Apparticle SharePoint | Apps | Articles
maar als adressbook en agenda en emailsynchronisatie is het toch wel wat; voor die 77 euro?Op zaterdag 09 februari 2002 19:20 schreef haas het volgende:
Wel goedkoop, maar als je echt wat met je pda wilt doen, kan je beter een Palm kopen. Daar is veel meer software voor te krijgen. Het besturingssysteem van de Laser is niet compatible met Palm-software.
Vraag me alleen af wat ze met die "high-speed data communication port" bedoelen.
Senri no michi mo ippo kara
Die specs zien er natuurlijk goed uit, maar voor €77 kan het nooit veel zijn.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Verwijderd
Geef mij maar een Clie of Ipaq of iets dergelijks hoor, dat PocketPC 2002 werkt ook perfect!Op zaterdag 09 februari 2002 19:20 schreef haas het volgende:
Wel goedkoop, maar als je echt wat met je pda wilt doen, kan je beter een Palm kopen. Daar is veel meer software voor te krijgen. Het besturingssysteem van de Laser is niet compatible met Palm-software.
ipaq is inderdaad prima, die zou ik altyd aanraden, maar die is helaas een 0 duurder, en dat koop je niet zo 1-2-3 als grapjeOp zaterdag 09 februari 2002 22:18 schreef Popular het volgende:
[..]
Geef mij maar een Clie of Ipaq of iets dergelijks hoor, dat PocketPC 2002 werkt ook perfect!
enne voor 77 eurodingen eet je nog geen boterham minder
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Geen Palm OS wel een linux OS, kan je zelf je apps maken die je nodig hebtOp zondag 10 februari 2002 20:54 schreef cramwinckel het volgende:
kan je hier dan ook Palm OS opzetten? Dat maakt het natuurlijk wat aantrekkelijke!
http://vhl-tools.sourceforge.net/Op zondag 10 februari 2002 21:45 schreef MagicMark het volgende:
waar kan ik linux os vandaan halen dan en hoe meot ik dat installeren???
en
http://www.pocketlinux.com/
kijk daar eens...
Verwijderd
ik neus eens rond
[edit]
op pcoketlinux.com ben ik nu wel de iso aan het downloaden maar er staat niet ergens op 1 van die 2 sites hoe ik dat da meot installeren en linux zal ook wel niet ff installeren zijn...
is er niet iemand die linux os eral op heeft draaien en die kan helpen??
http://www.pocketlinux.com/doc/guide/html/chap.building.html
Oh noes.. No more TreinTijden :(
wat ik me afvroeg zijn er nog ergens sites waar ik progjes kan downen voor die laser/helio?
kan hij ook handschrift lezen?
Verwijderd
Weet iemand of je er ook MP3 kunt opslaan? Want op de Pocket Linux moet dat wel kunnen, maar dat is op een Ipaq afgebeeld, dus ik vraag het me af.
En kun je trouwens ook de 8 MB uitbreiden?
als het goed is kan je die 8mb uitbreiden, mp3 weet ik niet.Op donderdag 14 februari 2002 16:04 schreef Popular het volgende:
Lijkt me inderdaad wel een stoer dingetje om te gebruiken als organiser.
Weet iemand of je er ook MP3 kunt opslaan? Want op de Pocket Linux moet dat wel kunnen, maar dat is op een Ipaq afgebeeld, dus ik vraag het me af.
En kun je trouwens ook de 8 MB uitbreiden?
hoe kan ik outlook of mijn mail met de pda synchroniseren, mij lukt het niet
Verwijderd
Zou je het contrast niet af kunnen stellen om het wat duidelijker te krijgen? En zou je please wat actiefoto's kunnen maken van dat dingetje?Op donderdag 14 februari 2002 17:21 schreef ttkdesign het volgende:
hebben meer mensen er last van dat het schermpje af en toe onduidelijk is? Ligt dat aan de batterijen? of moet ik er toch maar even mee terug?
En voor degene die het weet mag het zeggen: kunnen er ook MP3 op worden afgespeeld of eventueel zelfs filmpjes (misschien in combinatie met Pocket Linux ofzo?)
het wordt steeds mooier hij is 100% compatibel met outlook, synchroniseren gaat als een trein!Op donderdag 14 februari 2002 19:24 schreef Popular het volgende:
[..]
