Koopadvies

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb een vraagje. Heb nu een P2-333 Mhz, 320mb RAM en een GeForce2 MX400 64Mb plankje... en anno 2002 is dit natuurlijk niet meer ideaal. Mijn huisgenootjes hebben mij allang voorbij gestreefd met leuker speelgoed en ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders. Ik heb echt heel weinig centen op het moment dus een nieuwe mobo en cpu kan ik het best mee beginnen (?). Heeft iemand een advies over een goed, maar goedkoop nieuw mobo + cpu ?

Bladiebla!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/reviews/283?

kijk hierboven ff, de onderlinge componenten worden summier maar duidelijk beschreven!

Verwijderd

Als je niet veel centen hebt pak een AMD, maar hoeveel poen heb je ongeveer beschikbaar?

Verwijderd

ECS moederbord en een Duron 1000Mhz ofzo, of een Athlon als je nog ietstjes geld over hebt, geheugen en videokaart zijn goed dus die hoef je nog niet te vervangen..

• TuLPMaN
Hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt voor zo'n mobo en duron cpu ? en wat voor RAM heb ik hiervoor nodig ?

Bladiebla!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ECS/EliteGroup mobo kost rond de 89 Euro, kan SD-RAM op en een Duron 1000

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 13:18 schreef TuLPMaN het volgende:
Ik heb een vraagje. Heb nu een P2-333 Mhz, 320mb RAM en een GeForce2 MX400 64Mb plankje... en anno 2002 is dit natuurlijk niet meer ideaal. Mijn huisgenootjes hebben mij allang voorbij gestreefd met leuker speelgoed en ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders. Ik heb echt heel weinig centen op het moment dus een nieuwe mobo en cpu kan ik het best mee beginnen (?). Heeft iemand een advies over een goed, maar goedkoop nieuw mobo + cpu ?
aangezien je p2 233 een slot 1 proc is kan je ook overwegen een (2e hands) celeron 2 te kopen, een met 66MHz fsb (dus max een 733) (met slot converter) en dan heof je allen nog maar een beetje ram (256) te kopen om een beetjebij te zijn
als je een i440BX chip hebt dan kan je zelfs een P3 of een 100Mhz celly2 kopen, en dat is een stuk goekoper, dan welke AMD oplossing

90 euro voor proc+ converter
en 80 euro voor geheugen

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• TuLPMaN
mijn cpu lijkt op zo'n soort cartridge ofzo. Is dat dus slot 1 ?? Ik dacht dat 333Mhz (wat ik dus heb) maximaal is voor 66Mhz bussnelheid (wat ik dus ook heb) ??

Bladiebla!

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 14:06 schreef TuLPMaN het volgende:
mijn cpu lijkt op zo'n soort cartridge ofzo. Is dat dus slot 1 ?? Ik dacht dat 333Mhz (wat ik dus heb) maximaal is voor 66Mhz bussnelheid (wat ik dus ook heb) ??
sorry niet goed gelezen (ik d8 dat je een p2 233 hebt)
maar het maakt niet uit word allen mmaar intressanter!!

je hebt nu een celeron 333MHz in slot 1 vormaat (cartridge)

de cleron 400 is de laatste die ook als secc (slot1) is gemaakt.
wat je dus noddig hebt een een cpu die op 66 Mhz draaid (of je mobo moet ook meer aan kunnen)
de celeron tot 766 draai hier op. aleen die is FCPGA dus wat je noddig hebt is een conveter (zijn er maar een beetje moeilijk te krijgen)

als je mij ff kan vertellen wat voor mobo je hebt, kan ik echt een gericht advies geven

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op zaterdag 09 februari 2002 14:06 schreef TuLPMaN het volgende:
Da's een Slot 1 ja :) Alleen, wat voor chipset heb je, als je een LX hebt, houdt 't echt op met upgraden, daarvoor moet je minimaal een BX hebben.
Aangezien je weinig centen hebt zou het leuk zijn je ram te kunnen blijven gebruiken, maar wat voor ram is het, PC66, PC100 of PC133 (of een combinatie van alles en nog wat)?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 14:15 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Da's een Slot 1 ja :) Alleen, wat voor chipset heb je, als je een LX hebt, houdt 't echt op met upgraden, daarvoor moet je minimaal een BX hebben.
Aangezien je weinig centen hebt zou het leuk zijn je ram te kunnen blijven gebruiken, maar wat voor ram is het, PC66, PC100 of PC133 (of een combinatie van alles en nog wat)?
boeit niet echt op een LX kan je (imo) een celly 2 draaien met converter op 66MHz fSBhet word aleen een stuk inbtressanter met een BX (overclocken ed. :9~)
maar een BX roeleerd dan ook erg hard

• TuLPMaN
ff voor de duidelijkheid, wat is nou precies het verschil tussen P II en Celeron ??

