ICS werkt een beetje :(

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sorry voor de vage titel, ik wist alleen geen goeie te verzinnen die de lading volledig dekt.
Ik heb op het moment een netwerk liggen dat er zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013281352
Nou kan ik lekker internet delen en dat werkt ook allemaal perfect. Hiervoor gebruik ik sygate office network.
Het vreemde is dat ik de computers wel kan pingen.
192.168.0.2 > 192.168.0.2 werkt
192.168.0.2 > 192.168.0.1 werkt
192.168.0.2 > Chello IP werkt niet

192.168.0.1 > 192.168.0.1 werkt niet
192.168.0.1 > chello IP werkt wel.

Het vreemde is dat ik de computers kan pingen afhankelijk van het IP dat ik gebruik dus.
Het vreemde is als ik bijvoorbeel de ftp server op 192.168.0.2 wil bereiken vanuit 192.168.0.1 dan kan hij geen verbinding maken. Het zelfde gelt voor WinVNC, hoe ik het ook probeer ik kan de ene computer niet bereiken via de andere. En zo kan ik bijvoorbeeld ook niks sharen voor de andere computers in het netwerk.
Wie weet waar het aan zou kunnen liggen? of enig idee wat er veranderd moet worden, het zou namelijk wel handig zijn als ik kan remote adminnen of bij de bestanden kan want om nu elke keer bezig zijn op de server met de TV erop aangesloten werkt ook niet echt praktisch.

• DRaakje
  • Niet online
niemand? (sorry voor de kick, maar hij stond nu wel erg ver onderaan, en ik heb zo een verhaal toch niet voor niks getyped)

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

nog een netwerk kaartje kopen en daar je kabel modem
inplakken? in je chello server wel te verstaan.
Is wel zo netjes.

Skill is when luck becomes a habit.

• DRaakje
  • Niet online
misschien doe ik deze opstelling nu juist omdat ik dat ene pci slotje vrij wil houden. Op het moment draait het op deze manier, maar het zou in theorie moeten kunnen...

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 20:49 schreef DRaakje het volgende:
misschien doe ik deze opstelling nu juist omdat ik dat ene pci slotje vrij wil houden. Op het moment draait het op deze manier, maar het zou in theorie moeten kunnen...
In theorie gloof ik niet, en in praktijk al helemaal niet
/me spreekt uit ervaring.

Verwijderd

Dit gaat nooit werken.

Chello staat dit namelijk niet toe!

Je moet 1 pc aansluiten op je chello aansluiting, vanaf die pc kun je pas gaan delen.
Dus een switch aan de chello aansluiting werkt gewoonweg niet.

Je moet een extra netwerk kaartje in je server stoppen en deze verbinden met de switch(of rechtstreeks met een cross cable).
Nu kun je internet sharing aanzetten en zal het ook werken.
nadeel is natuurlijk wel dat de server altijd aan zal moeten staan als je wilt internetten.

Succes ermee

• DRaakje
  • Niet online
nou het stomme is het heeft dus gewoon wel gewerkt, ik kon gewoon internet delen en alles, alleen kon ik de server niet apart bereiken!!!

Verwijderd

Dit kan technisch gewoonweg niet.

Er is elders een bijna identieke topic, deze persoon wilde hetzelfde als jij, hij kwam er ook achter dat het niet werkte.
Toen ie het aansloot zoals geadviseerd werkte het wel, zie topic:
[topic=408591/1/25]

• DRaakje
  • Niet online
dat was mijn eerste idee ook, alleen toen kwam ik erachter dat er ook iets bestaat als single nic sharing van sygate. Plaatje uit de documentatie van sygate office network
Afbeeldingslocatie: http://www.sygate.com/swat/support/documents/install/graphics/com_singlenic.gif
de url die erbij hoort

en ik quote van de site:
As the leading Internet sharing software provider, Sygate Technologies, Inc. is proud to announce its next generation Internet sharing solution - Single NIC (Network Interface Card) Technology. While Sygate Office Network is itself simple enough for small group of networked computers to share the Internet connection, it is very challenging for SOHO users to install a second network adapter into one of their computers. Sygate Single NIC Technology solves the problem by making use of virtual NIC. The virtual NIC makes installing a second NIC unnecessary. We believe this solution will significantly simplify the process of sharing of cable modem and DSL connection for SOHO users. If you decide to use the single NIC setup, your network would be connected like this:

In this configuration your broadband modem is plugged directly into the hub, along with the rest of the computers, including the Sygate server. The second network adapter is not needed. The above configuration applies only if you have an external broadband modem that is connected to the Sygate server via a network adapter.

Verwijderd

kan maar je ISP moet dat ondersteunen en dat doen ze niet.
Pagina: 1