Toon posts:

BX en Geforce 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb donderdag een Leadtek Geforce2 Ti gekocht. Iets te voorbarig met het oog op de geforce 4 MX 440? De tv out op de GF2 draaide niet en heb hem inmiddels weer ingeruild. In 3d mark 2001 haal ik 3000 punten (P3 700E, Msi 6163 Pro, FSB 100 mhz, win XP pro) opzich een goeie score... de kaart draait lekker en is vet goed te tweaken.

Ik zit er echter aan te denken om die geforce 4 MX 440 er in te douwen.... :9~ ook met het oog op nview.... alleen de performance... De geforce 4 MX 440 schijnt een kleine 900 punten trager te zijn dan een geforce 3 Ti 200.

Met het oog op mijn specs is dit wijs tov de geforce 2 Ti?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ff gedeelte offtopic

dus een gf2 ti met meerdere keer agp draait toch op een bx mobo

terwijl bx 1x keer agp was, mensen beweerde dat dit totaal niet kon

maar ff ontopic. is je andere hardware wel goed genoeg voor een geforc4, lijkt mij dat je snel een bottlenek hebt dan

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

correctie: de BX is nog altijd 2X AGP

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Een BX draait op AGP 2x, dat voldoet prima gezien de score in 3d mark en mn eigen (kortstondige) ervaring met spellen als mohaa, wolfenstein en fifa 2002. AGP 4x wordt pas interessant bij extreem grote textures,details en kleurdiepte.... dus das het probleem niet

Mijn dilemma is dat die gf 4 eigenlijk een opgefokte gf2 MX is met een snellere core en geheugen.... waar ik bang voor ben is dat ie in mijn bakkie trager is dan die Gf 2 Ti....

Verwijderd

De BX chipset ondersteund agp 1x en 2x dus dat is niet zo gek, bijna alle 4x kaarten kunnen ook op 2x en soms ook 1x lopen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

was het probleem van geforce(2?) met BX niet gerelateerd aan voltages ipv. snelheden?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
euuh we gaan hier volgens mij major off topic....

Q: Gf 4 MX 440 sneller dan een GF2 Ti op een BX (2x AGP) p3 700.....

• Rody
aha oke dan weet ik dat ook weer over de BX :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kweetniet, misschien moet je wachten op de GeForce 4 4200, want over het algemeen zijn hardware reviews niet zo positief over de GeForce 4 MX serie, vanwege de niet volledige ondersteuning van DirectX 8.

Of gaan voor een GeForce 3 TI 200, die presteert ongeveer even goed als de GF4MX, maar heeft wèl volledige DX8 ondersteuning.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Natuurlijk werkt dat wel op een BX, maar ik zou niet een geforce3 omruilen voor een geforce4mx, dat is gezien de benchmarks die ik heb gezien in ieder geval geen vooruitgang, koop dan een volwaardig geforce4.

• Rody
mij lijkt het niet verstandig met een p3 700

p3 700 is amper goed genoeg voor de gf3.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 09 februari 2002 15:21 schreef vinkie het volgende:
mij lijkt het niet verstandig met een p3 700

p3 700 is amper goed genoeg voor de gf3.
Da's helemaal waar, maar aan de andere kant weet je niet wat voor upgrade gedachten hij heeft. Dus als je over een half jaar toch een nieuw mobo + ram + CPU ( + nieuwe voeding?) wil kopen, dan kan het nu geen kwaad om tegen dumpprijs nog een GF3 op de kop te tikken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 09 februari 2002 15:19 schreef eelcoz het volgende:
Natuurlijk werkt dat wel op een BX, maar ik zou niet een geforce3 omruilen voor een geforce4mx, dat is gezien de benchmarks die ik heb gezien in ieder geval geen vooruitgang, koop dan een volwaardig geforce4.
Lezen hij heeft een Gf2 Ti!
Ik zou gewoon ff wachten als ik jou was, die kaart is amper uit en dus nog relatief duur. Ook zal de Gf 3 nog wel zakken. Binnenkort zullen er wel meer reviuws zijn en dan kun je misschien een beter afweging maken

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Draai 3DMark2001 en verglijk je PC met een gelijkwaardige PC maar dan met een GF4.
Dan weet je het. Resultbrowser Madonion

Verwijderd

Koop die 4Mx is geen superkaart, mist helaas wat Gf3 features, maar is zekers veel sneller dan een GF2Ti..mazzeltje dat je tv-out het niet goed deed, zodat je hem kon ruilen :)
Pagina: 1