Kabelinternet en een coax netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
De situatie is als volgt:
In een kantooromgeving staan 8 pc's in een coax 10mbit netwerk.
In de meterkast komt een kabelinternet aansluiting binnen, waaraan een com21 modem hangt met een upt aansluiting.
Het plan is om deze internetaansluiting te delen mbv een netgear of vigor broadband router.
Vraag is nu hoe ik dit coax netwerk aan een utp broadband router ga knopen, zonder dat ik de huidige coax infrastructuur hoef te vervangen?
Ik weet dat ik wel eens een utp hubje gezien heb met coax aansluiting, maar zijn die dingen nog ergens te vinden? Of zijn er wellicht ook vigors of netgear dingen te vinden met een coax aanlsuiting?
Een internet delende linux box met een coax en utp kaart ertussen zetten is geen optie.

Een file op de A12 is nooit grappig...

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

tuurlijk die hubjes zullen vast nog wel ergens te vinden zijn.. zoniet... dan 2e hands..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• MrHighStone
Wat ik me afvraag is of zo'n coax/utp hubje de enige mogelijk oplossing is?

Verwijderd

Je moet inderdaad zo'n hubje hebben. meeste 8-poorts en sommige 4-5 poorts 10 Mbit hub's hebben de coax. Anders misschien een oud pc'tje met freesco en 2 NIC's

2 jaar geleden kostte mijn 8 poorts hub 75 gulden

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

edit:

Na wat onderzoek bleek wat hier stond niet juist te zijn, dus heb ik het maar weggedaan :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
http://www.abgcomputers.nl/Hubs_Routers_Switches/Compaq_Netelligent_1009_10Base-T_Unmanaged_HUB_8_poorts+BNC

Compaq 8 poorts UTP 10MBit HUB
8 poorten + BNC poort
€ 45

2e hands is die meuk voor bijna nix te vinden.

Maarre, wordt het niet eens tijd voor die gasten om richting UTP te gaan?? kunnen ze later ook nog eens upgraden naar 100Mbit.
en niet meteen hele lan plat als er een kabeltje loszit

• MrHighStone
Zoals ik zei is upgraden op het moment geen optie, en daarnaast, op het moment dat er geupgrade moet worden, zijn de hubs/switches reeds aanwezig.
Van loszittende kabeltjes is ook geen sprake.

Wat ik me afvraag is of er die netgears of vigors niet met coax aansluiting leverbaar zijn.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn balun's (balancer/unbalancer), passieve (ongevoede) componenten die de impedantie-verschillen tussen RG58U coax en CAT-3 UTP kunnen omzetten. Ik heb ze vroeger bij mijn bedrijf toegepast om een test-coax-netwerkje op een UTP-walloutlet aan te sluiten.
Ze nu nog vinden is een andere uitdaging, en zullen zeker niet te krijgen zijn voor de €20 waarvoor je een 10 Mbps-hubje met BNC-aansluiting hebt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• MrHighStone
Hmmm, ok. Punt is alleen dat als ik wat rondzoek ik elke keer weer op een 3com hubje uitkom, dat een bnc aansluiting heeft. Kost ong. € 105 en da's nog best duur.

Verwijderd

Ik heb een Target 8-poort 10mbit hub met nog een extra BNC poort, kostte een jaar geleden 100 piek, is er nog steeds leverbaar zoek maar eens op www.target-int.nl .

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

zit je dan niet met t probleem dat je internet niet gerouted wordt?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Vandaag zag ik bij Crazy Hans in Rotterdam een 4xUTP+BNC dingetje liggen. Weet helaas de prijs niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• froggie
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik heb hier een 8 poort hub met een coax uitgang. Ik was van plan deze op keer korte termijn (deze of volgende week) te vervangen voor een switch. Mail (froggie@chello.nl) maar als je intresse hebt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op zaterdag 09 februari 2002 20:47 schreef MrHighStone het volgende:
Hmmm, ok. Punt is alleen dat als ik wat rondzoek ik elke keer weer op een 3com hubje uitkom, dat een bnc aansluiting heeft. Kost ong. € 105 en da's nog best duur.
't scheelt dat ik allang een toko geposted had die m voor € 45 verkoopt... lees je topic eens :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meek It, Den Haag, 10 Mbit hubs, met UTP en BNC, vanaf 25 euro geloof ik.
Pagina: 1