Zou je het contrast niet af kunnen stellen om het wat duidelijker te krijgen? En zou je please wat actiefoto's kunnen maken van dat dingetje?
En voor degene die het weet mag het zeggen: kunnen er ook MP3 op worden afgespeeld of eventueel zelfs filmpjes (misschien in combinatie met Pocket Linux ofzo?)
filmpjes enzo? ik denk het niet je kan wel 8bit en 24 plaatjes erop bekijken
Verwijderd
nog geen problemen gehad momenteel.
zou alleen wel meer proggies willen hebben op die cd stonden wel aardig wat dingen en op de site zowat dezelfde..
ook zou ik wel linux erop willen zetten als ik wist hoe dat moet...
Verwijderd
Probeer het asjeblieft!!Op donderdag 14 februari 2002 22:14 schreef MagicMark het volgende:
ja hij is gaaf idd ik ben er ook erg blij mee...
zou alleen wel meer proggies willen hebben op die cd stonden wel aardig wat dingen en op de site zowat dezelfde..
Als je me genoeg weet te overtuigen ga ik hem ook maar eens halen...
Wat vinden jullie de mooiste; die blauwe?
hij is zelfs veel mooier bij de media markt, antraciet [grijs/zwart/parelmoer achtig] ziet er erg chique uit... als je niet it hoeveel dat hij kostte zou je zeggen een eurotje of 350,-Op donderdag 14 februari 2002 23:08 schreef Popular het volgende:
[..]
Probeer het asjeblieft!!
Als je me genoeg weet te overtuigen ga ik hem ook maar eens halen...
Wat vinden jullie de mooiste; die blauwe?
jij hebt dus ook problemen met linux erop te zetten, voor mij ook nog een raadselOp donderdag 14 februari 2002 22:14 schreef MagicMark het volgende:
ja hij is gaaf idd ik ben er ook erg blij mee...
Je hebt gameboy emulators, basic compilers om op dat ding zelf te programmeren, tools voor je werk, terminal programma's(voor seriele poort), html-browsers, etc....
er is echt veel voor dat ding en er komen nog steeds nieuwe dingen bij aangezien er over de hele wereld best een grote groep mensen is die dit ding bezit en de software zelf maken(is ook niet moeilijk zelf te doen als je een beetje C kan proggen.
tis eigenlijk in hardware nog beter dan een palm:
Palm 33 megahertz = laser pocket(vetech helio) 75 megahertz.
Enkel het OS is iets instabieler, maar nog steeds niet slecht. Gelukkig zijn er nog steeds fanaten die hieraan werken.
bedankt voor de tip, ik sta er ook van versteld hoeveel ik op het internet vind voor dit apparaat:Op vrijdag 15 februari 2002 07:55 schreef ejtje het volgende:
ok....Ik heb er al een jaar een en al die negatieve reacties kun je gelijk in de vuilnisbak kieperen. Er is VEEL software voor de krijgen, maar je moet even weten waar je zoekt. op http://helio.coolbegin.com/ moet je gaan kijken,. daar vind je echt heel veel info en progzzz.
Je hebt gameboy emulators, basic compilers om op dat ding zelf te programmeren, tools voor je werk, terminal programma's(voor seriele poort), html-browsers, etc....
er is echt veel voor dat ding en er komen nog steeds nieuwe dingen bij aangezien er over de hele wereld best een grote groep mensen is die dit ding bezit en de software zelf maken(is ook niet moeilijk zelf te doen als je een beetje C kan proggen.
tis eigenlijk in hardware nog beter dan een palm:
Palm 33 megahertz = laser pocket(vetech helio) 75 megahertz.
Enkel het OS is iets instabieler, maar nog steeds niet slecht. Gelukkig zijn er nog steeds fanaten die hieraan werken.
wat zijn progjes die je zeker moet hebben? [waar te downen?]
heeft iemand ervaringen met webyoinks?
Verwijderd
en btw over linux is me nog niet gelukt hoor want snap er geen hol van dus dat gaat denk ik niet lukken
heej en ttkdesign hoe kan jij plaates erop bekijken?
daar heb je software voor: makegray...ik zal even zoeken waar ik dat vandaan hebOp vrijdag 15 februari 2002 11:15 schreef MagicMark het volgende:
Zo die link is chill bedankt man
en btw over linux is me nog niet gelukt hoor want snap er geen hol van dus dat gaat denk ik niet lukken
heej en ttkdesign hoe kan jij plaates erop bekijken?
