Cd-rom speler slijt snel, ook last van?

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik een nieuwe cd-rom speler aanschaf werkt hij natuurlijk prima. Als je hem dan een cd'tje geeft begint hij gelijk te lezen binnen een seconde of 1-2.

Na ongeveer 6 maanden en honderden cd's verder begint het apparaat een partijtje moeilijk te doen. Als je hem een cd geeft gaat de cd-rom speler eerst "proeven": beetje hard draaien, ff niks doen, opnieuw.. etc. Na 8 of meer seconden is de cd-rom speler pas klaar om bekeken te worden in de verkenner.

Nu mijn vraag; Is dit normaal; hebben jullie dat ook?
Want ik baal ervan om steeds nieuwe apparaten te kopen! :-(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb verschillende cdrom spelers waarvan mijn Creative DVD de oudste is (die nog echt in gebruik is, er hangt nog een 24x in mijn 486, maar dat ding wordt nauwelijks gebruikt) en die werkt nog gewoon goed.
Verder heb ik een NEC DVD die ook al een dik jaar oud is evenals een liteon spelertje en een SONY en Plextor fikker, leest allemaal hartstikke goed.
Het ozu kunnen zijn dat er wat stof bij de lens zit en dat hij daardoor niet goed werkt.

Verwijderd

heb je dan toevallig een el-cheapo merk ofzo?

Ik moet zeggen dat ik er ook wel last van heb, maar dat zijn eigenlijk altijd el-cheapo cd-roms geweest. Misschien een keer een "goeie" kopen. (Plextor, of Lite-On ofzo)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb in principe dan ook wel merken erin zitten, daar kan het ook aan liggen.
Plextor en Creative in mijn Duron
Lite-on, Sony en NEC in mijn PIII
QSI in Sonynotebook.

Die lite-on is volgens mij 2ehands, maar die heb ik gekregen omdat mijn Mitsumi was overleden door een brakke voeding. (heb dat ding gekregen in 2001 en de productie datum was eind 99.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 17:46 schreef Limited het volgende:
heb je dan toevallig een el-cheapo merk ofzo?

Ik moet zeggen dat ik er ook wel last van heb, maar dat zijn eigenlijk altijd el-cheapo cd-roms geweest. Misschien een keer een "goeie" kopen. (Plextor, of Lite-On ofzo)
Sluit ik me bij aan. Klinkt misschien een beetje suf maar is in dit geval toch denk ik wel waar. Ik baalde ook altijd vreselijk van die CD-ROM drivejes. Heb een paar IDE gevalletjes gehad en was er nooit tevreden over. Heb toen een tijd een hoop navraag gedaan en altijd kwam weer terug, de beste CD drive is toch die plextor 40x SCSI. Je zal hier nooit wat negatiefs over lezen. Nou dat is duidelijk dan he, verzin maar eens een IDE driveje en je zal er misschien wat positieve ervaringen over lezen maar ook altijd negatieve.
Ik wilde eigenlijk ook liever bij IDE blijven maar ben blij dat ik destijds toch die Plextor heb aangeschaft! En achteraf wel lekker ook dat ie scsi is, kan je weer een IDE apparaatje meer in je systeem zetten, want zeg nou zelf, de 4 apparaatjes die je op de meeste moederbordjes maar aan kan sluiten is niet al te veel! (of je moet een add-on kaartje in een pci slot zetten).

Plextor 40x SCSI dus!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16
mijn asus 40 speed doet raar, 75% van de tijd leest hij de cd niet :(:(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 februari 2002 21:14 schreef PASware het volgende:
Ik heb een Asus 40-speed van 3,5 jaar oud, en die leest nogsteeds perfect. Ik heb ook een 1,5 jaar oude Asus 8-speed DVD speler en die leest echt alles.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 09 februari 2002 21:14 schreef PASware het volgende:
opendraaien en de lens schoonmaken.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 00:55
Nooit last van gehad na zo'n korte tijd, zoals al reeds gezegd: probeer 'm eens schoon te maken anders.
Enige CD-Rom station dat bij mij nu begint (nouja, begonnen is )te haperen is mijn 7 jaar oude mitsumi drive, maar dat vergeef ik hem wel :) Beessie heeft lang genoeg dienst gedaan, en nu mag ie lekker z'n oude dagen slijten als CD-audio driveje in mijn PC :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
Mijn ervaring:

Asus drives zijn shit. allemaal bij intensief gebruik na ongeveer 6 maanden zo gaar als de pest. (heb 3 drives versleten in 1.5jaar !!
Aopen drives wil ik het helemaal niet over hebben, die zijn al gaar als ze nieuw zijn.

