Kast doet raar!

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb laatst bij iemand een nieuwe mobo in zijn kast gebouwd. Hij had toen enkele problemen met het herkennen van de HD. Dus ik kom de volgende dag terug met de goeie bios update zodat die hardeschijf wel werkt. Ik zette de computer aan. En nou geeft hij helemaal geen stroom meer aan de cd rom speler of hardeschijf. Bijde werken niet meer. Kan iemand mij vertellen wat hij gedaan kan hebben of wat er gebeurd kan zijn. En wat ik kan doen om het op te lossen.

Verwijderd

Geen stroom wil dus zeggen dat de cdrom-la niet opengaat?
Enige wat het kan zijn volgens mij is dat de voedingskabels er niet goed inzitten of de voeding gewoon kapot is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vervang de voeding dus eens en kijk wat hij dan doet.
En wat heeft dit met je kast te maken? (hoewel het sluiting kan zijn natuurlijk)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 09 februari 2002 20:12 schreef BananeKoning het volgende:
Geen stroom wil dus zeggen dat de cdrom-la niet opengaat?
Enige wat het kan zijn volgens mij is dat de voedingskabels er niet goed inzitten of de voeding gewoon kapot is.
Lijkt mij ook, die stroom gaat volgens mij niet via je mainboard, dus moet het wel de voeding zijn of je hebt het gewoon niet goed aangesloten.

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
De stroom is goed op het moederbord aangesloten en die doet het wel perfect. En toen ik het nieuwe moederbord erin zette deed alles het nog totdat ik de volgende dag weer bij hem langs kwam voor die HD. Toen ik de computer aan zette deden de cd rom speler en de hd niks meer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er bestaat een manier om je CPU een kickstart te geven, misschien dat je dat kunt proberen (moet je een zwarte en groene kabel met elkaar verbinden).
Pagina: 1