Verwijderd
Duidelijk iemand die er dus geen verstand van heeft. Schijnbaar heeft hij geeneens ir, en probeer er maar eens een 3rd party programma op te instaleren. Een van de belangrijkste voordelen en eigenschappen van een Palm os pda is het aanbod van 3rd party software. Een Palm os pda die je gebruikt zonder 3rd party software is een verspilling van geld.Op donderdag 14 februari 2002 14:35 schreef ttkdesign het volgende:
je kan hem gerust vergelijken met een duurdere palm..en dat voor 77 euro..
Bedoel je "duurdere Palm" in de zin van "Gerust te vergelijken met een palm duurder dan 77 euro" of "Gerust te vergelijken met een high end palm". Ik neem aan dat je het eerste bedoeld, want het 2e is complete bs.
Edit; Hij heeft wel wat software, maar in vergelijking wat er voor Palm os is niet veel. Niet dat ik dadelijk helemaal kapot geflamed word :-).
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
Ik heb zelf geen Helio, maar ik heb het net met de emulator gestest, en het werkt leuk
Maar je moet'm wel flashen zie ik, dus voor de 'waaghalzen' succes.
Als ik een Helio zou kopen zou ik het puur om de linux doen
Maar ik heb al een Palm
Verwijderd
Wat een simpele Google-search wel niet tevoorschijn kan toveren:Op vrijdag 15 februari 2002 20:04 schreef Popular het volgende:
Zeg, voor degene die hem hebben en toevallig ook een digicam in de buurt hebben liggen: zouden jullie asjeblieft een kiekje kunnen maken van deze Helio?

Heb je hier iets aan?
Display: 160 x 160 pixels (59 x 59 mm), 16-level gray scale, full-graphic, LCD backlit display. 1024 x 1024 resistive analog touchpad.
betekent backlit dat hij dus backlight heeft
beetje domme vraag maarja
Verwijderd
nadeel ervan vind ik dat ut echt alleen nut heeft als het helemaal donker is....
Dit:Op zondag 17 februari 2002 23:29 schreef ttkdesign het volgende:
wat is dat trouwens voor een progje op het onderste plaatje?
HIER staan de instructies om een 'demo rom' van Linux op de Helio te krijgen.
Ik heb zelf geen Helio, maar ik heb het net met de emulator gestest, en het werkt leuk Je krijgt een terminal en een toetsenbordje.. in een mini-X.
Maar je moet'm wel flashen zie ik, dus voor de 'waaghalzen' succes.
Als ik een Helio zou kopen zou ik het puur om de linux doen
Maar ik heb al een Palm
Verder is het apparaat wel goed.
Ik denk dat ik er ook 1 ga kopen
En is er ook een programma voor waarmee je plaatjes kan bekijken (voor landkaart, das wel handig
Jep, hij is inderdaad erg goedkoop.Op woensdag 20 februari 2002 18:08 schreef ken het volgende:
wat wil je voor 77 Euro
En zo vaak gebruik je die cradle toch niet denk ik.
Hij laadt de batt niet op en zo veel software is er nou ook weer niet om elke dag van software te wisselen.
Het enige waarvoor je hem zou gebruiken is outlook. Maar mails lezen zonder de html opmaak is ook niets.
ik hoop t want ik wil dr ook wel een halenOp woensdag 20 februari 2002 19:47 schreef Vrieskist het volgende:
Zou ie nog verkrijgbaar zijn?
(zou die nog in mediamarkt in rotterdam zijn?)
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
In groningen is ie nog (Afblijven!! is van mij!!Op woensdag 20 februari 2002 19:47 schreef Vrieskist het volgende:
Zou ie nog verkrijgbaar zijn?
Verwijderd
wil ut wel erop hebben maar snap er gewoon geen hol van
ook omdat die site in het engels is...
*** Denk er wel aan dat alles gewist wordt van je helio en je uiterraard nog een rom-image moet hebben van VT-OS anders moet je de rest van je leven linux draaien! HIER kan je die eventueel downloaden! ***
Download De Linux rom hier.
