Toon posts:

[OC] CPU wil niet harder :-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1200 MHz (9x133) en wil hem graag op 1400 laten lopen zonder de FSB over te klokken...

- Als ik mijn Multiplier op 10 zet loopt de boel stabiel op 1300MHz
- Als ik de mulitplier op 10,5 zet, start windows niet meer op :(
- Als ik bv de multiplier op 10 zet en de FSB op 140 start windows ook niet meer :(

Ik heb mijn bios al geflashed naar versie 1007, maar dat maakte niets uit... Iemand enig idee waar het aan ligt en hoe ik het eventueel kan oplossen?! (pls note.. zie sig voor specs :))

Verwijderd

Ja je vcore omhoog schroeven.??
En welke cooler heb je??

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
hoezo de FSB niet omhoog dan :?

en idd waarschijnlijk een andere koeler erop zetten :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Aan je moederbord ligt het in ieder geval niet, ik kan mij TB1200 makkelijk op 1500 Mhz zetten (10*150) *D
Doe ik echter niet, want dan moet ik de koeling vol aan zetten en dat maakt me teveel lawaai. Nu is het lekker stil en snel :)

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 13:45
misschien hoort dit niet bij dit topic maar..

mijn tb 1200 is een beetje vaag, want de l1 bruggen zijn verbonden. (al van af de fabriek)

als ik in mijn bios de multipluer aan wil passen kom ik op vage getallen uit.(in mhz)

b.v. als ik em op 133x10.5 zet dan heb ik 866mhz

weet imand de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een spire cooler en die koelt goed genoeg d8 ik zo... idled 40 graden ongeveer... stressed 43 tot 45...

damn... mijn Vcore staat op Auto bedenk ik mij nu... dat is d8 ik 1,77V?! misschien moet ik hem maar op 1,85V zetten ofzo...

ow en als je je FSB omhoog krikt, krik je je hele pc op en dat wil ik dus ffies niet doen... alleen de CPU dus...

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op zaterdag 09 februari 2002 18:42 schreef Carstijn het volgende:
misschien hoort dit niet bij dit topic maar..

mijn tb 1200 is een beetje vaag, want de l1 bruggen zijn verbonden. (al van af de fabriek)

als ik in mijn bios de multipluer aan wil passen kom ik op vage getallen uit.(in mhz)

b.v. als ik em op 133x10.5 zet dan heb ik 866mhz

weet imand de oplossing
tuurlijk klopt dat wel, k zou niet weten waarom niet!

Verwijderd

Topicstarter
ow ik heb trouwens niet zoveel zin om een Alpha cooler met een papst fan erop te zetten... beetje te duur vinnik :)

Ik heb een aardige luchstroompie in mijn kast dus dat scheelt ook weer... (5x80mm casefans op 12V En ja das een !@#@! lawaai... mijn baybus is nognie af :))

Verwijderd

Ik denk dat je hem makkelijk op de 1400 MHZ kan laten lopen je temps zijn goed..
misschien kan je dan nog wel verder overclocken .
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 18:48 schreef Richard95 het volgende:
Ik denk dat je hem makkelijk op de 1400 MHZ kan laten lopen je temps zijn goed..
misschien kan je dan nog wel verder overclocken .
suc6
ja dat d8 ik ook... hehe maar ik krijg hem dus niet op 1400 MHz :)

ik ga nu even de Vcore opkrikken...

Verwijderd

Mijn Vcore loopt nu ook op 2.00...moest ook +0,3 doen
Anders kwam ik ook niet op de 1600 MHZ.
12x133 :)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op zaterdag 09 februari 2002 18:45 schreef thijz het volgende:

[..]

tuurlijk klopt dat wel, k zou niet weten waarom niet!
volgens mij klopt dat niet hoor...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n probleem als ik mijn 1,2@1,48Ghz laat lopen krijg ik veel blauwen schermen in win xp.
En als ik hem 1,5 laat lopen start windows ook nie meer op:(
Ja en ik heb de vcore op zijn hoogst!!!!en de bios heb ik ook geflhast naar de laatste wie kan mij ook helpen?

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
oki tnx... ik moest hem minimaal op 1,85V zetten... hij draait nu op 1400... ffies kijken offie nog wat extremer kan... want 16,7% overklokken is nix :)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op zaterdag 09 februari 2002 18:59 schreef beastlock het volgende:
Ik heb ook zo'n probleem als ik mijn 1,2@1,48Ghz laat lopen krijg ik veel blauwen schermen in win xp.
En als ik hem 1,5 laat lopen start windows ook nie meer op:(
Ja en ik heb de vcore op zijn hoogst!!!!en de bios heb ik ook geflhast naar de laatste wie kan mij ook helpen?

alvast bedankt
misschien gaat ie gewoon niet verder :?
Het kan ook aan je geheugen liggen...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 19:00 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

misschien gaat ie gewoon niet verder :?
Het kan ook aan je geheugen liggen...
aan het geheugen kan het nie liggen heb 5 verschilende geheugen geprobeert. Aan de keoling ook nie want mijn pc is strest 44graden!!!! of ligt het dan gewoon aan mijn cpu die nie veder wil?

Verwijderd

Topicstarter
toen ik mijn pc opnieuw opstarte bleef mijn beeldscherm uit... bios was weer gecleared... hij trekt de 1400 MHz ook niet op 1,85V (10,5x133 of 10x140)

dus ik wilde mijn VCore hoger zetten... maarjaa.. das niet mogelijk :( dan maar helemaal niet hoor :)

maaruh... als ik de Multiplier omhoog knal dan heef dat toch nix met mijn geheugen te maken?! das toch alleen als je de FSB hoger zet?! of heb ik dat nou helemaal fout?

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 19:07 schreef beastlock het volgende:

[..]

aan het geheugen kan het nie liggen heb 5 verschilende geheugen geprobeert. Aan de keoling ook nie want mijn pc is strest 44graden!!!! of ligt het dan gewoon aan mijn cpu die nie veder wil?
waarschijnlijk wel

Ik heb btw mijn review af, een DP5-7H53F tegen een EP5-6I11 (70mm vs 60mm fan :) )
Mn 1Ghz AXIA Athlon loopt op 1314 *D

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 19:09 schreef daNpy het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel

Ik heb btw mijn review af, een DP5-7H53F tegen een EP5-6I11 (70mm vs 60mm fan :) )
Mn 1Ghz AXIA Athlon loopt op 1314 *D
mijn 1,2Hhz is ook een axia moet toch zeker hoger komen dan de 1,4GHz
Pagina: 1