Dus ZeroCool in HACKERS is dus eigenlijk een cracker? dus de film had eigenlijk
De film hackers vloeide voort uit een media- hype rondom hackers (hadden ze de film crackers genoemd, dan had iedereen gedacht dat het om een toastje ging), in de hackers scene werd deze film dan ook totaal afgebrand omdat de film totaal niet overeen komt met de werkelijkheid.
als software crackers zon slechte naam zouden krijgen (zoals Thaphool scripkiddie's zijn de lowest forms of crackers noemt) dan zouden ze echt geen gratis shit meer voor jullie registreren...
Je haalt het hier weer door elkaar: ik doelde op de crackers in de hackscene, niet de crackers waar jij het constant over hebt. De "copy protection/key generator etc. crackers" zijn wel degelijk aardige tot uitstekende programmeurs, en ja natuurlijk heb ik ook wel eens van een "software-crack" gebruik gemaakt om een applicatie net iets langer te kunnen testen

.
ga als je savage en xaran niet geloofd naar de gemmidelde h/c site en hoogst waarschijnlijk heb je daar de optie van een menu je zult dan zien dat je in het "hacking" optie allemaal hack troep vind en proggy's etc..
Klopt, en wat vind je dan in het gemiddelde "hacking" menu? Juist ja, portscanners, rootkits, beschrijving "hoe
hack ik een hotmailaccount" en nog veel meer bij elkaar geraapte zooi. maw, niets op die sites is zelf gemaakt, het is alleen maar voer voor de scriptkiddies (ik gebruik de term crackers even niet meer om nog meer verwarring te voorkomen.) Deze sites zijn gemaakt door mensen die denken eleet te zijn en daarom maar al te graag zichzelf en dus ook de inhoud van de site te bestempelen als hacker/hacking.
voor de mensen die denken dat zulk soort woorden goed bescreven staan in een woordenboek denk dan is na over wie dat woordenboek geschreven heeft,
nee ik denk ook niet dat dat door een hacker of een cracker gedaan is of een underground persoon uit de h/c/p/w scene
Nee dit klopt, het is maar net vanuit welk standpunt je kijkt, voor de media is alles wat computercriminaliteit te maken heeft hacken, in de hackerscene zijn ze daar pissed off over en zij noemen het groepje mensen dat zich DoS, BO/Netbus etc. (zie de rest v/d voorbeelden in dit topic maar) bezig houden crackers. De softwarecrackers voelen zich hierdoor op hun tenen getrapt...
Voor de normale jan met de pet is het al helemaal niet meer te volgen. We hebben hier dus te maken met een woord met twee betekenissen die in diverse scenes gebruikt wordt. Natuurlijk onstaan er dan wel eens aanvaringen zoals wij die hier hebben.
Tenslotte nog even een stukje dat ik op het net vond:
What's the difference between a hacker and a cracker?
Lets get this question out of the way right now:
On USENET, calling someone a "cracker" is an unambiguous statement that some person persistently gets his/her kicks from breaking from into other peoples computer systems, for a variety of reasons. S/He may pose some weak justification for doing this, usually along the lines of "because it's possible", but most probably does it for the "buzz" of doing something which is illicit/illegal, and to gain status amongst a peer group.
Particularly antisocial crackers have a vandalistic streak, and delete filestores, crash machines, and trash running processes in pursuit of their "kicks".
The term is also widely used to describe a person who breaks copy protection software in microcomputer applications software in order to keep or distribute free copies.
On USENET, calling someone a "hacker" is usually a statement that said person holds a great deal of knowledge and expertise in the field of computing, and is someone who is capable of exercising this expertise with great finesse. For a more detailed definition, readers are referred to the Jargon File [Raymond].
In the "real world", various media people have taken the word "hacker" and coerced it into meaning the same as "cracker" - this usage occasionally appears on USENET, with disastrous and confusing results.
Posters to the security newsgroups should note that they currently risk a great deal of flamage if they use the word "hacker" in place of "cracker" in their articles.
NB: nowhere in the above do I say that crackers cannot be true hackers. It's just that I don't say that they are...