Mijn mobo heeft Intel 82443 BX chipset (kan dat?).

Bladiebla!

• TuLPMaN
Op zaterdag 09 februari 2002 14:15 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik zou echt niet weten wat voor RAM erin zit geprikt eerlijk gezegd.... maar het zou inderdaad leuk zijn om deze te blijven kunnen gebruiken :-)

Bladiebla!

Verwijderd

ECS K7S5A €85
AMD Duron 1GHz €80
CoolerMaster DP5-6H51 / DP5-6I11 €15
Miditower 300Watt €45
Totaal: €225

Als je geheugen PC100 of PC133 is, kan je dat blijven gebruiken.

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 14:18 schreef TuLPMaN het volgende:
ff voor de duidelijkheid, wat is nou precies het verschil tussen P II en Celeron ??

Mijn mobo heeft Intel 82443 BX chipset (kan dat?).
we have GOT a winner

oke advies koop een celly 2.
(als je een celly 2 tuatalin koopt heb je een hele duure converter noddig dus doe dat niet.)

koop een celly 2 (max 1Ghz of zo), en een slot1-->fcpga conveter
en koop geheugen en klaar ben je je hebt dan max een 1000Mhz compu.
zoek ff uit wat voor geheugen (idd zoasl abbadon zegt 66, 100, of 133 je hebt) en koop andere of koop bij

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 09 februari 2002 13:18 schreef TuLPMaN het volgende:
Dat wordt dus zeker
*mobo
*CPU
*Koeler

optioneel met beperkingen:
*geheugen (is dit PC100 of PC133)

Als dat PC100 is kan je het gebruiken voor bij Duron
Wil je TB dan moet je voor 'n B type gaan.
Wil je Athlon XP dan minstens PC133
Met PC100/PC133 kies je ook voor 'n select groepje moebo's die dit ondersteunen.

Wil je DDR dan PC2100 erbij vervangen. met DDR geschikt mobo

IIG moet je 'n geschikte Mobo/CPU kombi hebben die samen werkt met het geheugen dat je al hebt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 14:20 schreef TuLPMaN het volgende:

[..]

Ik zou echt niet weten wat voor RAM erin zit geprikt eerlijk gezegd.... maar het zou inderdaad leuk zijn om deze te blijven kunnen gebruiken :-)
downlaod ff [url=http://tucows.wau.nl/files2/san811.zip}sisoft sandra[/url] en kijk wat die zegt bij moederbord info (staat ook iets over je geheugen en de max clock)

• TuLPMaN
Op zaterdag 09 februari 2002 14:23 schreef jedel het volgende:

[..]

we have GOT a winner

oke advies koop een celly 2.
(als je een celly 2 tuatalin koopt heb je een hele duure converter noddig dus doe dat niet.)

koop een celly 2 (max 1Ghz of zo), en een slot1-->fcpga conveter
en koop geheugen en klaar ben je je hebt dan max een 1000Mhz compu.
zoek ff uit wat voor geheugen (idd zoasl abbadon zegt 66, 100, of 133 je hebt) en koop andere of koop bij
Oke dan... nog een paar dingen :-) :

Wat is boxed ? En Celeron 2 is dat gewoon Celeron ? Ennuh, ondanks het feit dat mijn mobo maar 66mhz bussnelheid heeft kan ik wel een Celeron van 100mhz bussnelheid erop gooien ?

En dan tot slot... waar kan ik zo'n converter krijgen ?

Bladiebla!

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 14:31 schreef TuLPMaN het volgende:

[..]

