSE] CS4236 onboard sound errug stil

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:49

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Hoi, als echte anti-microsoft propagandeur heb ik een tijd geleden SuSE 7.1 op een IBM P200 geinstalleerd. Alles draait goed maar ik kan alleen m'n geluid niet aan krijgen. In deze IBM (Aptiva???) zit een Crystal Sound CS4236b onboard sound-chip en in de kast zit ook een ingebouwde speaker.

Ik heb nog wel een SoundBlaster AWE64 liggen die het wel doet in deze comp, maar ik wil dat interne speakertje gebruiken. (is dus een echte luidspreker niet zo'n beep beep dingetje)

Op internet stond wel dat deze chip ondersteund werd dmv van het ALSA gebeuren, echter ik kan het voor geen meter aan de praat krijgen. Hij geeft elke keer aan dat de kernel-module niet geladen kan worden in YaST2.

Help, help, weet iemand wat ik nog kan proberen om er wat geluid uit persen???

WAARSCHUWING: IK BEN DUS NOG EEN ECHTE LINUX-N00B EN WEET ALLEEN HOE IK HET DING UIT MOET ZETTEN ZO'N BEETJE

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mardan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02-2024
In deze IBM (Aptiva???) zit een Crystal Sound CS4236b onboard sound-chip en in de kast zit ook een ingebouwde speaker.
Ik heb dezelde chipset in mn servertje. Je kan hiervoor cd module cs4232 gebruiken (zit bij de kernel)
Aan deze module, als je m laadt, moet je wat parameters meegeven, anders snapt ie het niet.
Ik zelf gebruik de volgende parameters:
"modprobe cs4232 io 530 irq 5 dma 1"
Hier staat nog wel wat nuttige info http://www.fe88.dial.pipex.com/cs4232config.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:49

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 14:04 schreef mardan het volgende:

[..]
Ik zelf gebruik de volgende parameters:
"modprobe cs4232 io 530 irq 5 dma 1"
Hier staat nog wel wat nuttige info http://www.fe88.dial.pipex.com/cs4232config.shtml
harstikke bedankt dit ga ik eens even proberen hopen dat het werkt. nogmaals bedankt :)

Speed kills, but beauty lives forever...