Toon posts:

@home probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heejz,

sinds vandaag heb ik @home :) :) :)

vanmorgen kwam een monteur ervoor langs, en na veel gekloot werkte de boel... toen ie de deur uit was heb ik alle kabels er weer uit getrokken en een server met 2 netwerkkaarten tussen de 'verbinding' kabelmodem <--> netwerk gezet :)

nou werkt dit allemaal prachtig (met WinRoute onder Win2K) maar @home heeft voor de mail een server die 'mail' heet... ofterwijl een gewone mailserver waarvan de computernaam binnen de werkgroep wordt gebruikt. Het probleem hierbij is dat je die server wél op de server hier kan bereiken (tuurlijk) maar níet op de andere computers die binnen het 'huis' netwerk zitten :(

Heeft iemand mayby idee zodat ik niet elke keer mijn mail op de server (computer hier in huis dus) hoeft op te halen? Smtp doorlinken via de server? ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen :(

by the way: @home heeft als hun standaard pagina (nieuws&zo) [url="http://www"]http://www[/url] / --> weer een computer binnen de @home werkgroep die deze keer 'www' heet... zou ik deze ook door kunnen linken?

Thnx,

Jasper

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03-2025
@home komt nog wel een keer met een service voor meerdere pc's, maar ik heb het idee dat dat nog maanden kan duren...

Je zou kunnen proberen om handmatig het IP adres in te vullen ipv 'mail', maar ik weet niet of dat je probleem oplost. Ik geloof dat dat hetzelfde is als je gewone IP (ff "winipcfg" in command prompt), maar dat weet ik ook al niet zeker. Anders kun je dat bij de helpdesk wel vragen.

Ik weet wel dat je IP adressen regelmatig veranderd worden en dat dat ook lastig kan zijn als je het statisch instelt.

De standaardpagina is ook op te vragen met een normale URL, bij mij http://www.rdc1.ov.nl.home.com /

Trouwens: @home ondersteunt (nog) geen thuisnetwerken en ook geen Windows 2000 :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@home werkt perfect hoor onder win2k..!
Ook al wordt het niet ONDERSTEUND....

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03-2025
Zeg ik toch ook?
Het werkt inderdaad heel makkelijk. Je hoeft haast niets in te stellen, Win2k doet alles voor je. Ik ben later toch maar terug gegaan naar Windows 98 toen Win2k iedere keer binnen een minuut vastliep als ik het internet opging. @home weigerde me te helpen en ik kon zelf geen oplossing vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Bazyx --> heel erg bedankt voor je tips & die url, dat heeft me heeel erg geholpen :)

Btw. Ik heb hier 1 win95, 2 win98 en 2 win2k clients + de win2k server, en overal loopt het prima...

Nadat ik nog ff op de @home site had gekeken, vond ik daar 'webmail' en het adres van de mailserver is ook webmail.home.nl
Ze zeiden dat dit niet voor smtp was, maar dat werkt ook gewoon :) :) :)

alle problemen zijn opgelost, en nog bedankt voor alle tips&zo

Greetz,

Jasper

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:07
pop3 en smtp is beide mail.home.nl
Pagina: 1