What the heart requires may never be understood by the mind!
Neej hoor, trek die kabel gewoon ff door. Eventueel kun je het signaal versterken met een full-duplex versterkertje (kost wel wat trouwens).
Kan je die tering zooi zo ook weer mee slepen als je gaat verhuizen?? En moet je dan nogmaals flink dokken om weer aangesloten te worden??
Volgens mij hoort die shit bij je huis, dus als je verhuist is het een kwestie van jammer
@home vraagt 200 piek verhuiskosten en dan moet je nog geluk hebben dat waar je weer komt te wonen daar kabel mogelijk is !!!!
Dus nog maar even wachten totdat ik een wat "vastere" woning heb gevonden...
Verwijderd
Havana> Ik weet niet hoe je erbij komt dat het geen probleem is, maar toen wij enkele maanden geleden Chello Internet hadden aangevraagd en er 2 monteurs kwamen om het te installeren, weigerden ze het aan te leggen i.v.m. een doorgetrokken kabel
(die kabel was maar 3 a 4 meter doorgetrokken)
Verwijderd
Vaag bij mij is ie 7 meter doorgetrokken (Chello)
de monteurs weigerden ? dat durfde ze bij mij niet want dan hadden ze geen frisdrank van mij gehad
de monteurs weigerden ? dat durfde ze bij mij niet want dan hadden ze geen frisdrank van mij gehad
Mijn kabel is bijna 12 meter doorgetrokken... @home vondt het onmogelijk (zovan ja maar coax mag maar 1 meter)... monteur zei dat het ging.. monteu had gelijk
Bij ons hebben 2 monteurs de kabel zelf een meter of 15 doorgetrokken en daar het kabelmodem geinstalleerd (niet werkend gekregen BTW
). Een week later kwamen er weer andere monteurs en die vonden het fout en die hebben toen die hele tering zooi weer weggehaald en het modem in de meterkast gepleurd en toen met een UTP kabel aan de pc aangesloten.
Verhuizen van de kabel is in een chello gebied gratis. Gewoon je abbo. stopzetten en weer een nieuwe aanvragen, upc heeft nog nooit iemand laten betalen voor de installatie kosten!
Verhuizen van de kabel is in een chello gebied gratis. Gewoon je abbo. stopzetten en weer een nieuwe aanvragen, upc heeft nog nooit iemand laten betalen voor de installatie kosten!
bij mij is de coax 2 meter en de utp kabel 20 meter
maar het gaat hier wel langzaam(oosterhogebrug) Groningen ik het @home en ik heb nog van de monteur 15 meter utp kabel gekregen(los) om hem ik een netwerk te zetten
Nog leuker is dat ik ook 15 meter kabel heb laten door trekken naar boven toe...en die kabel heb ik zelf gekocht..in plaats van 4 gulden per meter te betalen bij UPC.
Ciao
Ciao
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
tipje:
bij mij moest 18 meter kabel worden getrokken. Ik wou daarvoor best betalen aan Chello (dat was volgens de monteur overigens F15 pm, terwijl de tel verkoop had gezegd F2.5 pm). Echter bij mij moest de kabel door de kruipruimte, en de monteur kwam al meteen met de mededeling dat ie dat niet going doen, geweldige service dus. ik heb toen die kabel zelf getrokken, en gezegd dat het ongeveer 11 meter was; als ie me niet geloofde, kon hij het zelf nameten (in de kruipruimte haha). Ik heb dus de resterende 4M en verbindingsstukjes uiteindelijk gratis gehad.
Oh, en bij mij werkt het allemaal prima, dus waar die 'max 1 m coax' vandaan komt is mij een raadsel.
bij mij moest 18 meter kabel worden getrokken. Ik wou daarvoor best betalen aan Chello (dat was volgens de monteur overigens F15 pm, terwijl de tel verkoop had gezegd F2.5 pm). Echter bij mij moest de kabel door de kruipruimte, en de monteur kwam al meteen met de mededeling dat ie dat niet going doen, geweldige service dus. ik heb toen die kabel zelf getrokken, en gezegd dat het ongeveer 11 meter was; als ie me niet geloofde, kon hij het zelf nameten (in de kruipruimte haha). Ik heb dus de resterende 4M en verbindingsstukjes uiteindelijk gratis gehad.
Oh, en bij mij werkt het allemaal prima, dus waar die 'max 1 m coax' vandaan komt is mij een raadsel.
Verwijderd
Ik zit hier met precies dezelfde situatie (najah, ik woon met een lelijke huisgenoote ruilen???
) Gewoon vragen of het modem op haar kamer mag staan en dan een netwerkkabel naar je eigen kamer trekken, is veel goedkoper. Het is echt niet zo moeilijk zoiets zelf aan te leggen! Vraag haar wel even de reservesleutel, dan kan je op haar plantjes letten én je kablemodem resetten indien nodig!... En eventueel 's nachts stiekum haar kamer binnen
Verwijderd
ehm 1meter coax??? das dik gelul... in de folder van UPC staat dat je moet aangeven hoeveel meter extra kabel je nodig heb. Ik heb 12 meter liggen hier in huis... en het werkt prima
Verwijderd
Gisteren aangemeld, tot 18 meter wordt vergoedt rest is f 7.50 / meter
Marrehh...de afstand modem -> PC is dus cruciaal of lees ik jullie berichten verkeerd ?
Marrehh...de afstand modem -> PC is dus cruciaal of lees ik jullie berichten verkeerd ?
Mijn coax is ook maar een metertje en daarna van de kabelmodem verder met UTP. Is toch gemakkelijk, je hangt de modem in de meterkast want dat ding staat toch altijd aan. De afstand modem -> PC maakt volgens mij weinig uit omdat dat toch UTP kabel is. Ik heb ruim 10m en iemand anders die ik ken heeft er ruim 20, we merken geen verschil. Mijn provider is Zeelandnet en ik heb niks kunnen vinden over maximale lengte wel dat de eerste 10m gratis is, daarna 1 piek per meter voor als je meer nodig hebt.
Uib
Uib
nou nee liever niet Thaphool ...najah, ik woon met een lelijke huisgenoote ruilen???
Pagina: 1