Problem Freecom CDRW, NT4 met Nero 5.5

Pagina: 1
Acties:

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Probleempje op mijn werk. Ik heb op een NT workstation SP6 een Freecom portable CDRW (ik geloof 4/2/8, een oudje) op de parallelle poort. Freecom drivers succesvol geinstalleerd en CDROM is accessible in verkenner onder NT.
Nu probeer ik met Nero 5.5.7.2 en een blank CD-R in de Freecom te gaan branden, maar nero balk "waiting for drive to get ready" message blijft bestaan.
Wat is hier aan de hand? (drive tray wilde ook niet meer open en nero reageert ook niet meer) |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

Predator

Suffers from split brain

Kon je het device wel selecteren met Nero :?
Soms toont ie ook zo een gewoon virual device als burner.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Ik zit nu niet op mijn werk :9 dus kan helaas alles niet exact naspelen, maar in "kies recorder" stond de Freecom als enige en correct gespecificeerde item genoemd ...

Verwijderd

ik weet dat het al weer een tijd terug is, maar ik heb het zelfde probleem maar dan onder windows 2000. Ik zie inderdaad alleen de imagerecorder, mijn eigen brander (ricoh mp7040s via de printerpoort) wordt niet herkend terwijl dit onder verkenner wel het geval is, hier kan ik alles van cd lezen.
Wat heb ik fout gedaan of wat kan ik er aan doen om dit werkend te krijgen.

hopelijk willen jullie nog reageren ondanks dat het alweer een tijdje terug is!!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Andere recordsoftware :?

Verwijderd

ik heb nero 5551

Verwijderd

sorry vraag verkeerd gelezen, ik heb cdrwin ook geprobeerd, deze werkt ook niet

Verwijderd

gevonden in de nero Help files
mischien handig om de volgende keer zelf eens daar te kijken ?????

Momenteel zijn er meerdere honderden, misschien wel duizenden verschillende modellen van CD-ROM-stations beschikbaar op de markt. Wegens beperkingen qua tijd en beschikbaarheid is het absoluut onmogelijk om alle beschikbare modellen CD-ROM-stations te ondersteunen. Nero ondersteunt reeds veel verschillende CD-ROM-stations, maar ondersteuning van alle CD-ROM-stations is gewoonweg onmogelijk.
Aan gebruikers van niet direct ondersteunde CD-ROM-stations biedt Nero de menu-opdracht Cd-recorder à Autodetectie CD-ROM aan. Als een CD-ROM-station eenmaal met succes door Nero is gevonden, kan het als input-apparaat voor "on the fly"-kopieën worden gebruikt, of voor het opslaan van cd-tracks. Nero's autodetectie zou in staat moeten zijn, de meeste CD-ROM-stations te herkennen, ook die, die het niet direct ondersteunt.

Gaat u eerst eens naar Aheads web-site (http://www.nero.com). Wellicht vindt u daar een verbeterd en uitgebreid bestand "CD-ROM.CFG". Dit bestand wordt door Nero gebruikt om de parameters van de stuurprogramma's van alle door Nero ondersteunde CD-ROM-stations op te slaan. Ahead zal dit bestand steeds weer vernieuwen als we informatie krijgen over een niet ondersteund CD-ROM-station. We willen u daarom graag vragen om ons een kopie van uw "CD-ROM.CFG"-bestand per e-mail te sturen (u vindt het in de Nero folder op uw harde schijf, waarschijnlijk in "C:\Programs\Ahead\Nero"), als Nero uw CD-ROM-station met succes heeft herkend. We beloven dat we de parameters van het stuurprogramma in het "CD-ROM.CFG"-bestand zullen opnemen en op onze web-site zullen plaatsen.

·Als u geen nieuwe "CD-ROM.CFG" op onze web-site kunt vinden of als u geen toegang hebt tot het Internet, vragen wij u om ons de naam en het type van het model van uw CD-ROM mee te delen (bij voorbeeld "PIONEER CD-ROM DR-U10X") zoals deze zijn weergegeven in Nero's lijst van niet ondersteunde stuurprogramma's, het type interface/bus van het stuurprogramma (d.w.z. SCSI of IDE), en andere informatie over uw computer (bestuurssysteem, geheugen, SCSI-controller en de namen en versies van andere cd-opnameprogramma's die op uw pc zijn geïnstalleerd). Stuur ons deze informatie via FAX, e-mail of bel in dringende gevallen onze hotlijn. We proberen dan de problemen zo snel mogelijk op te lossen. U vindt ons e-mail-adres en faxnummer door naar het juwelenkistje van uw Nero-CD te kijken.

