Toon posts:

win2k netwerk reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb hier een perfect werkend netwerkje liggen tussen 2 computers win2k/win98, hier heb ik ook het internet op gedeelt, ook dit werkt.
Ik maak gebruik van een crosslink utp kabel en tcp/ip.

De win2k computer is de computer met internet. Als deze comp aanstaat en ik zet de win98 comp aan, zie ik deze niet in het netwerk.
Pas nadat ik de win2k machine gereboot heb werkt het netwerk prima en snel.

Mijn vraag, hoe kan ik voorkomen dat ik moet rebooten om het netwerk op te starten ofzo :?

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 14:23
Zie je de 98 pc helemaal niet, ook niet met ping of start>search>computer (o.i.d.) ? Als je hem wel ziet via computer zoeken, dan gebruik je dat eerst even om bestanden over te zetten. De 98 pc verschijnt dan vanzelf in je netwerklijst.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
probeer eens dan via start -> uitvoeren en dan typ je in:

\\computernaam

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de reacties, maar pingen werkt niet alleen timeouts.
search en \\computernaam werkt ook niet.

Het lijk wel of de netwerkkaart uitgeschakelt is ofzo. Dat deze netwerkkaart eerst een signaal moet hebben voordat ie ingeschakeld wordt, maar in de hardware zegt windows dat ie ingeschakeld is.
De netwerkkaarten zijn van het merk? ND010 ethernet/fast ethernet pci adapter.

Iemand nog een idee???

Verwijderd

Topicstarter
Wil niemand mij hiermee helpen?
:'(

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als die win98 bak aanstaat ziet w2k dan wel dat er een verbindig is?
kun je controleren door bij de eigenschappen een vinkje aan te zetten dat hij de status van de verbinding laat zien.
Verder als je via my network places kijkt, kan het een paar minuten duren voordat de computer word weer gegeven.
En gebruik je eigenlijk dynamische ip's of static?

Welk programma gebruik je eigenlijk om je internet te delen?

En past w2k zijn route tabel wel aan als de win98 bak aan gaat. staat er wel een route in naar de win98 bak?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Als die win98 bak aanstaat ziet w2k dan wel dat er een verbindig is?

win2k zegt dat de netwerkkabel verbonden is, dit veranderd zodra ik de 98 comp aanzet. Ook verstuurt ie 2k aan bite's, meer niet. Ook gaat het tellertje voor verbindingstime gewoon lopen.

Verder als je via my network places kijkt, kan het een paar minuten duren voordat de computer word weer gegeven.

In de verkenner en in mijn netwerken ziet ie niets, hij zegt dat het doelstation uitgeschakeld is ofzo.

En gebruik je eigenlijk dynamische ip's of static?

static nl. 192.168.1.1(win2k) en 192.168.1.45(win98) dit heeft sygate zo ingesteld

Welk programma gebruik je eigenlijk om je internet te delen?

sygate 4.0 sygate 4.5 werkt niet met win2k.

En past w2k zijn route tabel wel aan als de win98 bak aan gaat. staat er wel een route in naar de win98 bak?

wat bedoel je hiermee

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

ik zou het dan ook niet weten.

Misschien iemand anders nog?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad en die ND010 netwerk kaartjes zijn van Sitecom, sinds ik het systeem ge reinstalled heb (win98 systeem in jou geval)heb ik er geen last meer van

Verwijderd

Topicstarter
Hmm owke, opnieuw win98 installeren dus.
Dat wordt dan toch win2k, deze 98 staat er al 2 jaar op. Begint een beedje vervuilt te raken, maarja is niet mijn computer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop dit topic van mij ff opnieuw omhoog.

Ik heb zojuist mijn computer een verse win2k gegeven.
Nogsteets werkt het nietwerk niet juist. :?

Als de win2k machine aan staat en ik zet de win 98 aan, geen netwerk tot ik de win2k machine opnieuw opgestart heb. :'(

Als de win98 machine aan staat en ik zet de win2k machine aan, meteen netwerkverbinding en bestanden uit wisselen, internet delen alles. :)

Verder is het netwerk voor het bestanden versturen wel 100 mbit maar het browsen over de hdd's is echt super traag :Z
Kan ik dit ook nog wijzigen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Dat van die shares zoeken op netwerk; heeft te maken met win2000/XP -> win98. Win2k vind het nodig de taakplanner controleren op die pc |:( . Je lost dat op door dit in het register aan te passen op de WIN2K PC:
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
in het register (start-uitvoeren-regedit)
Daar staat een sleutel met de naam {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Verwijder die hele sleutel, start je 2k PC op nieuw, en tatatataaaa, de shares gaan stukke sneller.

O ja, probeer die win98 PC eens opnieuw te installeren, help vaak wel met en win98. Kun je trouwens beter gelijk win2k op die win98 pc zetten, hoef je ook die shares niet meer aan te passen :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor je reactie, maar zoals ik al eens eerder heb verteld kan ik de win98 machine niet opnieuw installeren.
Dat wil mijn vader absolut niet hebben :?
Hij vind het al eng dat zijn computer nu verbonden is met het internet, omdat hij hiermee ook op girotel zit enzo.
Hij hoort nog tot de groep computergebruikers die denken dat iedereen die op het internet zit een hacker is.

Maargoed, volgens mij is die win98 machine niet het probleem, omdat het netwerk hiermee altijd werkt of de win 98 machine nou eerder of later als de win2k machine aan staat maakt niets uit.

Volgens mij moet ik een een of andere instelling veranderen in win2k waar ik op dit moment nog niet het bestaan vanaf weet.

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Als je sygate deïnstalleerd werkt het netwerk dan ook niet. ?. Je kunt ook nog proberen om 127.0.0.1 te pingen. Als dit werkt ligt het niet aan TCP/IP. Daarna kun je je eigen netwerkkaart (192.168.1.1) pingen. Als dit goed gaat werkt ligt het niet aan je netwerkkaart.
Tenslotte kun je de win98 machine pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 16:43 schreef sniper20 het volgende:
Als je sygate deïnstalleerd werkt het netwerk dan ook niet. ?. Je kunt ook nog proberen om 127.0.0.1 te pingen. Als dit werkt ligt het niet aan TCP/IP. Daarna kun je je eigen netwerkkaart (192.168.1.1) pingen. Als dit goed gaat werkt ligt het niet aan je netwerkkaart.
Tenslotte kun je de win98 machine pingen.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd.
Ik kan wel mijzelf pingen dus ping 192.168.1.1 als het netwerk niet werkt, ping 127.0.0.1 heb ik nog niet geprobeerd zal ik ff doen.
De win 98 comp geeft 100% packetloss, dus niets komt aan bij de win98 comp.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 17:32 schreef Basz het volgende:

[..]

Dit heb ik allemaal al geprobeerd.
Ik kan wel mijzelf pingen dus ping 192.168.1.1 als het netwerk niet werkt, ping 127.0.0.1 heb ik nog niet geprobeerd zal ik ff doen, net gedaan werkt 100%.
De win 98 comp geeft 100% packetloss, dus niets komt aan bij de win98 comp.
Oeps verkeerde knopje |:(
Pagina: 1