TEAC drives zijn PERFECT :9~ Heb helemaal aan het begin een 540E (40x) gekocht, dat is nu bijna 2 jaar geleden, werkt nog als nieuw. Verder heb ik in 97 meen ik een 4x brander gekocht, deze werkt tot op de dag van vandaag nog perfect (zowel lezen en schrijven dus)

de vroegere Liteon drives (20 en 24x cdrom drives) waren ook meestal zo rond een jaar versleten.

Huidige liteon drives heb ik nog niet genoeg ervaring mee.
Maar mijn dvd drive heb ik nu zo'n half jaar, doet het nog perfect. Brander heb ik nog niet zo heel erg lang, maar tot nu toe maakt deze een zeer solide indruk, volgens mij gaat ie ook lang mee.

Plextor 40x scsi is ook goed, maar persoonlijk heb ik toch liever de teac, ik heb een plextor 40x in mijn pc gehad, ook een vriend die dat ding had. (drive is inmiddels RIP)
Die plextor maakt me toch een tering herrie vergeleken met mijn teac, en ie was lang niet zo ongevoelig voor slechte cd's als die teac 40x.

Anyway, mijn recommended lijst op dit moment is als volgt:

Als je een drive wilt hebben wat werkelijk waar alles leest, perfect en snel doet audiograbben, en lang meegaat moet je een TEAC 540E 40x drive kopen
Of evt een dubbel zo dure plextor 40x scsi drive

Wil je een fatsoendelijke DVD drive hebben welke snel is , goed doet audiograbben (48x max) en ook nog redelijk normale cd's leest, een super handig functie heeft welke de draaisnelheid aanpast aan het benodigde (bij mp3 cd blaast dat ding dus niet constant op volle toeren maar slechts op minimaal toerental) koop dan een liteon DVD 16/48

Als brander raad ik een plextor of een liteon aan. (of elke andere brander met sanyo binnenwerk/laserunit etc)

/Me is shocked van deze hele lap tekst :o damn :D

• Jaguar645
  • Laatst online: 16-04 12:22
ik heb zelf eerst een tijdje Aopen drives gehad.
bah wat zijn dat een rot krengen :r helft van me cd's kon ie niet lezen en nog meer van dat ongein.
heb toen uiteindlijk een Plextor 40x SCSI gekocht en ben alleen maar DIK tevreden over dat ding.
pakt alles echt perfect geeft nergens problemen mee.
dat beetje lawaai wat ie maakt dondert mij nou echt geen hol.
hij doet tenmisnte zijn werk en is heerlijk snel.
ik ga niet snel iets anders kopen nu.
Tenzij Plextor met een andere CD-Rom speler uitkomt :)

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Je hebt cker zo'n 50 x cd-rom die al je cd's naar de klote lezen.

Die dingen zijn echt slecht... ik ben bang dat je zo'n el cheapo ding hebt.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat voor gore cd's stoppen jullie erin dan dat ie zo vies wordt :?

* dreeke heeft in gebruik:
Pioneer DVD 116 16x/40x
Sony CRX140 8x/4x/32x
Die Sony leest erg fijn...

Verder nog een Funai 16x in de pc van m'n zus, die doet het ook nog gewoon net als toen die nieuw was (niet echt geweldig dus ;))

en laatst een Mitsumi 3x speed van iemand gehad en die doet het ook gewoon goed!

owja, ben mijn 32x A-Open vergeten. Kapot na zo'n 2 jaar, CD erin, cd draait heel ff een half rondje en daarna niks meer

en dan nog wat: couldn't agree more with KBDE

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:18
Ik heb daar ook nog nooit last van gehad. Ik hem mijn TEAC 32X SCSI al 3 jaar, maar hij geeft tot nu toe geen problemen.