Oke dan... nog een paar dingen :-) :

Wat is boxed ? En Celeron 2 is dat gewoon Celeron ? Ennuh, ondanks het feit dat mijn mobo maar 66mhz bussnelheid heeft kan ik wel een Celeron van 100mhz bussnelheid erop gooien ?

oke boxed is met intel cooler, maakt verder niet uit (en ander stepping maar boeien)
celeron 2 is de celeron in fcpga voormaat en gebazeer op de p3 (vanaf de 533)daarvoor ppga en slot 1
je mobo draaid nu op 66 maar kan ook gewoon op 100Mhz draaien (als je geugen het trekt) het is een 440BX, voor de zekerheid check sisoft sandra zie je gelijk welk type en welk merk (kan je checken op de site ven de fabreikant of het gaat werken, heeeel soms namelijk niet)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op zaterdag 09 februari 2002 14:31 schreef TuLPMaN het volgende:
Wat is boxed ? En Celeron 2 is dat gewoon Celeron ?
Boxed betekent dat je een cpu + koeler krijgt (standaard intel koeler.. En die zijn niet slecht). En het geheel krijg je in een intel doosje + casebadges..
Ennuh, ondanks het feit dat mijn mobo maar 66mhz bussnelheid heeft kan ik wel een Celeron van 100mhz bussnelheid erop gooien ?
Jouw chipset ondersteund in ieder geval een bussnelheid van 100MHz.. Da's dus geen probleem!
Verder ondersteund die chipset elke pentium-III met 100MHz bus (Tot de 1100MHz), en elke celeron-II tot 1100MHz (met uitzondering van de tualatin-processoren, die ook wel aangeduid zijn als celeron-a).

Maar dan moet je wel zeker weten dat jouw moederbord ook een bios heeft voor de coppermine-processoren..
En verder moet ook het voltage worden ondersteund..

Wat voor moederbord heb je precies? (kun je inderdaad via Sisoft sandra achterkomen!)
Hmm.. Moet je even in de search duiken.. Daar zijn pas nog enkele topics over geweest.. En verder stond er geloof ik nog iets in de pricewatch..

• TuLPMaN
Op zaterdag 09 februari 2002 14:35 schreef jedel het volgende:

[..]

oke boxed is met intel cooler, maakt verder niet uit (en ander stepping maar boeien)
celeron 2 is de celeron in fcpga voormaat en gebazeer op de p3 (vanaf de 533)daarvoor ppga en slot 1
je mobo draaid nu op 66 maar kan ook gewoon op 100Mhz draaien (als je geugen het trekt) het is een 440BX, voor de zekerheid check sisoft sandra zie je gelijk welk type en welk merk (kan je checken op de site ven de fabreikant of het gaat werken, heeeel soms namelijk niet)
Ik heb ff sisoft gechecked en ik heb 2x 100mhz ram en 1x 133mhz. ik snap alleen niet hoe mijn mobo gewoon op 100mhz kan draaien.

Dus eigenlijk moet ik alleen maar ff zo'n converter gaan regelen.

Bladiebla!

• TuLPMaN
Op zaterdag 09 februari 2002 14:38 schreef Twynn het volgende:

[..]

Boxed betekent dat je een cpu + koeler krijgt (standaard intel koeler.. En die zijn niet slecht). En het geheel krijg je in een intel doosje + casebadges..
[..]

Jouw chipset ondersteund in ieder geval een bussnelheid van 100MHz.. Da's dus geen probleem!
Verder ondersteund die chipset elke pentium-III met 100MHz bus (Tot de 1100MHz), en elke celeron-II tot 1100MHz (met uitzondering van de tualatin-processoren, die ook wel aangeduid zijn als celeron-a).

Maar dan moet je wel zeker weten dat jouw moederbord ook een bios heeft voor de coppermine-processoren..
En verder moet ook het voltage worden ondersteund..

Wat voor moederbord heb je precies? (kun je inderdaad via Sisoft sandra achterkomen!)
[..]

Hmm.. Moet je even in de search duiken.. Daar zijn pas nog enkele topics over geweest.. En verder stond er geloof ik nog iets in de pricewatch..
Heb een Compaq moederbord met Intel 82443BX/ZX 440BX chiupset en ook een Compaq 686T3 BIOS

Bladiebla!

