Hoe krijg ik mijn temps lager

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb nu een spire CPU cooler op onderstaande CPU. Het is het model met alu heatsink en met copperbase.

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/5e34b3.gif

Deze dus.

Als mijn pc een tijdje aanstaat wordt hij 50 graden niet stressed. Stressed rond de 60 geloof ik. (met MBM 5). Nu ben ik dus bang dat mijn cooling onvoldoende is voor echte warme temperaturen buiten in de zomer. Wat kan ik het beste doen.

a) 2 casefans installen
b) Andere (betere/stillere) Fan op Heatsink evt 80mm met verloopstuk
c) iets anders

Verwijderd

Je zou er ook eentje aan de zijkant kunnen doen...

Verwijderd

Betere airflow creeren door bijv. kabels te rounden en op te ruimen, scheelde bij mij zo'n 4 graden celsius, mooie casefan @ 80/120MM @ 5/7v nemen, en voltage van de TB omlaag gooien, dan verbuikt die TB minder energie wat resulteert in een lagere temp

Verwijderd

het is natuurlijk geen top-model cooler,

maar als je een paar case-fan's erbij prik moet het lager kunnen!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 13:38 schreef Sjorsl het volgende:
het is natuurlijk geen top-model cooler,

maar als je een paar case-fan's erbij prik moet het lager kunnen!
ja vast |:( ik krijg m'n pc er 42 graden stressed mee :z

Verwijderd

2 extra fans en een opgeruimde kabelrommel zorgen echt voor een hele verbetering. Ik heb gisteren mn kabels geround en een 80 mm Enermax op 7 volt intake + 92 mm Enermax op 7 volt als outtake, en mijn kast temp is gezakt met 6 graden, cpu met 5 graden (39 graden stressed, P3 733@825)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

andere cooler :D pal 8045 :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zaterdag 09 februari 2002 14:13 schreef BruceLee het volgende:
andere cooler :D pal 8045 :D
Als je een slechte ariflow heb heeft zelfs dat weinig zin.

Casefans dus..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
neem een dragon orb III (als je doof bent of wild worden) heb ik ook koeld prima :)

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op zaterdag 09 februari 2002 14:19 schreef cold het volgende:
neem een dragon orb III (als je doof bent of wild worden) heb ik ook koeld prima :)
Folgenz mei ben jei er nied aleen doov fan geworden ? :?

• cold
  • Niet online
sorry voor de spel fouten :(

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 14:25 schreef cold het volgende:
sorry voor de spel fouten :(
schrijf maar spelfouten
verontschuldigt ie zich en gooit er nog een extra bij :o

• cold
  • Niet online
K*T

• cold
  • Niet online
ik wil spellings controle :(

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zaterdag 09 februari 2002 14:31 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

schrijf maar spelfouten
Zielige personen zijn jullie. Het kan toch zijn dat degene woordblind is? Of misschien alleen wel wat minder sterk in de nederlandse taal.

Stelletje taalpuristen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• cold
  • Niet online

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 14:35 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Zielige personen zijn jullie. Het kan toch zijn dat degene woordblind is? Of misschien alleen wel wat minder sterk in de nederlandse taal.

Stelletje taalpuristen.
Nuff said Sander :)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Er zitten in mijn kast 2 pre-fab 80mm*80mm ventilatie gaten zonder ventilatoren. Eentje laag voorin en eentje vlak naast de koeler van de processor achterin. Daar zou ik dus 2 casefans in kunnen zetten.

Zijn dat een beetje ideale plaatsen?

Ik zie er een beetje tegen op om gaten in mijn kast te gaan zagen en daar ventilatoren in te zetten.

Rounded-kabels, waar kan je die kopen en wa-kost-da ongeveer?

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 18:13 schreef zandpaddo het volgende:
Er zitten in mijn kast 2 pre-fab 80mm*80mm ventilatie gaten zonder ventilatoren. Eentje laag voorin en eentje vlak naast de koeler van de processor achterin. Daar zou ik dus 2 casefans in kunnen zetten.
Zijn dat een beetje ideale plaatsen?
Ja, als je daar 2 fans in zet, de voorste als intake, en de achterste als outtake, dan zal de temp van je kast en proc al dalen.
Rounded-kabels, waar kan je die kopen en wa-kost-da ongeveer?
Niet kopen, zelf maken :)
gebruik de search ff, dan kom je genoeg topics tegen waar in staat hoe en wat.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
De floppy kabel rounden moet opzich wel lukken denk, maar de andere kabels niet.

