Toon posts:

IL-2 Sturmovik Take Off Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tijdens de tutorial mission nou al tig keer opgestegen, 100 meter gevlogen, en dan gaat de neus van het vliegtuig gewoon WEER naar beneden. Flaps staan goed, hou brakes ingedrukt tot motor op toeren is, laat los, maak vaart, stijg op, haal landingsgestel in en zelfs met WEP gaat die neus weer naar beneden. Het lukt me gewoon niet. Wat doe ik fout?

Verwijderd

misschien ben je wel te zwaar

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 20:27 schreef KingSky het volgende:
misschien ben je wel te zwaar
Nah, het is nota bene de tutorial mission... ik doe gewoon iets fout... maar wat?

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09
Je heb nog zo iets als roer gebruik die eens en zoek anders in de andere IL-2 topics daar wordt veel over gepraat ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 20:29 schreef Blackhole het volgende:
Je heb nog zo iets als roer gebruik die eens en zoek anders in de andere IL-2 topics daar wordt veel over gepraat ..
Dat ding heeft ook een gemene afwijking naar rechts... moet heel erg compenseren, en volgens de handleiding is het in het begin (tot je luchtsnelheid boven de 200 km/pu ligt) heel belangrijk dat je niet teveel met je stuur kloot... Ik dacht eerst dat het aan mijn joystick lag, met ook zonder joystick heeft ie die afwijking. Heb ik dit alleen of is dit normaal?

Verwijderd

1. zet de motoren aan...
2. langzaam rijden (30%)
3. flaps gewoon op normal houden... niet veranderen, doek nooit!
4. vol gas en bij voorkeur de boost aanzetten
5. langzaam optrekken, niet te stijl, niet te langzaam... sorg dat je geen stall krijgt en dat je dus niet naar de grond zakt. Als je de boost bij de start nog niet aan had staan, meteen aangooien als je snel begint te dalen!
6. Gear up!

zo doe ik het... zo moet het ook werken!

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 20:52 schreef Demolition-Man het volgende:
1. zet de motoren aan...
2. langzaam rijden (30%)
3. flaps gewoon op normal houden... niet veranderen, doek nooit!
4. vol gas en bij voorkeur de boost aanzetten
5. langzaam optrekken, niet te stijl, niet te langzaam... sorg dat je geen stall krijgt en dat je dus niet naar de grond zakt. Als je de boost bij de start nog niet aan had staan, meteen aangooien als je snel begint te dalen!
6. Gear up!

zo doe ik het... zo moet het ook werken!

suc6!
Juist. Zo doe ik het ook. Dan gaat het een tijdje goed en dan is opeens alle controle over het vliegtuig weg. Ik heb nu de joystick helemaal gedeinstalled.... kijken of ie nu wel wil blijven luisteren. Met keyboard is het alleen zo goed als onmogelijk om je knuppel maar een klein stukje naar achteren te trekken... of volledig of helemaal niet... dus moet het met tikjes gebeuren... hopen dat IL-2 daar blij mee is... ik ga proberen in ieder geval...

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 20:56 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Juist. Zo doe ik het ook. Dan gaat het een tijdje goed en dan is opeens alle controle over het vliegtuig weg. Ik heb nu de joystick helemaal gedeinstalled.... kijken of ie nu wel wil blijven luisteren. Met keyboard is het alleen zo goed als onmogelijk om je knuppel maar een klein stukje naar achteren te trekken... of volledig of helemaal niet... dus moet het met tikjes gebeuren... hopen dat IL-2 daar blij mee is... ik ga proberen in ieder geval...
zoals ik al zei: suc6 ;) ... ik denk trouwens niet dat het aan je joystick ligt... als hij eerst wel doet, en daarna niet??? Doet hij het bij andere spellen wel?? Welke Joystick gebruik je?? Naja doet er ook allemaal niet toe! de mossels

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 21:00 schreef Demolition-Man het volgende:

[..]

zoals ik al zei: suc6 ;) ... ik denk trouwens niet dat het aan je joystick ligt... als hij eerst wel doet, en daarna niet??? Doet hij het bij andere spellen wel?? Welke Joystick gebruik je?? Naja doet er ook allemaal niet toe! de mossels
Zuigt echt dit... :( Maakt geen drol uit... blijft afwijking houden. Ga wel opnieuw installen... kweetut anders ook niet meer... :(

Verwijderd

Zucht...flightsims :P

Verwijderd

Topicstarter
hmm.... nu gaat het wel goed... zelfs landen gaat... naja, ehm... redelijk ;) niet geexplodeerd ofzo... nu alleen nog op de landingsbaan terechtkomen :)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

OK. time for some flying lessons:

ervan uitgaande dat je lined up bent:

1. engine aan

2. radiator open

3. prop pitch auto

4. gas 100%

5. op de baan blijven tot je 180-190 gaat.

6. WEP aan

7. flaps naar T/O

8. opsteigen naar 50 m. en gear intrekken.

9. flaps intrekken

10. level vliegen tot je 220 km/u gaat.

11. stijg tot 150-200 meter

12. duik naar 50-75 meter indien mogelijk. (nodig om speed op te bouwen voor je hoogteklim)

13. begin hoogteklim bij 270-300 km/u en ga niet langzamer dan 260.

de optimale klimsnelheid ligt bij de meeste planes ergens tussen de 270 en de 310. ik houd 290 - 300 aan voor de meeste planes.

BTW. als je geïnteresseerd bent in vliegen in groepsverband, ben je van harte welkom bij het Dutch Tweakers Sturmovik Squadron (DTSS) kijk eens op onze site (in aanbouw) of op ons forum

[EDIT] fixed link

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 22:07 schreef ocf81 het volgende:
OK. time for some flying lessons:

ervan uitgaande dat je lined up bent:

1. engine aan

2. radiator open

3. prop pitch auto

4. gas 100%

5. op de baan blijven tot je 180-190 gaat.

6. WEP aan

7. flaps naar T/O

8. opsteigen naar 50 m. en gear intrekken.

9. flaps intrekken

10. level vliegen tot je 220 km/u gaat.

11. stijg tot 150-200 meter

12. duik naar 50-75 meter indien mogelijk. (nodig om speed op te bouwen voor je hoogteklim)

13. begin hoogteklim bij 270-300 km/u en ga niet langzamer dan 260.

de optimale klimsnelheid ligt bij de meeste planes ergens tussen de 270 en de 310. ik houd 290 - 300 aan voor de meeste planes.

BTW. als je geïnteresseerd bent in vliegen in groepsverband, ben je van harte welkom bij het Dutch Tweakers Sturmovik Squadron (DTSS) kijk eens op onze site (in aanbouw) of op ons forum
COOL! en ik zal zeker eens komen... Nadat ik wat beter kan vliegen ;)

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:49

ko9

heb je al geprobeerd om je plane ff wat te trimmen?

zou ik dat eerst eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 22:17 schreef ko9 het volgende:
heb je al geprobeerd om je plane ff wat te trimmen?

zou ik dat eerst eens proberen...
Het vliegen gaat nu goed, alleen het landen nog ff onder de knie krijgen, ga het nu nog een keer proberen... denk ik... enemy of the state is nl. ook op bbc... ;)
Pagina: 1