MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
wat probeer je te zeggen?
Als het niet goed is dat ie dat roept: infinite (while/for) loop
Als het wel goed is: Sja...
Als het niet goed is dat ie dat roept: infinite (while/for) loop
Als het wel goed is: Sja...
aha ik ben er al achter mijb webhoster heeft de safe mode aan staan.
hmmm probleem
Kun je dat ook overrulen o.i.d.
hmmm probleem
Kun je dat ook overrulen o.i.d.
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
stom ja niet bij nagedacht maar het probleem blijft bestaan ik heb al geprobeert contact te krijgen met mijn webhoster.
Maar die is er niet (aanwezig)
hmmm andere opties waarvan ik het bestaan niet afweet ??
Maar die is er niet (aanwezig)
hmmm andere opties waarvan ik het bestaan niet afweet ??
Verwijderd
De executie-tijd van je script verlagen? 
[serious mode] want waarom doet je script er zo lang over? Wil je je script "in de achtergrond" laten runnen, zit er een foutje in je script of is je code te traag?
Je kan de timeout van je script niet bypassen, maar wat wel zou kunnen is het volgende:
1. na 20 seconden sla je de huidige staat van het script op in een database
2. vervolgens roep je dezelfde pagina via fopen aan.
3. je script haalt dan zijn vorige staat weer terug en gaat daarvandaan verder.
4. de vorige instantie van het script kapt vanzelf met een timeout (zorg ervoor dat ignore userabort aan staat).
Uiteraard is userinteractie dan geen mogelijkheid meer.
[serious mode] want waarom doet je script er zo lang over? Wil je je script "in de achtergrond" laten runnen, zit er een foutje in je script of is je code te traag?
Je kan de timeout van je script niet bypassen, maar wat wel zou kunnen is het volgende:
1. na 20 seconden sla je de huidige staat van het script op in een database
2. vervolgens roep je dezelfde pagina via fopen aan.
3. je script haalt dan zijn vorige staat weer terug en gaat daarvandaan verder.
4. de vorige instantie van het script kapt vanzelf met een timeout (zorg ervoor dat ignore userabort aan staat).
Uiteraard is userinteractie dan geen mogelijkheid meer.
Ik denk echt niet dat ook maar iemand 30 seconden op een webpagina gaat wachten.Op zaterdag 09 februari 2002 13:34 schreef wizzard het volgende:
Ik krijg bij het uitvoeren van een script deze regel voordat hij klaar is "Maximum execution time of 30 seconds exceeded in "
[knip]
Hm (zoveel verstand heb ik er ook niet van)
Ik denk wel dat het een groot script is ik probeer nl mijn phpBB forum te upgraden van 1.4 naar 2.0 en hierbij gaat hij alle tabellen aanpassen
Gezien het feit dat hier 8000+ post in staan doet hij er iets langer dan die 30 sec over
Ik heb al wel door dat het niet aan de time limit van het script ligt maar aan de server die op save mode staat.
Daarom mijn vraag kun je dit ook anders doen ?
Ik denk wel dat het een groot script is ik probeer nl mijn phpBB forum te upgraden van 1.4 naar 2.0 en hierbij gaat hij alle tabellen aanpassen
Gezien het feit dat hier 8000+ post in staan doet hij er iets langer dan die 30 sec over
Ik heb al wel door dat het niet aan de time limit van het script ligt maar aan de server die op save mode staat.
Daarom mijn vraag kun je dit ook anders doen ?
Verwijderd
Als je het script niet aan kan passen en de beheerder niet zo gek krijgt om eventjes de safe-mode uit te zetten, dan kan je niets anders. Je kunt niet om de tijd limiet heen (safemode zou anders niet safe zijn).
Je zult dan een andere manier moeten zoeken. Wat denk je bijvoorbeeld van het process uitsplitsen over meerdere stappen:
1. kopier je database maar smijt bij de kopie alle posts weg.
