Toon posts:

Probleem tv aansluiting ps2!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem om de ps2 aan te sluiten op mijn tv er gebeurt het volgende:

ik heb een omgebouwde ps2 en als ik die aansluit volgens de normale kabeltjes die rode, gele en witte dan doet de ps2 het behalve als ik usa spellen speel dan worden de spellen zwart-wit, nou dacht als ik er nou een speciale scart-kabel in doe dan doen ze het in kleur maar wat gebeurt hier nou er komt alleen maar geluid en geen beeld! en dat bij elke normale tv-zender ook!

Wie kent dit probleem en geeft mij de oplossing??<<HELP>>

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55
Hmmm, dit probleem herken ik wel. Ik heb ooit een omgebouwde PSX gehad (omgebouwd van Europees naar Europees/Amerikaans) maar daar moest ik een speciale SCART-kabel voor hebben. Die heb ik toen ook gekocht. Ik kreeg echter alleen geel/zwart beeld. Bleek dat mijn speciale SCART-kabeltje kapot was. Heb een nieuwe gekregen en toen werkte ie weer perfect. Misschien je SCART-kabel dus?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb al met 2 scart-kabels geprobeerd....een originele scart voor ps en een speciale voor de ps2! het lijkt wel of mijn tv hem niet wilt ofzo..

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:55
Op zaterdag 09 februari 2002 17:16 schreef kreuk050 het volgende:
ja heb al met 2 scart-kabels geprobeerd....een originele scart voor ps en een speciale voor de ps2! het lijkt wel of mijn tv hem niet wilt ofzo..
Tjah, ik heb ook een speciaal SCART kabeltje voor mijn PS2, maar het zou best kunnen zijn dat dat SCART-kabeltje geen Amerikaanse spellen kan weergeven :?

Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat het een 20-pins moet zijn ipv een 9-pins. Ik heb er toen iig een (Amerikaans :?) kabeltje voor moeten kopen. Ik heb alleen geen idee of dat bij jou ook van toepassing is.

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Topicstarter
zou best kunnen dat ik een europese heb ofzo, bedankt! verder suggesties zijn nog welkom!

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 16:17

jelmo

A.K.A. jelmo

Ik heb dat zelfde probleem een paar dagen geleden gehad.

ik had ook omgebouwde ps2 en met standaart kabeltje swartwit beeld. met het andere kabeltje wat ik er van A-bit bij kreeg ik wel kleuren beeld. Het probleem zit em in het kabeltje want als je die ene vergelijkt met die andere zitten er meer pinnetjes in.

maar toen ik dat andere kabeltje aansloot had ik ook zwart beeld op alle kanalen en mijn TV liep zelfs VAST (!) |:(

heb het op andere tv geprobeert, en deed het wel. dus probeer het op andere tv zouk zeggen ... beetje jammer maar werkt wel ...

succes !

I don't ride fast, i fly low

Verwijderd

Topicstarter
of een scart-kabel met 9-pins ipv 23-pins toch?

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik denk dat jou tv dan geen NTSC ondersteund waardoor je zwart-wit beeld krijgt.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 18:29

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik d8 eerst van wat wil je in godsnaam met een ps2-aansluiting op je TV aansluiten, maar dit gaat over wat heel anders :)
Het zou kunnen dat er iets IN je TV niet goed is (heb ik een poosje gehad, PSX spellen zaten met kleuren te fucken en teletext ook) of omdat je TV gewoon NTSC niet ondersteunt ofzo...

Specs

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

Ik weet niet of je een oud model TV hebt, maar er zijn ook TV's die geen RGB ondersteunen...

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

je moet met scart verbindein = probleem opgelost

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-12 18:44

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zaterdag 09 februari 2002 17:10 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb een probleem om de ps2 aan te sluiten op mijn tv er gebeurt het volgende:

ik heb een omgebouwde ps2 en als ik die aansluit volgens de normale kabeltjes die rode, gele en witte dan doet de ps2 het behalve als ik usa spellen speel dan worden de spellen zwart-wit, nou dacht als ik er nou een speciale scart-kabel in doe dan doen ze het in kleur maar wat gebeurt hier nou er komt alleen maar geluid en geen beeld! en dat bij elke normale tv-zender ook!

