K7T266 Pro2 en XP; radeloos!

Pagina: 1
Acties:

• JERO79
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11
Ik heb een groot probleem met mijn nieuwe systeem. Ik heb:

- K7T266 Pro2 (MS-6380 v2.0, BIOS v3.4)
- AthlonXP 1700+
- 256 MB PC2100 DDR-RAM
- PixelView GeForce2 MX400
- 60 GB IBM DeskStar HD
- DVD drive
- Diskette station
- 300 Watt voeding

Het is onmogelijk om een besturingssysteem op dit systeem te installeren. Ik heb 98, ME en XP geprobeerd.
Als ik XP boot vanaf cdrom, gaat hij bestanden inlezen. Vlak na de melding 'Laden FAT-bestandsysteem', dus bij het overschakelen naar de grafische modus voor de installatie, krijg ik een blauw scherm. Dit is of een foutmelding in acpi.sys en dat ik een bijgewerkt BIOS nodig heb of de foutmelding FAULT_IN_NON_PAGED_AREA.

Windows ME en 98 komen bij installatie niet verder dan de melding: voorbereiden kopieeren bestanden en springen dan weer terug naar MS-DOS prompt.

Ik heb al een andere HD en videokaart in het systeem gehad, zonder resultaat. Ik heb allerlei tips uit de diverse forums geprobeerd, o.a. ACPI in bios uitschakelen en tijdens installatie van XP F5 (standaard pc) of F7 gebruiken. Soms kwam ik hierdoor verder, zelfs tot op het punt dat er bestanden gekopieerd werden. Maar op een gegeven moment kwam dan toch weer zo'n blauw scherm.

Ik heb het bios geupdated van versie 3.3 naar 3.4. Ik heb allerlei bios-instellingen geprobeerd. Ik begin nu beetje radeloos te worden. Wie heeft er nog ideeen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je de anti-virus optie in je BIOS wel UITgeschakeld?

• JERO79
Op zaterdag 09 februari 2002 15:02 schreef warp het volgende:
Heb je de anti-virus optie in je BIOS wel UITgeschakeld?
Ja, Boot Sector Virus Detection DISABLED

Verwijderd

Ik gok dat er een probleempje is met je geheugen, ga er mee terug naar de shop en ruil het om, of laat bijbetalen voor echt merkgeheugen(Kingston, Crucial, Corsair, Dane-Elec)

Verwijderd

ik zat net te h\kijkrn naar een bios update voor mijn msi moederbord, toen ik zag dat nieuwere bioses een oplossing haddnvoor een fout bij de installatie van windows

• JERO79
Op zaterdag 09 februari 2002 15:31 schreef Gijsbert het volgende:
ik zat net te h\kijkrn naar een bios update voor mijn msi moederbord, toen ik zag dat nieuwere bioses een oplossing haddnvoor een fout bij de installatie van windows
Ik heb gisteren versie 3.4 geinstalleeerd, dat is voor zover ik weet de nieuwste, maar helaas geen verbeterd resultaat...

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Bios versie 3.3 werkt hier perfect (PC1)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Mijn K7T266 Pro2 heeft al 2 XP 1800+ opgeblazen. Ik hoor dat veel mensen problemen hebben met deze borden, komt dat omdat het meest verkochte moederbord is?

w00t

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb dezelfde problemen met dit bord.

Dit te bedenken dat ik m`n perfekt stabiele ECS K7S5A voor dit bord heb vervangen..

Alleen maar problemen.

Hij blijft werkelijk om de haverklap hangen,zelfs met de langzaamste instellingen in het bioa.

Toch maar weer een ECS K7S5A bordje halen dan..

(En dan wordt er nog gezegd dat SiS chips bagger zijn,de mijne is in 3 maanden niet 1 keer vastgelopen!)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

(En dan wordt er nog gezegd dat SiS chips bagger zijn,de mijne is in 3 maanden niet 1 keer vastgelopen!)
Troost je, dat zeggen ze ook van VIA. Ik heb heel wat heel wat meer vertrouwen in SiS dan in VIA. VIA is zo slecht bezig met chipsets dat ik niet begrijp dat ze nog verkocht worden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

never mind, had je al gedaan :(

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

geen prob met m'n msi'tje hier. ff tussendoor je heb die hd toch niet op de raid controller hangen???

probeer anders ff (net als w2k) de raid driver te laden met installeren. f6 in beginscherm installatie

HTPC user

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

mischien je cooling die niet goed is ???

Verwijderd

page fault in non paged area is meestal een probleem met je basemem (640kb), of het is het geheugen of het is de aansturing van het moederbord. vervang je geheugen of moederbord.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Mischien alles op bios default zetten toen installeerde hij bij wel.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
het is je geheugen denk ik vriend heeft ook zo'n bord
toen zijn geheugen kapot was deed hij hetzelfde ook niet willen instaleren en maar blauwe schermen geven

maarja ga nu pitte veel suc6 nog

Verwijderd

Yep het is een geheugen probleem. Het is hier al heel vaak voor bij gekomen :)

• JERO79
Op zondag 10 februari 2002 09:33 schreef Tuxus het volgende:
Yep het is een geheugen probleem. Het is hier al heel vaak voor bij gekomen :)
Een probleem met het DDR-RAM is het 'verdict' dus. Probleem is dat ik verder niemand ken met DDR-RAM om es ff een wisseltruc te proberen. Als er iemand uit Zuid-Limburg dit leest en zich geroepen voelt? Anders maar terug naar de leverancier in Duitsland... In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Heb je je geheugen niet geoverclockt?
Zo ja, zet het effe op cas 2.5 of 3.0

Ik las ik dat bios versie 3.4 gaar was, je kan dus beter 3.3 gebruiken!

Veel suc6

/me heeft ook een K7T266 Pro2 - RU & heeft geen problemen

Verwijderd

Kijken jullie eens hier heeft mij geholpen met het aan de praat krijgen van het mb en winxp

http://www.msi.com.tw/forum/index.php?target=article&tid=1769

wat bij mij ook heeft geholpen is om in het bios de serialpoorten uit te schakelen

Verwijderd

Ik had PRECIES hetzelfde probleem (ik weet hou je je voelt)
ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar als je winXP probeert nogmaals te instaleren, dan herkend hij je HDD niet meer. Als dat zo is, heeeeel snel naar die zaak en je mobo omruilen, het ligt namelijk aan je mobo die verrot is. ik had gelijk een nieuwe mee gekregen, en zie ALLES ging in 1 keer vlekkeloos goed (en hij draaid nog steeds super stabiel)
Pagina: 1