Toon posts:

SuperOrb Mini is zeer slecht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op de computer van mijn zus, voorheen was dit een celleron466@525 en die heeft nu een upgrade gehad naar een MSI K7T Turbo-2 bord met een XP1600. Dit is bij de computerwinkel in elkaar gezet met koeler etc.

Nu hadden ze er een SuperOrb Mini op geplaatst met Artic Silver, en met open kast kwam de cpu Idle op 72 C en stressed op 7x graden wat resulteerde op een vastloper. Het was zelfs niet mogelijk om windows op te starten of te installeren.
Dus terug naar de computerwinkel en dan zet hij er een goedkope Spire ventilator op van 20 euro ofzo, voor een TB tot 1,2 ghz ofzo. En nu word de cpu lekker 44/45 graden met dichte kast. Hij draait nu stressed met }:O ook nog beneden de <50 C, precies weet ik het niet omdat ik de }:O er nog maar net op heb geinstalleerd.

Mijn conclusie is dus dat SuperOrb koelers gewoon zeer slecht van kwaliteit zijn, zelf heb ik er ook nog 1 op mijn pc die ik dus ook ivm met lawaai wil vervangen voor H2O.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
What else is new ? Dat is oud nieuws hee.

Die orbs koelen niet goed omdat ze alleen maar aan de zijkant opstaande randen hebben. Dus weinig oppervlakte.

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Dat wisten we dus al :)

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:43
ik heb er een gewone superorb in en hij draait als een tiet!

na een uurtje of 2 RTCW is ie 35 graadjes koud :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist ook wel dat hij niet goed was, maar dat hij een cpu zo warm zou houden dat had ik niet verwacht.
75 C graden vind ik ook voor een Mini Super Orb veel en dan heb ik ook nog Artic Silver gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Als jij een AMD TB of Duron CPU hebt dan wordt hij warmer dan 35 graden. Voor een Celeron zou het wel kunnen.

Ik heb zelf een TB850@1ghz maar die komt stressed niet beneden de 49 C met 3 casefans die naar de cpu toe blazen.

Verwijderd

ik heb dezelfde cooler met hetzelfde resultaat :(

amd 900 --> 65 graden :'(

dit is dus met goede coolpasta

Verwijderd

Topicstarter
Als een TB900 al 65 graden wordt kun je nagaan hoe heet een XP1600 wordt! (Vastloper)

Verwijderd

hebben ze niet teveel artic silver gebruikt?
Als ze er teveel op doen, geeft de proc zijn warmte niet goed af aan de orb, en dan wordt ie dus te heet.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmmm... het kan ook zijn dat die computer winkel teveel AS er op had gesmeerd en de cooler niet goed had bevestigd, maar dat zie ik eigenlijk ook weer niet zo zitten, want als computer winkel weetje toch hopenlijk wel hoeveel Cool paste je er op moet mikken en hoe je een cooler een beetje netjes op je cpu zet... ik bedoel, ik werk zelf ook in een comp shop en heb toen een keer dit inelkaar moeten zetten :

1x amd 1100
2x amd 1200

in een inwin kast met standaart spire cooler....

die dingen werden niet zo heel warm... 35 graden ofzo stresed 42 graden, maar ik kon dat niet super testen, want ja ze waren voor verkoop.... wat wel vaag was, en wat ik nog steeds niet snap, op zon chaintech mobo kon ik die processoren gewoon hoger clocken, bv die 1100 had ik op 1200 laten draaien met jumpers, en volgens mij was dat de voltage... (vaag)

ik kon hem ook op 1500 zetten maar dan boote hij niet meer up... zou dit de voltage zijn of de fsb, fsb denk ik niet maar goed...

als dat de voltage zou zijn dan zou die cpu dus unlocked moeten zijn, en dat heb ik bij die cpus niet gedaan.. bij mijn eigen duron 900 wel.. die draait nu mooi op 133 fsb :9~ x 7.5 stabiel en hij komt op 45 graden idle nu neer.. das eigenlijk nog wat aan de hogekant denk ik? heb een spire cooler.. zon zelfde als op die andere pcs... betere cooling zeker maar??

ben bezig om in me case paar gaten temaken... voor 2x 80x80 fans >:)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Zij hadden naar mijn mening niet teveel gebruikt, en zelf heb ik die artic silver verwijderd en heb ik er opnieuw een flinterdun dekkend laagje op gedaan. Dus het ligt niet aan de Artic Silver. En bij het plaatsen van de superorb moet je zoveel kracht zetten dat de koelpasta altijd naar buiten schuift.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik werd op een gegeven moment zo ziek van dat geluid van zo'n soorb dat ik hem eraf heb gesloopt (secuur en toch nog een hoekje van me core af :( )

toen heb ik een coolermaster TOT 933mhz erop gezet van mijn duron 600 systeem
en raad eens min 12C cooler en geen geluid

MAAR...
ga nou niet denken dat thermaltake slecht is want die vulcano7 is zwaar relax

je kan een alpha bijhouden met dat ding als je er een papst opzet

(ac3 en silver spacer zijn onderweg) >:)

Verwijderd

die zijn alleen maar goed om je vga kaart of chipset mee te koelen

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Op zaterdag 09 februari 2002 16:56 schreef DAMAGE het volgende:
hmmm... het kan ook zijn dat die computer winkel teveel AS er op had gesmeerd en de cooler niet goed had bevestigd, maar dat zie ik eigenlijk ook weer niet zo zitten, want als computer winkel weetje toch hopenlijk wel hoeveel Cool paste je er op moet mikken en hoe je een cooler een beetje netjes op je cpu zet... ik bedoel, ik werk zelf ook in een comp shop en heb toen een keer dit inelkaar moeten zetten :

