Dag Pino,
Even wat achtergrond info: zelf ook een 3210, vond het bar interessant hoe dit unlocken allemaal werkte (tweakgedachte, geen winstbejag!)
Onwijs veel sites afgeweest, onwijs veel bagger, veel blabla, geen info waar ik wat aan had.
Op een gegeven moment waren er een aantal Russen(?) die het voor elkaar kregen het officiele Nokia lock proggie zo aan te passen dat je een 5110/6110 kon unlocken. Dit werkte volgens trucje. Bepaald proggie moest je draaien wat resident in het geheugen draaide, waardoor het Nokia-proggie dacht dat je een officieel gebruiker was.
Een telefoon kan op 4 verschillende manieren gelockt zijn. Netwerklock, Providerlock, Telefoonlock, en nog eentje waarvan ik niet precies weet wat die doet.
Alle BEN-toestellen die gelockt zijn zijn alleen op lock1 dichtgezet. (netwerklock meen ik)
Deze was relatief simpel te verwijderen met die aangepaste software van Nokia zelf (genaamd Winlock). Wat je deed was de providercode (voor BEN is die 204 16, KPN is 204 08) aanpassen naar ?????, wat de telefoon niet begreep, en dus die lock van closed naar open zette.
Het was toendertijd alleen mogelijk om lock1 open te gooien. KPN prepaid had ook lock2 dicht

. Hier was dus niks aan te doen...
Snap je het nog?
Nu is er een superklein proggie van ene Zulea, ik meen 12kb groot

, die ALLE 4 de locks OPEN gooit. Als je je tel dan ook aan Winlock hangt, geeft die ook de status 'open', hehe!
Als je de achterkant van je 3210 haalt, en je houdt 'em rechtop, zie je rechts naast de accu 5 contactpunten zitten. De 3e en 4e zijn van belang. 3e is MBUS, 4e is MASSA.
(Dit laatste weet ik voor 99% zeker, is alweer tijdje geleden dat ik me hierin verdiept heb

)
Zelf heb ik datacable (let op, je hebt wel MBUS kabel hiervoor nodig!) voor 5110/6110, maar die moet je gewoon openschroeven en draadjes doorverbinden voor je 3210, ziet er niet uit, maar werkt uitstekend!!
Ik heb verscheidene 3210's geunlockt (zijn er niet zoveel die dat kunnen, tenzij ze een 3210-kabel hebben.)
Goed, ben zelf ook draad ff kwijt.
TABEE!
Mail me als iets niet duidelijk is.