Wie weet wat er aan de hand is. Heb een Athlon XP1800+ met MSI PRO2 mobo met DDR. Als ik onder winXP een game gespeeld heb en sluit vervolgens de game af, reset de computer spontaan!! dit na het spelen van ieder soort spel!
Powercolor Gf2 GTSPRO2 64mb ddr
Heb 23.11 drivers geinstalleerd! Heb ook de VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd, dat hielp ook niets.
Heb 23.11 drivers geinstalleerd! Heb ook de VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd, dat hielp ook niets.
Dat lijkt me een warmte probleem, indien de cpu te warm wordt. Sluit het moederbord het systeem af, misschien wordt je CPU of je GPU te warm door een verkeerde koeling ....
(uit het andere topic....
(uit het andere topic....
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Dat lijkt me niet want dan zou die uitvallen tijdens gamenOp zaterdag 09 februari 2002 16:07 schreef irmscher het volgende:
hoe warm worden je cpu, mobo en gpu ?
Heb je ook conflicten ?
BV 2 geluidskaarten 2 netwerkkaarten ofzo
Is je voeding sterk genoeg
Configuratiescherm > Systeem > Advanced > Startup & Recovery Properties > System Failure > Automatically restart vinkje weghalen. Misschien helpt dat? Anders weet ik niets.Hij reset gewoon, meteen na het afsluiten van het spel
Als het systeem zichzelf reboot dan is er wil iets aan de hand, als je dit wegklikt moet je alleen zelf elke keer rebooten (handmatig)Op zaterdag 09 februari 2002 16:10 schreef 2nd_RJD het volgende:
[..]
Configuratiescherm > Systeem > Advanced > Startup & Recovery Properties > System Failure > Automatically restart vinkje weghalen. Misschien helpt dat? Anders weet ik niets.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde met een MSI K7PRO mobo met een Geforce 2 GTS 32 mb, ik draai ook windows XP prof NL, maar bij mij is de situatie NOG erger, nadat ik een spel heb gespeeld (eig maar een die ik speel: TFC) dan start mijn comp opnieuw op en blijft hij in een soort pauzestand hangen.
Het is heel vreemd, want het is geen vorm van slaapstand ofzow, ik kan dan vervolgens GEEN enkele toets meer gebruiken (dus ook niet de pwr sw x sec indrukken/ res sw) Ik moet het ATX knopje ongv 20 sec omhalen en dan weer terug en dan komt er weer gewoon stroom op.
Verder heb ik meerdere via 4-1 drivers geprob, en meerdere detonators, ik draai nu 27.20, en het is minder geworden.
Ik had deze post overigens in een andere catagorie gezet, waarbij ze echt lomp deden door em iedere keer te sluiten :(!!!, ze d8en het namelijk wel ff op te lossen door 'systeem auto opstarten' uit te vinken
, NIET dus!
Het is heel vreemd, want het is geen vorm van slaapstand ofzow, ik kan dan vervolgens GEEN enkele toets meer gebruiken (dus ook niet de pwr sw x sec indrukken/ res sw) Ik moet het ATX knopje ongv 20 sec omhalen en dan weer terug en dan komt er weer gewoon stroom op.
Verder heb ik meerdere via 4-1 drivers geprob, en meerdere detonators, ik draai nu 27.20, en het is minder geworden.
Ik had deze post overigens in een andere catagorie gezet, waarbij ze echt lomp deden door em iedere keer te sluiten :(!!!, ze d8en het namelijk wel ff op te lossen door 'systeem auto opstarten' uit te vinken
Verwijderd
voordat je een spel (opengl) in gaat, open de windows taakbeheer (control+alt+del), dan minimaliseren
ga dan jouw spel doen
na het spelen sluit je die taakbeheer weer
btw. het is een bekend bug:
nvidia + xp + opengl
heeft dus nix met je proc warmte te maken
ga dan jouw spel doen
na het spelen sluit je die taakbeheer weer
btw. het is een bekend bug:
nvidia + xp + opengl
heeft dus nix met je proc warmte te maken
Na dit vinkje uitgezet te hebben en een spel gespeeld te hebben krijg ik nu een fysieke geheugendump. Dit gebeurt alleen niet met de standaard gf2 drivers van winXP. Heb voor de rest niets overclocked, alles standaard, temp allemaal normaal. Heb dus meerdere drivers geprobeerd van Nvidia, deze geven allemaal het zelfde probleem:( een kennis van mij heeft hetzelfde probleem met de powercolor; alleen slaat zijn pc volkomen vast na beeindigen van een game. Iemand nog suggesties voor dit probleem??? Kan ik misschien nog de videobios updaten???Op zaterdag 09 februari 2002 16:10 schreef 2nd_RJD het volgende:
[..]
Configuratiescherm > Systeem > Advanced > Startup & Recovery Properties > System Failure > Automatically restart vinkje weghalen. Misschien helpt dat? Anders weet ik niets.
Verwijderd
23.11? heb ik in het verleden ook veel problemen mee gehad, probeer is een andere versie (dat was op een ASUS A7V266, op me MSI werkt die 23.11 perfect)
Pagina: 1