Ik denk dat ik 2x 80mm enermax fans ga kopen met regelbaar toerental.

Moet ik nu ook nog een 80 mm fan op mijn heatsink gaan zetten met fanadapter?

Verwijderd

Hoi

Ik heb ook vorige week een spire koeler gekocht net zoal die van jou. Het had eigenlijk niet zoveel zin, omdat ik alleen een 2 graden daling kreeg op mijn proc:'( Die casefans zijn wel erg handig..Mijn kast temp is normaal 23.2 graden..lekker koel*D

Had nog een vraagje...kan een 80 cm of 60 cm fan op deze heatsink geplaatst worden???:?

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 13:33 schreef zandpaddo het volgende:
Ik heb nu een spire CPU cooler op onderstaande CPU. Het is het model met alu heatsink en met copperbase.

[afbeelding]

Deze dus.

Als mijn pc een tijdje aanstaat wordt hij 50 graden niet stressed. Stressed rond de 60 geloof ik. (met MBM 5). Nu ben ik dus bang dat mijn cooling onvoldoende is voor echte warme temperaturen buiten in de zomer. Wat kan ik het beste doen.

a) 2 casefans installen
b) Andere (betere/stillere) Fan op Heatsink evt 80mm met verloopstuk
c) iets anders
pas trouwens op die pokke fan heeft m'n vinger opengehaald :r |:( ;( :'( :P

Verwijderd

Ik hoorde dat de 1e Athlon 1400 processors problemen hadden met de warmte ten opzichte van andere processors. Deze processors zouden van zichzelf al 'te veel' warmte produceren, zoek daar eens iets over.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 11:21 schreef glo0mdud3 het volgende:
Ik hoorde dat de 1e Athlon 1400 processors problemen hadden met de warmte ten opzichte van andere processors. Deze processors zouden van zichzelf al 'te veel' warmte produceren, zoek daar eens iets over.
Ohw, das niet zo mooi. Maar ik ga voorlopig nog geen nieuwe proc kopen. Maar een vriend van mij heeft ff zelfde proc + cooler, en had ff tafelventilator erop gericht. Temps daalden flink en kon ook verder oc'en.

Maar zijn die enermaxen (uc-8fab) een beetje goed?

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 14:31 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

schrijf maar spelfouten
HIj is zo dyslectisch als het maar kan, dus vergeef hem alsjeblieft :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:26 schreef zandpaddo het volgende:

[..]

Ohw, das niet zo mooi. Maar ik ga voorlopig nog geen nieuwe proc kopen. Maar een vriend van mij heeft ff zelfde proc + cooler, en had ff tafelventilator erop gericht. Temps daalden flink en kon ook verder oc'en.
De 1400 is idd de warmst-wordende AMD ooit :) Hij heeft de hoogdte kloksnelheid in de reeks met die core. Die core staat er ook om bekend veel energie te vreten en erg warm te worden. Ik heb hem zelf ook gehad, maar hij's helaas doodgegaan :'(

Je moet iig het voltage zo laag mogelijk zetten. Begin bij 1,65 V ofzo, en voer steeds met 0,05 V op totdat je systeem stabiel is. Dit scheelt heeeeeeeeel veel :7 Daarnaast is een goee airflow en een opgeruimde kast ook heel bevorderlijk voo r je temps...

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 11:35 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

De 1400 is idd de warmst-wordende AMD ooit :) Hij heeft de hoogdte kloksnelheid in de reeks met die core. Die core staat er ook om bekend veel energie te vreten en erg warm te worden. Ik heb hem zelf ook gehad, maar hij's helaas doodgegaan :'(

Je moet iig het voltage zo laag mogelijk zetten. Begin bij 1,65 V ofzo, en voer steeds met 0,05 V op totdat je systeem stabiel is. Dit scheelt heeeeeeeeel veel :7 Daarnaast is een goee airflow en een opgeruimde kast ook heel bevorderlijk voo r je temps...
Hij staat nu op 1,75V, en overclocken wil die maar tot 1466 (laag voor een 1400). Maar met een tafelfan ernaast haalt ie de 1566 stabiel. Dus coolprobleem, wat ik op wil lossen met enermaxen erbij en maybe een 80mm op spire coolblok
Pagina: 1