Toon posts:

pentium III 800 keiheet, ligt aan bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
me broer heeft een hp computer, een pentium III 800.. aangezien hij op vakantie is ( >:) ) heb ik het ding eens open geschroefd, op de P III zit een heel mini (1u compatible?) fannetje van coolermaster, namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/socket/map/dp5-5g11.jpg

dus ik ging es ff mbm 5 instaleren,

w0000t, dat ding was gewoon rond de 120 graden,

hij is wel stabiel, en aangezien ik m misschien kan overnemen als 2de pc over een tijdje wil ik die temperatuur wel goed weten :D want dat is een stille bak om lekker te kunnen i-netten :D

dus ja, zou een bios update helpen? of ligt het aan de instellingen? (het is een asus bordje, weet niet precies welke, dat staat ook nergens en sandra kan het me ook niet zeggen, ik weet alleen dat het de hp..... is (ff geen zin om te kijken >:) ) magoed..... alvast thnx

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
veranderd de temp. ook als je de kast open laat?

Dit kan nooit, gooi er es een bios update overheen, en kijk nog es.

Verwijderd

Topicstarter
de airflow is niks mis mee en er zit een soort kap over die cpu cooler heen zodat ie warmte gelijk naar buiten blaast,

en nee bios update durf ik niet te doen zolang hij van mn broer is :( dadelijk mol ik m *en nu niet roepen je kan dat wel, is easy*

Verwijderd

120F en niet graden goedenmorgen DAGGGG

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Temperaturen uitlezen uit ASUS bordjes is nooit het sterkste punt geweest van MBM5... Probeer eens een BIOS-update ofsow.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Probeer eens voorzichtig te voelen aan de heatsink (dus niet beetpakken bij 120C, als je in de buurt komt voel je wel of het kan of niet), kun je de heatsink aanraken dan zal je mbm wel een beetje overdrijven.....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Op zaterdag 09 februari 2002 17:57 schreef 666_SerialKiller het volgende:
120F en niet graden goedenmorgen DAGGGG
hallo! Fahrenheit is ook een standaard in graden, je bedoelde zeker celcius

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

120F is ongeveer 42oC. Wat je kunt doen is de heatsink even aanraken en kijken of je je hand ertegenaan kunt houden. Als hij gewoon warm is, dan zal het zijn dat hij maar 40owordt.
Een biosupdate helpt vaak niet veel, maar heel af en toe kan het wel eens voorkomen dat doordat de bios de proc verkeerd aanstuurd, het systeem te warm wordt.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 17:50 schreef slamm het volgende:
me broer heeft een hp computer, een pentium III 800.. aangezien hij op vakantie is ( >:) ) heb ik het ding eens open geschroefd, op de P III zit een heel mini (1u compatible?) fannetje van coolermaster, namelijk deze:

[afbeelding]

dus ik ging es ff mbm 5 instaleren,

w0000t, dat ding was gewoon rond de 120 graden,

hij is wel stabiel, en aangezien ik m misschien kan overnemen als 2de pc over een tijdje wil ik die temperatuur wel goed weten :D want dat is een stille bak om lekker te kunnen i-netten :D

dus ja, zou een bios update helpen? of ligt het aan de instellingen? (het is een asus bordje, weet niet precies welke, dat staat ook nergens en sandra kan het me ook niet zeggen, ik weet alleen dat het de hp..... is (ff geen zin om te kijken >:) ) magoed..... alvast thnx
Als de cpu echt 120c is (wat niet waar is) zou deze comp niet meer werken ,deze temp zou een p3 allang doen overlijden.DUS uitlezing mbm is niet goed.
Kijk in je bios naar de cpu temp dan weet je alles.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

zal idd wel 120 fahrenheit (of zoiets) zijn, da's 42 graden celcius en dat is gewoon normaal voor een p3 800 :)

iStockphoto

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 00:06 schreef BlizzarD het volgende:
zal idd wel 120 fahrenheit (of zoiets) zijn, da's 42 graden celcius en dat is gewoon normaal voor een p3 800 :)
nee dit is ook veel te warm als ik mijn p3 800 cpu`s @1000
doe dan halen ze de 35 nog niet eens.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb een P700 op 933 draaien en volgens de bios word ie 50C idle en volgens fanspeed/asusprobe word ie 41 op max.
zijn dit 2 aparte metingen?

ik denk zelf dat de biosmeting in de on-die cpu meting is en die van probe van onder de cpu uitkomt. klopt dit? zo ja, wat is het verschil in C?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
mbm heeft het mis

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

weet je dan tovallig de afwijking die in die mbm meter zit?
want het lullige is, dat ie idle op 7C zit volgens speedfan en stressed op 41,(fancontrol op auto) en met de onderste fan eruit.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als ie 120 graden Celsius wordt heb je in elk geval geen kachel meer nodig, en zou eventuele waterkoeling gaan koken, dus dat lijkt me niet.

45 graden is warm voor een P3, maar bedenk dat er ook maar een klein fannetje op zit. Hij kan er wel tegen als het goed is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 10 februari 2002 00:09 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

nee dit is ook veel te warm als ik mijn p3 800 cpu`s @1000
doe dan halen ze de 35 nog niet eens.
niet met zo'n kleine heatsink + fannetje

iStockphoto

Verwijderd

Sukkel, lezen wordt steeds moeilijker he?
Net als het verzinnen van een goede topictitel... KEIheet |:(|:(|:(

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Op zondag 10 februari 2002 10:17 schreef marciano1 het volgende:
Sukkel, lezen wordt steeds moeilijker he?
Net als het verzinnen van een goede topictitel... KEIheet |:(|:(|:(
yoh, let ff op je taal, een Btje respect voor elkaar is ook wel leuk(er)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Je zou ook natuurlijk van je broer zijn pc af kunnen blijven...
Dadelijk sloop je iets met je "tweak" pogingen en kan hij nieuwe onderdelen gaan kopen. Zielig eigenlijk mensen die geen respect hebben voor andermans spullen. Wees een vent en koop je eigen pc...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

wel goede sensor geselecteerd in mbm 5?
Pagina: 1