Toon posts:

2 inputs naar 1 output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een kabeltje maken dat 2 sources (cd speler en mp3 speler) naar 1 output (stereo versterker) stuurt.
Is niet zo'n moeilijke vraag denk ik maar, ben bang wat op te blazen als ik de draadjes verkeerd verbind.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35
Je kunt in principe gewoon een splitter gebruiken, mits er ten alle tijden maar 1 input-apparaat aanstaat. Dat is het simpelste. Wil je het netjes doen dan moet je een optel-schakelingetje maken (simpele mixer dus), of een mechanische schakelaar gebruiken die alle signalen tegelijkertijd schakelt. Een 3 inputs schakelaar kun je gewoon bij display halen voor zo'n € 30,-. De optelschakeling bestaat uit (simpelste geval) 1 transistor en een aantal weerstandjes. Nadeel is wel dat er dan ook een voeding aan te pas komt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

Jag

Met een kabeltje kan het niet, omdat je dan twee outputs met elkaar gaat verbinden. Dat gaat goed zo lang je maar één apparaat aan hebt (zoals al gezegd is), maar dat geheid een keer fout.
Dus je kan idd het beste zo'n schakelaar kopen bij een elektroboer zoals Display (niet een HiFi zaak of iets van Megapool, maar een zaak waar ze electro onderdelen enzo verkopen). Kost helemaal niks en werkt heel handig.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Of wil je ze mengen :?