HDD detection XP

Pagina: 1
Acties:

• Morbidity
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Onlangs een nieuwe 40 Gb HDD Western digital in mijn PC gestopt (de 2e). Volgende probleem:
In bios wordt HDD gedetect. Via FDisk geformateerd en gepartioneerd (zowel NTFS als FAT32 geprobeerd.)
Echter in XP wordt HDD niet gevonden. In een andere PC wel.
Vervolgens in de boot.ini iets proberen te wijzigen. PC starte toen niet meer op en heb daarom via repair (is dit een NT-based programma?) eea rechtgetrokken. Wat bleek? HDD was hierin wel te benaderen. Echter daarna in XP niet meer. Heeft iemand een idee hiervoor?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hangt die HD aan een raid controller
zo ja dan moet je tijdens eerste scherm xp installatie raid driver installeren

Tweakers Discord

• Morbidity
  • Niet online
Voorzover ik weet niet, of ik moet het idee raid-controller verkeert begrijpen? Heeft dit te maken met het MOBO? Ik heb een Gigabyte GA 7ZX.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb precies hetzelfde mobo en er een IBM 40gb op en een western digital 10gb.
Misschien moet je de laatste bios versie hebben ,met AthlonXP support :)

• Morbidity
  • Niet online
Nav van antwoord:
Ik heb bios zojuist geflashed met flash850 (7zxr_f9), was geflashed met 849. En nee, XP ziet nieuwe HDD nog niet. Vreemd, want in de bios is er niets aan de hand.
Wat voor bios upgrade heb jij gebruikt?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Start>Programs>Administrative Tools>Computermanagement
Storage>Disk Management.
Klik op de partitie die je gemaakt hebt en ken er een driveletter aan toe.

• Morbidity
  • Niet online
In system storage staat enkel de 1e HDD en niet de 2e. Kan aan 2e HDD geen letter toekennen. Kan het nog aan de wijze van formatering liggen? Primair of logisch station? Kan partitie op 2e HDD niet activeren volgens Fdisk, enkel op de oude disk partitie 1.
Pagina: 1