Toon posts:

UT problemen met geforce 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik UT aan het spelen ben, heb ik constand een cirkel van zwart om me heen. Dus als ik dicht bij een deur sta of zo, zie ik die niet. Het lijkt alsof alles wat dichterbij komt zwart word. In een cirkel vorm om mij heen... weet iemand hoe dat komt? Heb een Asus v7100 geforce 2 mx400 64 mb en de laatse detonators/drivers ... en draai win XP pro... weet iemand hoe dat komt?

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Geen flauw idee. Ik zelf heb een Asus 7700 Geforce GTS geen problemen, Misschien heb je een paar vage video instellingen.
Je kan probleren UT opnieuw instaleren helpt heel vaak.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan... zelfde probleem...

heb ook alle instellingen een keer gehad,... nog geen effect :(

Verwijderd

Misschien andere detonator drivers voor je videokaart proberen? En heb je geen vage tweak progjes voor je Geforce draaien? En heb je hem niet overgeklokt, net als andere dingen in je PC? Dan moet je ff proberen terug te klokken..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 17:41 schreef -=DeLirium=- het volgende:
Misschien andere detonator drivers voor je videokaart proberen? En heb je geen vage tweak progjes voor je Geforce draaien? En heb je hem niet overgeklokt, net als andere dingen in je PC? Dan moet je ff proberen terug te klokken..
alle detonaters geprobeerd... alle tweak proggies uitgezet... loopt nu gewoon op 200 MHZ, standaard dus... NOG GEEN VE$RANDERING :(

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem :D,
Wat je kunt proberen is Details op medium te zetten, hierna moet het goed zijn

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Probeer eens officiele Detonators

23.10 ofzo

[edit]
Hmm, zo te zien schijn je die dan al gebruikt te hebben

Verwijderd

Wat ook nog wel wil helpen is het volgende
stel je videokaart in op OpenGL vervolgens ga je het in het spel veranderen in D3D.
Het spel start dan opnieuw op en wil het dan wel eens doen.

Ik had het eerst zo dat hij elk 1/2 uur vastliep na deze "truuk" loopt hij bijna nooit meer vast (bij even vaak spelen :))

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 13:34 schreef Gamegod het volgende:
Wat ook nog wel wil helpen is het volgende
stel je videokaart in op OpenGL vervolgens ga je het in het spel veranderen in D3D.
Het spel start dan opnieuw op en wil het dan wel eens doen.

Ik had het eerst zo dat hij elk 1/2 uur vastliep na deze "truuk" loopt hij bijna nooit meer vast (bij even vaak spelen :))
ouwe versie van Ut :Z

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:58 schreef mast3r het volgende:

[..]

ouwe versie van Ut :Z
nee hoor was in versie 4.36

Verwijderd

Hmmm, ik heb zelf Geforce2 mx400 64 MB met MSI K7T turbo moederbord en XP pro en geen probleempjes in UT (alhoewel ik het al een tijd niet heb gespeeld). Heb em ook overgeklokt, maar geen problemen.

Heb je ut ook in andere fps'ers?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:24 schreef henkie196 het volgende:
Hmmm, ik heb zelf Geforce2 mx400 64 MB met MSI K7T turbo moederbord en XP pro en geen probleempjes in UT (alhoewel ik het al een tijd niet heb gespeeld). Heb em ook overgeklokt, maar geen problemen.

Heb je ut ook in andere fps'ers?
IDD het hoeft niet altijd aan Gforce te liggen.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
hmm, je hebt em op 32 bits staan zeker?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

32 bits mag niets uitmaken. Ik draai ook altijd in die resolutie, onder zowel 98, 2000 als XP. En nergens problemen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 20:43
Bij mij hielp t toen ik "world details" op medium zette ipv high.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
Op dinsdag 12 februari 2002 19:22 schreef MST_Morpheus het volgende:
32 bits mag niets uitmaken. Ik draai ook altijd in die resolutie, onder zowel 98, 2000 als XP. En nergens problemen.
wel als je een illegale versie draait :P, ik heb het wel vaker gehoord dat men "zwarte" textures zag op 32 bit en niet op 16 bit, vandaar

Verwijderd

heftig edit, tikfoutjes. ik moet een nieuwe ramplank EN nieuwe vingers |:(

(over illegale versies: )
Nou daar ken ik nou niet één voorbeeld van.

wat ik wel weet is dat je eens moet proberen decals, en dynamic lighting uit te zetten. als dat niet werkt moet je in de preferences (tik PREFERENCES in je console in) even met je texture en OGL settings gaan zitten kutten. detail omlaag van je textures = goed. ik neem aan dat je weet dat er voor elke texture meerdere versies geladen worden?
een lo detail, een mid, en een hi, en soms nog meer stappen er tussen. op kort bereik zie je de hoog-detail texture en verderop de steeds lagere: je ziet het verschil officieel toch niet. (in quake2 kun je het goed zien met grote ruimtes met één texture.)

in UT wil je bij geheugen tekorten nog wel eens hebben dat ie het zwarte UT logo (zwart met gouden U) laadt als placeholder. bij MIJ deed ie het vroeger, toen ik nog een 500 bak had met wel (woepie) 64mb ram ook altijd, maar bij mij waren de ver-weg textures juist allemaal zwart, ipv de dichtbij textures.

je kan er geheugen bij porren, je kan in de driver settings (rechtse muis buroblad, settings, advanced, Nvidia, Direct3d/opengl) met die geheugen schuifjes gaan zitten spelen, enzovoorts.
zoek ff uit hoe je maximale hoeveelheid geheugen toe kan wijzen aan UT. kill ook alle andere apps (met name winamp, t is wel leuk die muziek, maar je KAN er bij weinig RAM je game mee verpesten). vergeet vooral niet dat je AGP kaart systeemgeheudgen meesleurt als ie half de kans krijgt. een machine met 128mb is absoluut het minimum voor de meeste interressante maps.
Pagina: 1