1x amd 1100
2x amd 1200

in een inwin kast met standaart spire cooler....

die dingen werden niet zo heel warm... 35 graden ofzo stresed 42 graden, maar ik kon dat niet super testen, want ja ze waren voor verkoop.... wat wel vaag was, en wat ik nog steeds niet snap, op zon chaintech mobo kon ik die processoren gewoon hoger clocken, bv die 1100 had ik op 1200 laten draaien met jumpers, en volgens mij was dat de voltage... (vaag)

ik kon hem ook op 1500 zetten maar dan boote hij niet meer up... zou dit de voltage zijn of de fsb, fsb denk ik niet maar goed...

als dat de voltage zou zijn dan zou die cpu dus unlocked moeten zijn, en dat heb ik bij die cpus niet gedaan.. bij mijn eigen duron 900 wel.. die draait nu mooi op 133 fsb :9~ x 7.5 stabiel en hij komt op 45 graden idle nu neer.. das eigenlijk nog wat aan de hogekant denk ik? heb een spire cooler.. zon zelfde als op die andere pcs... betere cooling zeker maar??

ben bezig om in me case paar gaten temaken... voor 2x 80x80 fans >:)
als het nog kt133(a) chipsets waren kan je de multiplier niet hoger doen dan 14 want 15 kan je mobo niet aan

ik heb het zelfs zo dat ik mijn mobo niet hoger dan 13 kan doen...maarja vandaag is mijn mobo (zie sig) 1 jaar oud
met een live en van begin af aan al OCed en nooit echt een crash gehad ofzo

maarja toch ga ik volgende keer voor een intel en intel combo want via is erg riskant....al die kl*t* buggs die ik heb gezien bij andere mensen

(btw je mag me met nog iets anders feliciteren als me mobo
namelijk... ik ben aangenomen in een compu winkel (I.T.S)
niet die witgoed winkel maar een echte hardware winkel)

Verwijderd

Ik had een Minisuper(?)orb die draaide mijn 1GHZ AMDtje op 1170MHz 52C, en op 1470MHz op 59C. Bloedheet dus. Nadat hij mijn core gemold had heb ik m met een 40 gulden koelertje vervangen, ging ie ineens 10 gaden koeler. De onderste koeler koelt nu mij videokaart in een blue orb. Dit is de een na slechtste aankoop na mijn MSI mobo. Says enuff.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Die cooler heb je waarschijnlijk verkeerd bevestigd, want dat is echt overdreven.
De super orb van een vriend van me doet 't trouwens perfect op een Duron 750@875... Blijft idle rond de 18 en stressed rond de 22 met 1 fan uit.

Specs

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

'k heb ook een SuperOrb gehad, echt :r Andere coolers van thermaltake zijn erg goed.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik weet niet zoveel van cpu orbs, maar de Crystal Orbs rulez bigtime :-), kouder dan zalman, globalwin, titan en blorb.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 00:22 schreef Masterdam het volgende:
Die cooler heb je waarschijnlijk verkeerd bevestigd, want dat is echt overdreven.
De super orb van een vriend van me doet 't trouwens perfect op een Duron 750@875... Blijft idle rond de 18 en stressed rond de 22 met 1 fan uit.
Whaaaa is het -10 in die kamer of zo? Dat dat ding zo koud blijft met een orb??? :? Vind dat al heel knap als je zulke temps met gewoone h2o cooling haalt (zonder pelts enz).

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Topicstarter
Die temperaturen haal je vast met een bagger VIA processor ofzo!

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 11:01 schreef freezy17 het volgende:
Die temperaturen haal je vast met een bagger VIA processor ofzo!
de temp ligt vrij hoog :

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/DU0462--8chart.gif

SPECIFICATION
P/N DU0462- 8
Fan Dimension 50x50x25 mm(Inner)
50x50x20 mm(Outer)
Rated Voltage 12V(Both)
Started Voltage 7V(Inner),9V(Outer)
Rated Current 0.18A Max.(Inner)
0.21A Max.(Outer)
Power Input 2.16W(Inner),2.52W(Outer)
FAN Speed 5000±10% rpm(Inner)
5500±10% rpm(Outer)
Air Pressure 6.6mm-H2O(Inner)
6.05mm-H2O(Outer)
Max. Air Flow 22.98CFM(Inner)
17.3CFM(Outer)
Noise 28.3dBa(Inner)
34dBa(Outer)
Bearing Type Ball Bearing
Lift Time 50,000 Hours
Connector 3Pin
Thermal resistance ja=0.60 C/W

wat een rotzooi

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/superorbp1.gif= :r

Verwijderd

/me had er bijna een tweedehands gekocht...

(heb nu 'gelukkig' een Delta op me Coolermaster heatsink zitten/liggen/staan/gezet :P )

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Hmmmz, ik heb ook zo'n mini geval. Mijn TB1333@1397@1.76v wordt er 50 graden idle en 60 graden stressed mee :(
Maar ja, hij loopt gelukkig niet vast (alleen met Burnk7, maar dan wordt ie ook 65+ >:), dus dat draai ik maar niet :D )

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 02:45 schreef MICHIEL123 het volgende:

[..]

Whaaaa is het -10 in die kamer of zo? Dat dat ding zo koud blijft met een orb??? :? Vind dat al heel knap als je zulke temps met gewoone h2o cooling haalt (zonder pelts enz).
h2o is water, naar mijn weten is superorb nog altijd lucht cooling :)
Pagina: 1