SB16 doet vaag sinds BIOS update

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
ik heb bij een maat van me een bios update uitgevoerd omdat het een p2 bord was en met update een p3 kon zien en sindsdien werkt de sb16 kaart niet meer in windows, eigenlijk komt winamp met de fout Opgegeven apparaat is al in gebruik en verder staat er niets aan dat de geluidskaart gebruikt.

Ik heb hier de specs:
Aopen AX6BC mobo
PIII 450Mhz (100fsb)
Viper 330 (riva 128)
Diamond Monster3D
SB16 (isa)
en een berg andere onzin

Hoe kan dit verholpen worden? plz snel reacties/ ideetjes/tips e.d.

edit:

correctie:
al het geluid in windows speelt een fractie van een sec. en stopt. 2 tellen later weer en zo gaat het door

wat nu? sb16 opnieuw instaleren? andere geluidskaart?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

sb16? koop een creative sb128 pci van 65 piek. Gaat weer een tijdje mee. Denk dat die 16 eens met pensioen moet...

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Misschien dat een driver re-install helpt? Anders denk ik dat een OS re-install wel helpt. (Aangenomen dat je dat niet direct had gedaan na de CPU upgrade.)

:Y)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Ik zal eens proberen de kaart opnieuw te instaleren en anders neem ik een sb128 pci van mij mee die ik nu niet gebruik.
Ik dacht zelf al dat het wat instellingen van de kaart in windhoos was, maar er zijn geen conflicten en hij heeft het altijd gedaan op die instelling. Maarjah ik ga eerst even opnieuw installeren.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, idd opnieuw drivers installen of anders OS. Check ook ff of de bios instellingen niet toevallig verkeerd staan na het flashen.

Vaak krijg je nl. nieuwe bios opties erbij bij nieuwe bios-en.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 13:10 schreef tbusquet het volgende:
Ja, idd opnieuw drivers installen of anders OS. Check ook ff of de bios instellingen niet toevallig verkeerd staan na het flashen.

Vaak krijg je nl. nieuwe bios opties erbij bij nieuwe bios-en.
ja de bios had ik al uitbundig bekeken maar was niets over te vinden.

Pagina: 1