[ram] kapot, even klappen en weer goed?

Pagina: 1
Acties:

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
ik had dus laatst veel crc errors, en memtest vond ongeveer hele memory rot..

dus ik memory eruit hale, ( was net nieuw ).. laat 1 dimm kwaad op de grond vallen en mep met een cd hoesje uit boosheid met een punt op 1 van die chippies... maarja kan nie computere zonder ram he.. dus ik douw de bende weer terug.. wat krijge we nou

testing memory : 512 ok

ik denke, WTF... was memory ineens weer 100% goed!! wat kan dit geweest zijn?!

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat je de bankjes er niet goed in had zitten.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Jah niet goed aangeduwd :P (anders werkt die natuurlijk niet :o)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Beetje je hardware mishandelen he! >:)

Lijkt me meer dat ie gewoon slecht contact maakte in het slot ofzo en nu niet meer :)

Verwijderd

<LOL>
Zullen we hem aangeven :) mishandeling van geheugen.
<LOL/>

Heb ik 1 keer gehad met mijn 486 met die 30 pins reepjes. Ben zelfs met schuurpapier aan de gang gegaan. En toen deed alles het weer. :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een van de grootste problemen met geheugen is dat de contact-vlakjes vet en vuil worden.

Het schuur-papier haal vet en vuil weg, maar ook het contact-vlak wordt beschadigd. Toch maar niet. De oplossing die de meeste service-engineers meedragen, maar niet altijd toe durven te geven aan de klanten : een vlak-gommetje. Stug genoeg om vuil weg te schrapen, stroef genoeg om vet weg te poetsen, zacht genoeg om het eigenlijke contact-vlak niet te beschadigen.

"Ja, dit systeem is al een jaar dood, niet meer te repareren !".
"Mag ik even een kwartiertje ?".
In achterafkamertje druk gummen : klant aanbidt meneer met teken-gerei.
Niet alle klanten waarderen het echter als je je apparatuur van vele 1000-en guldens niet gebruikt, maar een stukkie rubber van <€1.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1