Deze rom image moet je op je Helio 'flashen' met een speciaal flash programma Dt -->
In deze zip zit trouwens ook een bin (rom image) van VT-OS 1.108.
Zip alles uit in een directory..
Start je PC in dos en ga naar de dir. (Heb je XP of 2k ? probeer het dan maar vanuit een dos prompt.. weet niet of het werkt, neem anders een DOS-bootfloppy en zet de zooi daar op!)
Ok, nu komt het..
Druk met je stylus op de reset, en tegelijkertijd met je vinger op de power knop, en laat ze na 4 seconden los.
Dan moet je de 'omhoog' knop indrukken en de power-knop, druk ze 6 seconden zo in.
Laat ze dan beide los en druk op de 'beneden' knop voor een paar secs.
(Nu zou er geloof ik een knipperende cursor moeten komen, start 'ie gewoon op? doe de stappen dan opnieuw maar nu met langere pauzes en langer de knoppen indrukkend.)
Zet je helio in de cradle, en typ voor->
COM1: "DT 1 LINUX.BIN 0x10000"
COM2: "DT 2 LINUX.BIN 0x10000"
En wachten maar, tot er staat 'write check completed'.
Druk dan weer 4seconden op de reset knop van de helio.
Als hij nu opstart hebbie linux.. of hij is volledig defect
Hopelijk dat nu iemand het even doet!
Linux, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
Verwijderd
en die kan ik dan als linux nix is op dezelfde manier terugzetten
Als je het verhaal goed las, zag je een link van 'linux rom hier' dat is de rom die je met dt op de helio moet zetten.Op donderdag 21 februari 2002 14:04 schreef MagicMark het volgende:
ok he die rom image hoe maak ik die of kan ik die image gebruiken die in flash programma Dt zit??
en die kan ik dan als linux nix is op dezelfde manier terugzetten
HIER kan je ook een rom vandaan halen, picoLinux voor de helio. Hiervoor zijn MEER applicatie's beschikbaar.
Hmm mocht ik ooit langs een HELE goedkope verkopende helio winkel lopen, dan neem'k er ook maar's een mee, kan ik wat meer software schrijven voor dat linux.
Want er wordt al gesuggereerd dat de helio, mits er een 'beter' os voorkomt, hij wel popi wordt.
Je zou namelijk de java palmos emulator erop kunnen laten draaien.
Je kan ook nog via-via aan de PocketLinux rom komen. Dat project ziet er MOOI uit, maar het gaat te 'langzaam' voor de helio en is dus stop gezet. (Java-based he
Maar nogsteeds niemand linux op ze helio gezet? heeft iedereen'm al in de kast gegooid om'm stof te laten verzamelen? dan kan'jem ook naar mij opsturen.
Het wordt nogsteeds ontwikkeld! dus.. misschien toch maar een helio halen
Verwijderd
Dit lukt dus niet, ik krijg dan een schermpje met vtech helio en welk os er opzit.Op donderdag 21 februari 2002 10:47 schreef CT het volgende:
mini nederlandse how to hoe krijg ik linux op me helio
Dan moet je de 'omhoog' knop indrukken en de power-knop, druk ze 6 seconden zo in.
Laat ze dan beide los en druk op de 'beneden' knop voor een paar secs.
(Nu zou er geloof ik een knipperende cursor moeten komen, start 'ie gewoon op? doe de stappen dan opnieuw maar nu met langere pauzes en langer de knoppen indrukkend.)
Probleem is dat ik zelf geen Helio heb, heb me er nu wel redelijk in verdiept, en het lijkt me wel grappig PIM-applicaties te schrijven voor dat Pico linux platform.Op zondag 24 februari 2002 16:33 schreef lexz het volgende:
[..]
Dit lukt dus niet, ik krijg dan een schermpje met vtech helio en welk os er opzit.
Maar dan moet'k eerst zo'n PDA hebben, en aangezien ik al een Palmpie heb koop ik alleen eentje als ik centjes over heb.
Dus mits iemand er 1 doneert (kan het altijd proberen) kan ik alleen maar die engelse how-to's voor jou (an anderen) vertalen. Misschien stat er iets over het 'flashen' in de handleiding?
Verwijderd
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit topic is gesloten.
![]()