Verwijderd

Ik heb hier ook een Plextor 40 speed SCSI, maar dat 'lezen' duurt bij mij ook wel effe hoor... een AOpen 40 speed IDE die heeft 'm binnen 1-2 seconden gelezen, en m'n plex met zo'n 3-5 seconden ofzo...

Of heb ik dan iets nog niet goed ingesteld?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 10 februari 2002 02:05 schreef VaagOH het volgende:
Ik heb hier ook een Plextor 40 speed SCSI, maar dat 'lezen' duurt bij mij ook wel effe hoor... een AOpen 40 speed IDE die heeft 'm binnen 1-2 seconden gelezen, en m'n plex met zo'n 3-5 seconden ofzo...

Of heb ik dan iets nog niet goed ingesteld?
verschil is alleen dat die A-Open na 2 tellen terug loopt naar 10 speed en die Plextor niet ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 14:01
Ik heb zelf dit allemaal :
branders :
Lite-on 12x10x32
Philips 4x4x16

lezers :
Creative 52x
Delta DVD 12x DVD 40x cd
Toshiba 16x CD
Noname 2x CD

Toshiba die moet je echt niet kopen :). Wat een K*t dingen zijn dat :). En delta ook niet :). Ik heb alleen gekocht omdat me pc dan onder de 5000 piek bleef |:(. Maar soms helpt een keer schoonmaken ook wel. Mijn philips brander deed na 1,5 jaar heel kut brande alleen cd's van 3 piek per stuk goed. Rest kwam er verkeerd uit :'(. Toen schoongemaakt, dat ding brand weer als de tering ... :).

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 21:10 schreef SALLY het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan. Klinkt misschien een beetje suf maar is in dit geval toch denk ik wel waar. Ik baalde ook altijd vreselijk van die CD-ROM drivejes. Heb een paar IDE gevalletjes gehad en was er nooit tevreden over. Heb toen een tijd een hoop navraag gedaan en altijd kwam weer terug, de beste CD drive is toch die plextor 40x SCSI. Je zal hier nooit wat negatiefs over lezen. Nou dat is duidelijk dan he, verzin maar eens een IDE driveje en je zal er misschien wat positieve ervaringen over lezen maar ook altijd negatieve.
Ik wilde eigenlijk ook liever bij IDE blijven maar ben blij dat ik destijds toch die Plextor heb aangeschaft! En achteraf wel lekker ook dat ie scsi is, kan je weer een IDE apparaatje meer in je systeem zetten, want zeg nou zelf, de 4 apparaatjes die je op de meeste moederbordjes maar aan kan sluiten is niet al te veel! (of je moet een add-on kaartje in een pci slot zetten).

Plextor 40x SCSI dus!
1) Je weet helemaal niet wat het probleem is met die IDE drive. Het kan overal aan liggen, van laserlens tot en met het OS, dus vind ik het erg voorbarig om iemand te adviseren meteen maar een nieuwe te kopen.

2) Een Plextor 40x heeft wel degelijk nadelen. Wat dacht je van het lawaai en de prijs? Ik heb zelf een UltraPlex 32x en die maakt al een teringherrie, zeker bij slecht gecentreerde cd's. Daarnaast heb ik herhaaldelijk gelezen dat de service van Plextor niet om over naar huis te schrijven is. En apparaten zonder nadelen bestaan niet.

3) Tenzij je natuurlijk onboard SCSI hebt, ben je met de aanschaf van een SCSI-kaartje veel duurder uit dan een IDE-kaartje. Dus als je zo nodig meer dan 4 IDE-apparaten wil aansluiten, is het veel slimmer om een Promise Ultra133 aan te schaffen.

En mocht je in de veronderstelling zijn dat SCSI per definitie beter is dan IDE: dat is dus allang achterhaald.

Verwijderd

Ik heb een elcheapo 40 speed van 3 jaar terug ofzo , , alleen de lade wil zelf niet meer naar buiten , ik denk dat ik em eens moet olieen :7 maar voor de rest werkt ie goed.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 11:14 schreef ThugLifeGangstah het volgende:
Ik heb een elcheapo 40 speed van 3 jaar terug ofzo , , alleen de lade wil zelf niet meer naar buiten , ik denk dat ik em eens moet olieen :7 maar voor de rest werkt ie goed.
offtopic:
El Cheapo zou een goeie naam zijn voor een OG. B-)
Pagina: 1