Verwijderd

zal kijken of het werkt, in ieder geval bedankt

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 19:37 schreef dutchtubby het volgende:
gevonden in de nero Help files
mischien handig om de volgende keer zelf eens daar te kijken ?????

Momenteel zijn er meerdere honderden, misschien wel duizenden verschillende modellen van CD-ROM-stations beschikbaar op de markt. Wegens beperkingen qua tijd en beschikbaarheid is het absoluut onmogelijk om alle beschikbare modellen CD-ROM-stations te ondersteunen. Nero ondersteunt reeds veel verschillende CD-ROM-stations, maar ondersteuning van alle CD-ROM-stations is gewoonweg onmogelijk.
Aan gebruikers van niet direct ondersteunde CD-ROM-stations biedt Nero de menu-opdracht Cd-recorder à Autodetectie CD-ROM aan. Als een CD-ROM-station eenmaal met succes door Nero is gevonden, kan het als input-apparaat voor "on the fly"-kopieën worden gebruikt, of voor het opslaan van cd-tracks. Nero's autodetectie zou in staat moeten zijn, de meeste CD-ROM-stations te herkennen, ook die, die het niet direct ondersteunt.

Gaat u eerst eens naar Aheads web-site (http://www.nero.com). Wellicht vindt u daar een verbeterd en uitgebreid bestand "CD-ROM.CFG". Dit bestand wordt door Nero gebruikt om de parameters van de stuurprogramma's van alle door Nero ondersteunde CD-ROM-stations op te slaan. Ahead zal dit bestand steeds weer vernieuwen als we informatie krijgen over een niet ondersteund CD-ROM-station. We willen u daarom graag vragen om ons een kopie van uw "CD-ROM.CFG"-bestand per e-mail te sturen (u vindt het in de Nero folder op uw harde schijf, waarschijnlijk in "C:\Programs\Ahead\Nero"), als Nero uw CD-ROM-station met succes heeft herkend. We beloven dat we de parameters van het stuurprogramma in het "CD-ROM.CFG"-bestand zullen opnemen en op onze web-site zullen plaatsen.

·Als u geen nieuwe "CD-ROM.CFG" op onze web-site kunt vinden of als u geen toegang hebt tot het Internet, vragen wij u om ons de naam en het type van het model van uw CD-ROM mee te delen (bij voorbeeld "PIONEER CD-ROM DR-U10X") zoals deze zijn weergegeven in Nero's lijst van niet ondersteunde stuurprogramma's, het type interface/bus van het stuurprogramma (d.w.z. SCSI of IDE), en andere informatie over uw computer (bestuurssysteem, geheugen, SCSI-controller en de namen en versies van andere cd-opnameprogramma's die op uw pc zijn geïnstalleerd). Stuur ons deze informatie via FAX, e-mail of bel in dringende gevallen onze hotlijn. We proberen dan de problemen zo snel mogelijk op te lossen. U vindt ons e-mail-adres en faxnummer door naar het juwelenkistje van uw Nero-CD te kijken.
Het kan wel zo zijn dat Nero niet alle branders/cdrom spelers ondersteunt, maar ik heb ook erg slechte ervaringen met de DRIvERS van die freecom branders.
Misschien is daar nog een nieuwe van te downloaden.

Verwijderd

ik heb het zojuist geprobeerd, en de nieuwe file erover heen gezet, maar het mocht niet baten :'(
Het vreemde is dat op mijn brander wel werkte onder win98 onder dezelfde nero versie, zou dit door win2k komen of ligt het gewoon aan mijn brander?
Ik heb al enkele updates van win2k gedownload en geinstalleerd maar ook nu herkent hij hem niet en ziet alleen de image brander.
Pagina: 1