Toon posts:

afschaffing Artikel 1 uit Grondwet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, er is al een topic over dhr Fortuyn, maar ik wou graag dat deze post op zou vallen. Vandaag in de Volkskrant namelijk een intervieuw met Pim Fortuyn, met daarin weer heerlijke populitische opruiende taal:

"Meneer, als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: d'r komt geen islamiet meer binnen."

En het kan gekker: "Fortuyn wil ook artikel 1 van de Grondwet, dat discriminatie verbiedt, afschaffen"

Afschaffing van het verbod op discriminatie....dat er nog mensen zijn die zo'n man slim vinden. |:(

Verwijderd

die uitspraken worden wel uit hun verband gehaald natuurlijk.. tis hard wat ie zegt maar er zit vaak wel een kern van waarheid in..

http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1013233831741.html

Verwijderd

Topicstarter
jij vindt het afschaffen van de wet die er voort zorgt dat iedereen gelijk behandeld wordt ondanks ras, geloof, sexuele voorkeur etc een kern van waarheid bevatten?

en trouwens, uitspraken van Pim kunnen niet uit hun verband gehaald worden.....er is geen verband, het zijn one-liners, die het ook alleen maar goed doen als one-liners...zo scoor je snel en makkelijk bij een bepaalde groep mensen.
"...er komt geen asielzoeker meer binnen. Zeker geen islamiet, want die zien ons als een minderwaardig soort mensen"
dat doet het momenteel natuurlijk goed....of het islamitische geloof er ook maar iets mee te maken heeft maakt niet uit, er zijn in elk geval een aantal mensen die islamiet waren die dat soort dingen beweert hebben, en dat zijn er genoeg voor Fortuyn om dit soort dingen te gaan roepen

Verwijderd

De woorden van Fortuyn zijn uit verband gehaald. Maar als je het intervieuw leest moet je iets zijn opgevallen.
- U zet aan tot haat tegen buitenlanders.

'Nee. Ik gebruik het woord als wapen. Ik veroordeel elk geweld. Ik veroordeel elke discriminatie op grond van ras, godsdienst enzovoort. Hou nou op. Degenen die de boel onder het tapijt vegen, de Partij van de Arbeid voorop, Kok, die zijn toch verschrikkelijk? En als het straks misgaat, wie hebben het dan gedaan? En het gaat mis. D'r zijn al grote incidenten.
Even later zegt hij het gewraakte deel
- 'Die buitenlanders pikken onze blonde vrouwen af', zegt u. 'Die ze dan vervolgens hoeren noemen'.

'Nee, ik heb het over islamitische mannen die dat doen. Dat is iets anders dan buitenlanders, meneer. Ik sta achter wat Voltaire zegt: ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten. Ik ben ook voor afschaffen van dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren. Prachtig. Maar als dat betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken, en die maak je in dit land nogal snel, dat zeg ik: dit is niet goed. Laat mensen die opmerkingen maar maken. Er is een grens en die vind ik heel belangrijk: je mag nooit aanzetten tot fysiek geweld. Dat kan een rechtsstaat zich niet permitteren. Maar als een imam weet te vertellen dat mijn levenswandel volstrekt verwerpelijk is en beneden die van varkens ligt: oké, dan zegt hij dat maar.'
Wat Fortuyn zegt is dat de mensen wel discreminerende opmerkingen mogen maken. Feit blijft dat hij het artikel af wil schaffen. Feit is ook dat hij van kwaad tot erger gaat.
- U wilt veel minder asielzoekers toelaten dan 10 duizend.

'Wat mij betreft nul. Ik vind 16 miljoen Nederlanders wel genoeg. Het is een vol land.'

- Dat mag u niet zeggen van uw partij.

'Nou, daar moest ik me maar eens niet zoveel meer van aantrekken.'
Het wordt tijd dat Nederlanders Fortuyn 's gaan zien voor wat hij is: een opruier die op sommige punten gelijk heeft, maar in het extreme maatregelen wil nemen.

70 jaar gelden waren het de joden, nu zijn het de moslims.
De geschiedenis herhaald zich...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Het is niet de bedoeling topics te openen als over hetzelfde onderwerp al een topic is.

En te zien aan de eerste regel van je openingspost weet je dat. Lijkt me dus dat ik niet hoef uit te leggen waarom ik deze sluit.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Dit topic is gesloten.