Spread spectrum aan of uit op MSI K7T266 Pro2?

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:32

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T266 Pro 2. In de BIOS kan je een spread spectrum control vinden. Wat zijn jullie ervaringen, moet dit uit of kan dit beter op 0,25% of 0,50% ??

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
gewoon op 0.25% laten, je weet wat het is neem ik aan? zoja dan zou je weten dat je hem beter op de default waarde kan laten staan, als je het niet weet, (ik weet het ook niet zeker maar doe een gok: ) het is de hoeveelheid % dat je voltages ernaast mag zitten,

als je hem denk op 0 zou zetten en je voltages gaan 0.01V omhoog of omlaag gaat er de hele tijd een alarm af, lijkt me vervelend, aangezien de voltages altijd wel 0.000034235V (noem maar wat) schuiven enzo.

anyway een praktijk ervaring:

als me systeem bv idle is (win2k) en ik ga een spel starten of iets anders wat redelijk zwaar is, dan hoor ik het verschil in me FAN (ik heb zo'n 7000rpm Dragon ORB 3 ding) die gaat dan dus 100rpms minder blazen omdat de voltages dan gewoon veranderen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38

Wildfire

Joy to the world!

Van Tom's Hardware Guide:
Performance boost: The "Spread Spectrum Control" function slows the system. It should always be disabled
Van MSI's site:
Spread Spectrum: Recommend Disabled while overclocking
En van bxboards.com:
What does Spread Spectrum Modulation in the BIOS do?

Computers emit electrical noise, which can be commonly heard as radio interference. This setting modulates or varies the bus speed around the setting selected in the BIOS, ensuring that the computer does not emit radio interference at a continuous frequency.

This setting can hurt your performance slightly!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Zo het daaraan kunnen liggen als ik de FSB op 141 mhz heb lopen dat hij opnieuw opstart (na 10 minuten ofzo.)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 11:56 schreef Brazza het volgende:
Zo het daaraan kunnen liggen als ik de FSB op 141 mhz heb lopen dat hij opnieuw opstart (na 10 minuten ofzo.)
misschien
iets waarschijnlijker is dat je voltage te laag is
krik iets omhoog (1.85 bijv)
dan lukt 141 waarschijnlijk
spread spectrum altijd uit trouwens

• Brazza

Brazza

Byte me!

Wordt het daar veel warmer van?

• VeldKoe
  • Niet online
ligt eraan hoe hoog je voltage nu is
waarschijnlijk heb je het op default staan, rond de 1.71 volt dus
naar 1.85 is wel een temperatuursverhoging van +/- 5 graden denk ik

• Brazza

Brazza

Byte me!

Nou Ik heb 3dmark gedraait en loopt voor het eerst niet vast. Hij blijft best cool. En kan ik de DDR voltage ook op 2.7 zetten? Zie sig. Of maakt dat niet uit..
Voltage dus op 1.85 gezet..

• VeldKoe
  • Niet online
voltages alleen omhoog gooien als het nodig is (dus als iets bijv. vastloopt) dus als je DDRAM het gewoon nog trekt totnu toe dan is voltage verhoging alleen maar meer warmteproducering = nutteloos

als iets niet vastloopt of als het dus gewoon loopt naar wens dan is er geen reden tot verandering toch?
gewoon een beetje proberen, kan geen kwaad

edit: voltage verhoging voegt dus geen extra snelheid toe ofzo voor de duidelijkheid, is gewoon een optie om te doen als je een hogere oc wilt halen die niet mogelijk is met een lager voltage
Pagina: 1