Op maandag 11 februari 2002 15:24 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hmm ja, en een externe provider zal jou ook vertellen dat ie iemand gekicked heeft??? Beetje grootspraak als je het mij vraagt. een waarschuwing kan iedereen krijgen.
Wil de volgende keer best wel hier van die mailtjes hier in dit topic gooien hoor, ik begrijp alleen je probleem niet.
Vind je reply eik een beetje sneu, maar dit terzijde.

Op dinsdag 12 februari 2002 12:04 schreef Arie het volgende:
Schijnbaar heb je mijn posting(s) niet goed gelezen en/of begrepen. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat een personal firewall alleen normaal Internet verkeer weergeeft.
Niet dus, hij geeft attacks weer. Heb je ooit wel eens een programma als BlackICE geprobeerd?
Die geeft heel netjes weer wat normaal verkeer is en wat attacks zijn.
Als je systeem goed is geconfigureerd en gepatched, dan heb je niets te vrezen en is een personal firewall niet noodzakelijk.
Jij denkt dat een hackertje al die patches en stuff er niet meer vanaf kan tiefen? Get real.
Ik heb dus BlackICE lopen, ik heb mn hele explorer eraf gesloopt, ik heb DOS access onmogelijk gemaakt en de hele desktop eraf getieft er is vrijwel no way dat je er nog wat op kan doen die server bak van mij maar ik maak me geen illusies. Een echt goeie hacker ragt er zo doorheen en het enige dat me wat dat aangaat gerust stelt is dat zo'n hacker liever een bedrijf onveilig maakt, of juist veilig omdat dat zijn of haar vak is.
Als je erg geïnteresseerd bent in welk verkeer er over het Internet gaat, installeer dan een personal firewall zodat je het kunt zien.
Wheuh?! Hadden we het daar niet over of begreep jij juist
mij niet? Ik had het daar nl. al de hele tijd over. Maar dit terzijde. Volgens mij liepen we een beetje langs elkaar heen te brallen.
Het verhoogt echter niet echt je veiligheid. De reden om echter wél (let wederom op de quote op de letter 'e' zoals ook al eerder) een personal firewall te installeren is om spyware tegen te gaan.
Waarom zou ik een firewall tegen de kleinste treath, nl. spyware installeren?! Ik heb mn firewall vooral tegen domme script kiddies omdat ik ze dat pleziertje niet gun en mn source codes wil beschermen.
Maar zoals ik ook al eerder aangaf; wie wil er nu applicaties installeren welke spyware bevatten als er ook alternatieven voor bestaan welke het niet bevatten? Ik hoop dat het nu wel duidelijk is...
Je hebt het over ZoneAlarm dus, ik heb BlackICE en heb verder geen spyware.
Het is een alternatief ja, maar het is geen personal firewall echter het is een IDS zoals NetworkICE aangeeft. Maar geen kwaad woord over BlackICE als IDS. Ik zal echter mijn mond houden over het nut van zowel personal firewalls en Intrusion Detection Systems...

If it walks like a dog and talks like a dog, to me, it is a dog. Deze hele post is NOFI trouwens, sorry als het niet zo overkomt t'is een beetje de manier waarop ik praat.