[noob] hoe zou ik dit kunnen doen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hi allemaal. Ik ga binnekort van mn pc een webserver maken en wil een heel stel files beschikbaar maken via een webpage, zonder dat ik op de page zelf links zou moeten maken naar die files. ik wil dus bijv. dat iedere keer dat het bestand C:/root/mp3/page.htm de inhoud van C:/root/mp3 neerzet, waarbij ik zelf dan mogelijk een beschrijving v/d file zou kunnen zetten. Zijn hier misschien programma's voor die dit kunnen of zou ik dan zelf een script moeten maken/vinden (zoja in welke taal en in welk prog dat kan) ? Ik ben groot webnoob, enkel wat frontpage experience, so please spare me :) thx, Bass

www.baskoole.com

Verwijderd

Scriptrequest? >:) Kijk ff op HotScripts. daar is vast wel wat te vinden...

Verwijderd

ik zou zeggen, php, asp, cgi, perl
PHP
ASP
Perl
[url="http://"http://www.hotscripts.com"]Scripts[/url]
search?

misschien wel een noob, maar zoeken kan geen kwaad...

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zaterdag 09 februari 2002 20:07 schreef basss het volgende:...wil een heel stel files beschikbaar maken via een webpage, zonder dat ik op de page zelf links zou moeten maken naar die files. ik wil dus bijv. dat iedere keer dat het bestand C:/root/mp3/page.htm de inhoud van C:/root/mp3 neerzet, waarbij ik zelf dan mogelijk een beschrijving v/d file zou kunnen zetten. ...
Met java is het niet zo heel veel werk,
je zou met de File classe een lijst met files kunnen opvragen,
En dan een JList & Textfield op je scherm, voor het invulwerk,
en dan als je alles hebt ingevuld,
je applicatie een html-file laten genereren.

java is niet erg moeilijk (voor zulke toepassingen) maarja, dan moet je wel even wat tutorials of boeken moeten doornemen

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Apache heeft standaard de optie om als je een directorie opent alle bestanden in die directory verschijen, je kan er eventueel iets boven en onder zetten en alle bestanden ook nog een beschrijving meegeven..

Anders moet je idd even een scriptje zoeken

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Op zaterdag 09 februari 2002 21:54 schreef Timpie het volgende:
Apache heeft standaard de optie om als je een directorie opent alle bestanden in die directory verschijen, je kan er eventueel iets boven en onder zetten en alle bestanden ook nog een beschrijving meegeven..

Anders moet je idd even een scriptje zoeken
Das lekker, dan zet je meteen die files op het web, basss wil de inhoud van zijn C:/root/mp3/ weergeven, niet zijn mp3tjes sharen... Dat lijkt me niet de bedoeling.

Het maakt niet zo heel veel uit in welke taal je het doet, het is niet zo moeilijk. Net waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.

...

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
haranaka, dat is dus wel de bedoeling. de pagina moet zelf links kunnen maken naar de files die die in de dir ziet waar die in staat. De bedoeling is dat ik regelmatig nieuwe mp3's er in zet en dat die dan automatisch in die pagina opgenomen worden. bedankt voor alle hulp trouwens, ik ben hier pas mee bezig sinds ik dit topic gestart heb en ben druk bezig met leren :)

www.baskoole.com

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

De kortste klap is natuurlijk via WinAMP: je mikt alle MP3'tjes in een playlist en via WinAMP kan je daar een mooie HTML-file van genereren. Open die file in een tekstverwerker en laat die alle "c:\root\mp3\" strings daarin vervangen door "ftp://mijnip/mp3".

This can no longer be ignored.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op zaterdag 09 februari 2002 22:35 schreef basss het volgende:
haranaka, dat is dus wel de bedoeling. de pagina moet zelf links kunnen maken naar de files die die in de dir ziet waar die in staat. De bedoeling is dat ik regelmatig nieuwe mp3's er in zet en dat die dan automatisch in die pagina opgenomen worden. bedankt voor alle hulp trouwens, ik ben hier pas mee bezig sinds ik dit topic gestart heb en ben druk bezig met leren :)
Begin als eerste met leren van PHP. Goede tutorials kun je op verschillende sites vinden als http://www.phpfreakz.nl (zie ook P&W FAQ).

Vervolgens moet je in de PHP-manual gaan kijken naar de Filesystemfuncties. De PHP-manual kun je vinden op http://www.php.net/manual/nl/.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

/scriptrequest
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.