2. Doe de update
3. maak nog een kopie van de oude database.
4. Plaats maar een deel van de posts daarin.
5. Doe de update.
6. Kopier de geupdate posts naar de eerste kopie
7. repeat the process.
8. gooi alle databases weg behalve de geupdate versie met alle posts.
Je zult dan een andere manier moeten zoeken. Wat denk je bijvoorbeeld van het process uitsplitsen over meerdere stappen:
1. kopier je database maar smijt bij de kopie alle posts weg.
2. Doe de update
3. maak nog een kopie van de oude database.
4. Plaats maar een deel van de posts daarin.
5. Doe de update.
6. Kopier de geupdate posts naar de eerste kopie
7. repeat the process.
8. gooi alle databases weg behalve de geupdate versie met alle posts.
Langdurig werkje maar ga het wel even proberen.
Ik wacht nog even een vriend van mij af die dat op zijn flap top kan doen (heeft alle dingen daar ook op staan en kan dus als server draaien)
Dan install ik het gewoon en overschrijf de database met de geupdate.
Maar bedankt voor de tip dat gaat zeker wel werken denk ik
Ik wacht nog even een vriend van mij af die dat op zijn flap top kan doen (heeft alle dingen daar ook op staan en kan dus als server draaien)
Dan install ik het gewoon en overschrijf de database met de geupdate.
Maar bedankt voor de tip dat gaat zeker wel werken denk ik
Sorry voor de reactie maar goed ik denk dat deze wel dicht kan.
Het probleem is bekend en ik ben al bezig met de oplossing
Dank voor uw hulp
Het probleem is bekend en ik ben al bezig met de oplossing
Dank voor uw hulp
ga je de oplossing nog wel posten dan?
anders hebben we er nix aan natuurlijk
zie ook : [topic=397053/1/25]
anders hebben we er nix aan natuurlijk
zie ook : [topic=397053/1/25]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
1) MySQL Dump van database op server
2) File van 1) downen
3) File van 2) in je eigen MySQL database zetten
4) Upgrade zelf thuis uitvoeren
5) MySQL Dump van database op je HD
6) File uploaden
7) File van 6) op de server database importeren
Naar eigen smaak compressie van files toevoegen.
Is beetje boel eenvoudiger is het niet? Het lijkt me dat als je meerdere databases kan aanmaken je ook wel MySQL dump kan gebruiken.
[update] Oops, ik heb over je eigen post over je vriend zijn laptop heen gelezen.
2) File van 1) downen
3) File van 2) in je eigen MySQL database zetten
4) Upgrade zelf thuis uitvoeren
5) MySQL Dump van database op je HD
6) File uploaden
7) File van 6) op de server database importeren
Naar eigen smaak compressie van files toevoegen.
Is beetje boel eenvoudiger is het niet? Het lijkt me dat als je meerdere databases kan aanmaken je ook wel MySQL dump kan gebruiken.
[update] Oops, ik heb over je eigen post over je vriend zijn laptop heen gelezen.
yup de oplossing was de laptop even locaal een backup geplaatst en dan de upgrade eroverheen gegooit
Daarna de ge-upgrade backup teruggeplaatst op het www en dan lopen met het ding
Voor het resultaat zie sig
Daarna de ge-upgrade backup teruggeplaatst op het www en dan lopen met het ding
Voor het resultaat zie sig
BTW upgrade script voor phpBB 1.4.x naar 2.0 wordt hoogstwaarschijnlijk aangepast zodat ie per run maar iets van 1000 berichten doet ofzo (wat wel binnen die 30 seconden kan) en dat ie zichzelf daarna opnieuw start.
Heb alleen nog geen tijd gehad dat te implementeren, heb ook nog een leven enzo, irritant
Heb alleen nog geen tijd gehad dat te implementeren, heb ook nog een leven enzo, irritant
Pagina: 1