Toon posts:

Te warm en nu geen beeld meer, help needed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had m'n pctje in mekaar gezet, gestart...ik keek in de bios en daar stond dat me cpu 61° was. Dit leek me wat aan de hoge kant.

Ik heb overigens een XP 1700+ en een coolermaster: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html

Dus ik haal de cooler even eraf, dacht dattie misschien niet goed zat.. zie ik dat onderop de cooler, waar bij het begin een roze vierkantje zat een stukje van dat roze spul eraf was op de plaats waar de cooler de cpu raakt. Ik toch maar weer opnieuw de cooler erop gezet, gestart maar nu geen beeld meer :( Wat moet ik doen? Help

Verwijderd

[niet serieuze modus]
de monitorkabel in de videokaart stoppen |:(
[/niet serieuze modus]

ok,

heb je jezelf wel even ontladen van al die statische energie op je vingertjes. :)

Als er een ding is waar die videokaarten van tegenwoordig niet tegen kunnen is dat het wel.

en niet per ongeluk tegen de kaart gestoten. zit ie goed in het slot ?

wat voor kaart is het?

en geeft je moederbord zelf nog iets aan tijdens opstarten
piepjes? ledjes die knipperen?

iets meer details zou handig zijn (8>

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Dat roze vierkantje is coolertape, zeg even welk mobo je gebruikt (probeer je cmos eens te resetten)

Gebruik je ook coolerpasta? zorg dat je de cooler er recht op zit. Je zegt dat je geen beeld meer hebt maar start ie dan voor de rest nog wel op of dat ook niet. Gaan er geen dingen piepen in je kast of gaan er lampjes branden.

Wees even duidelijk aub

edit:

we zijn het weer eens

Leeg

Verwijderd

Godweet heeft meneer zijn core getrashed bij heropzetten van cooler...

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Is je monitor niet 'toevallig' stuk gegaan?
[edit] typo [/edit]

*ding* Einde bericht *dong*

Verwijderd

Topicstarter
Na een keer de cpu / cooler erop nieuw op gezet te hebben krijg ik gelukkig weer beeld.

Ik denk dat de cpu er niet helemaal goed op zat ... stomme ik.

Maar toch blijftie nog een stuk te warm, 61°. in de bios...dus alsie nog niet eens rekenintensief bezig is.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmja...ASII zou kunnen helpen erbij misschien :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

op zich kan 61 graden nog wel voor een amd toch ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Aangezien ze 90 graden kunnen worden. Je hoeft je dus nog niet druk te maken. Kijk eens wat de temperatuur is na een fikse cpu benchmark.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ken je op elk moederbord de temp. kijken??? ook op mijn ouwe asus txp4-x met p200

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Je kan ook nog even een nieuwe bios er op flashe. In de meeste gevallen word de temparatuur niet goed aan gegeven in je bios en met een bios update word dat een stuk nauwkeuriger.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 21:23 schreef _ferry_ het volgende:
ken je op elk moederbord de temp. kijken??? ook op mijn ouwe asus txp4-x met p200
Nee, niet op alle, maar de meeste asus borden wel. Kijk in de bios. Wanneer hier XXXX staam achter CPU temperature ondersteunt je moederbord deze mogelijkheid hoogstwaarschijnlijk niet. Zelfs mij Mobo van mij server een tx97-e kan het wel.
Pagina: 1