Kan iemand mij uitleggen onder welke omstandigheden je effectief een deel van je RAM kwijt bent voor je videokaart? (dat lees ik wel eens in reviews en ik begrijp niet wat ze exact bedoelen). Een videokaart heeft toch eigen RAM op de print? Maakt het bijv. nog uit of het een PCI of AGP videokaart betreft en hoe zit het met motherboards met ingebouwd video en wat is de relatie met AGP window size en andere videoinstellingen in je BIOS?
Verwijderd
als je een onboard videokaart hebt, gebruikt die het systeemgeheugen. Dit zijn over het algemeen brakke videokaartjes
. Als je een gewone AGP kaart hebt, pikt die niets van het systeemgeheugen in.
ik geef me video kaart altijd even veel als hij zelf heb 32 mb dus is mijn geforce 2 en in de bios het ik apture size ook op 32 mb gezet ik heb m ook al eens op 256 gehad maar maakt nix uit in speed
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
Lieft op dubbel het geheugen) zetten, heb ik eens ergens gelezen, weet alleen niet meer waar (een of andere bios-instelling-howto).Op zaterdag 09 februari 2002 17:32 schreef BruceLee het volgende:
ik geef me video kaart altijd even veel als hij zelf heb 32 mb dus is mijn geforce 2 en in de bios het ik apture size ook op 32 mb gezet ik heb m ook al eens op 256 gehad maar maakt nix uit in speed
En idd, heb maakt niets uit voor de snelhied
Verwijderd
misschien heb je maar 128 mb ramOp zaterdag 09 februari 2002 17:33 schreef Allanzoet het volgende:
hoe zet je hem dan op 256
ik kan in mijn bios alleen maar 32 of 64 instellen
Maar het dubbele van je videokaartram is het beste.
]Op zaterdag 09 februari 2002 17:31 schreef ByMeS_Dy het volgende:
als je een onboard videokaart hebt, gebruikt die het systeemgeheugen. Dit zijn over het algemeen brakke videokaartjes. Als je een gewone AGP kaart hebt, pikt die niets van het systeemgeheugen in.
AGP pakt ook geheugen en dat kun je in de bios instellen, 16 tot 256MB
Verwijderd
je hebt helemaal gelijk, ik had ff niet nagedachtOp zaterdag 09 februari 2002 17:45 schreef memendo het volgende:
[..]
]
klopt niet helemaal 2 tot 256MB, althans hier.Op zaterdag 09 februari 2002 17:45 schreef memendo het volgende:
[..]
]
de aperture size heeft daar toch nix mee te maken?
voorbeeld uit ervaring van mij,
ik heb een kyro2 64mb, ik heb 512mb ddr, maar in 3dmark2000 doet ie die 64mb test niet, ook al stel ik als aperture size 256mb in!
(ik heb altijd 400mb vrij als ik gewoon in windows zit)
wat de topic start bedoelt is volgens mij iets anders... of zit ik er naast? correct me if i am wrong hoor
voorbeeld uit ervaring van mij,
ik heb een kyro2 64mb, ik heb 512mb ddr, maar in 3dmark2000 doet ie die 64mb test niet, ook al stel ik als aperture size 256mb in!
(ik heb altijd 400mb vrij als ik gewoon in windows zit)
wat de topic start bedoelt is volgens mij iets anders... of zit ik er naast? correct me if i am wrong hoor
Want? Dit zeggen mensen dus vaak, maar niemand weet waarom. Fabeltje lijkt mij dus.Op zaterdag 09 februari 2002 17:45 schreef ByMeS_Dy het volgende:
[..]
misschien heb je maar 128 mb ramDat kan hij niet allemaal daarvoor gebruiken
Maar het dubbele van je videokaartram is het beste.
Pagina: 1