Wie kent dit probleem en geeft mij de oplossing??<<HELP>>
Kan je TV het NTSC signaal aan? Zoek dat eerst maar eens uit voordat je 12 verschillende kabels gaat kopen. USA Games zijn namelijk NTSC en niet PAL.

Maar dan zou je wel een erg oude TV moeten hebben, alle TV's van minder dan 10 jaar oud moeten toch wel NTSC aankunnen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
deze tv is 1 jaar oud en van grundig! probleem nog niet verholpen trouwens wacht nog steeds op een verstandig iemand die ook slim is..

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12
offtopic:
waar heb je hem laten ombouwen?? in amsterdam?

:o

hoi

Verwijderd

Hoe veel scart aansluitingen heb je ?

Verwijderd

Oplossing: Amerikaanse Scart-kabel (Grijs) a eurotje of 20

Heeft ik ook, geen probleem meer. *D

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Dit probleem doet zich ook voor bij DVD'z die andere regiocode's hebben... idd een Amerikaanse scartkabel aanschaffen..

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12 16:58
Op zondag 10 februari 2002 12:59 schreef keldon het volgende:

[..]

Kan je TV het NTSC signaal aan? Zoek dat eerst maar eens uit voordat je 12 verschillende kabels gaat kopen. USA Games zijn namelijk NTSC en niet PAL.
Zijn tv kan blijkbaar wel NTSC aan, want als dat niet zo was dan krijg je een 'rollend' beeld.

on-topic: Ik heb dit probleem ook gehad en heb toen gewoon een usa-sacrt gekocht en alles werkte perfect. Succes.

Verwijderd

zet je tv op het scart kanaal (of op 0) ..

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Koop een amerikaanse ps2 |:(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jouw Grundig ondersteund ZEKER NTSC en RGB. (Grundig = Philips )

Tips:

-Hoeveel SCART ingangen heeft je TV ? Als je EXT1 tm EXT3 hebt dan zou ik EXT1 gebruiken. Op veel Philips TV's werkt RGB niet op EXT3.

-Zet je PS2 op RGB output. In het configuratie scherm kun je de output methode kiezen (S-Video, Composite en RGB)

-Sommige SCART stekkers (met name bij low-budget kabels) zijn niet helemaal lekker. Demonteer je SCART stekker (dopje losschoeven, kapjes uitelkaar halen, het ijzeren frampje weghalen) en steek deze rechtstreeks in je TV. Het kan dus gewoon zijn dat je SCART pennen niet diep genoeg je TV in gaan.

-Controleer of je RGB kabel goed is. Veel RGB kabels die je kunt komen zijn van erg twijfelachtige kwaliteit. Vaak zitten er domme productiefoutjes in (solderen vergeten enzo). Probeer het eens met een andere RGB kabel (bij voorkeur ander merk) en probeer jouw PS2 met deze kabel op een andere TV

Ik ben er vrij zeker van dat 1 van de bovengenoemde punten je oplossing moet zijn.

Overigens is het zowieso een goede zaak dat je een RGB kabel gebruikt. Je beeldkwaliteit (ook voor PAL games en DVD video) gaat er enorm op vooruit.
Het is eigenlijk SCHANDALIG!! dat Sony standaard geen RGB kabels bij hun consoles leveren want het verschil tussen composiet (3 tulp stekkertjes) en RGB is echt gigantisch groot.

Overigens: een PS1 RGB kabel werkt ook op een PS2, en de originele (en DURE :( ) Sony RGB kabel is het beste in kwaliteit. (is ook 1.5 meter langer)

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Owjah een sidenote. Indien je RGB output nu werkt (gefeliciteerd dan) maar geen of groen beeld krijgt met DVD films dan is je kabel in orde. In dat geval moet je met je PS2 terug naar je ombouwer, die is dan vergeten om de RGB mod uit te voeren op je PS2. (1 draadje doorverbinden)
Pagina: 1