• jedel

jedel

Kevlar

de BX chipset is ontworpen voor de P2 dus de 66 en 100 MHz
fsb (heb er zelf ook een zie sig: 2xcelleron 300A @ 495=110fsb)
het verhaal word wel iets moeilijker aangezien het neen compraq :r is (sorry)
je moet ff een er achter zien te komen waar/hoe je de fsb gaat instellen dus of met jumper/dipswitches of in de bios (ik gok de eerste)
maar misschien word het ook wel gewoon automatisch herkend door de bios

idd kan je beste beginnen met het kopen van een converter en dan gewoon een proc zoeken.
zowiezo: alles met een 66Mhz Fsb (celeron t/m 766)
bijna zeker: alles met een 100Mhz Fsb (p2, p3 sommige!! en celeron vanaf 766 t/m 1000)

die converters zijn te koop bij jin computers in Den Haag en kosten 20 euro (of anders 2e hands) en hebben geen instel mogelijkheden (ook niet nodig als je niet gaat Overclocken)

alle 66Mhz celerons zijn redelijk makkelijk te overclocken naar 100Mhz (misschien voltage aanpassen; that's it)

dit alles gaat je tussen de 100 en de 200 euro kosten en dan ben je weer redelijk up to date

suc6

• jedel

jedel

Kevlar

oh ja je moet idd wel een bios (kunnen) vinden die coppermine cpu (p3 en celly2) ondersteund voor je mobo
ik zou zeggen val Compaq lastig
zoek ff uit wel type je hebt: deskpro......

• TuLPMaN
Op zaterdag 09 februari 2002 16:08 schreef jedel het volgende:
oh ja je moet idd wel een bios (kunnen) vinden die coppermine cpu (p3 en celly2) ondersteund voor je mobo
ik zou zeggen val Compaq lastig
zoek ff uit wel type je hebt: deskpro......
thanx voor het advies in ieder geval. ik zal compaq inderdaad ff lastig gaan vallen.

Bladiebla!

• TuLPMaN
Volgens Compaq is max. fbs snelheid 66mhz op mijn systeem maar is dit wel echt zo ?

En zo ja, dan kan ik alsnog een 66 mhz celeron aanschaffen toch ?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Ik lees net iets over de PowerLeap PL-iP3/T die mijn systeem naar een Celeron 1200Mhz Tualatin kan upgraden (alles in 1!) voor 250 euro. Heeft iemand hier ervaringen mee ?? Heb net een etest gelezen en het kwam er allemaal best positief uit !

Bladiebla!

Verwijderd

Als het goed is zie je bij hat opstarten van die Compaq rechtonder een type verschijnen (bijv Deskpro 6000). Als je dat type mailt naar die gasten van Powerleap (wel de Amerikaanse want de Nederlandse Powerleap is volgens mij gewoon een handelsmaatschappij die er verder niet veel kaas van hebben gegeten) dan kan het even duren maar waarschijnlijk kunnen ze je dan wel meer vertellen over compatibiliteit. Er staan in elk geval wel een aantal Compaqs in hun lijst.

Dat jouw FSB maximaal 66MHz kan lijkt me een beetje sterk met een BX chipset, maar controleer dat wel want anders draait dat ding niet op 1200 maar op 900 MHz!

• TuLPMaN
Ik heb ze al gemailt... en ze zeggen dat het geen probleem moet opleveren met mijn systeem (Deskpro EN). Nu heb ik meteen maar Compaq gemailt om te vragen of het wel mogelijk is om met mijn BIOS van 66mhz naar 100mhz te fsb te gaan.

Wat vinden jullie eigenlijk van de prijs ? Ik kan natuurlijk ook een losse converter kopen (met als nadeel dat voltage enzo niet automatisch geregeld wordt wat wel het geval is bij Powerleap) en dan een losse celeron...

Bladiebla!

Verwijderd

Maar dan krijg je er dus geen Tualatin :P op
Kijk trouwens eens op dat mobo; je zou wel eens een jumpertje kunnen zien waar gewoon 66/100 bij staat geschreven. En op de Compaqsite kan je dacht ik ook alle manuals downloaden waar dat in zou moeten staan.

• TuLPMaN
Op zondag 10 februari 2002 14:51 schreef frytzzz het volgende:
Maar dan krijg je er dus geen Tualatin :P op
Je bedoelt als ik losse converter plus cpu koop tohc ??

Ik zal ff mobo checken

Bladiebla!

Verwijderd

Ik heb zelf nog een mijn oude pc staan die ik al een tijdje graag wil upgraden voor de netwerkgames. Ik dacht alleen dat dat prijzig kon worden omdat ik ook mobo zou moeten vervangen. Maar ik verander van gedachte na het lezen van deze thread.

Ik heb noname bx440b, PII 350, 128mb pc100 en Intel740 + Voodoo2. Kan ik hier dan Celly's tot 1,3 GHz opzetten?? Dan zet ik daarbij nog een MX400 + Ram en dan kan ie wel weer een paar maandjes mee toch?

edit:

Sorry bedenk me nu dat het misschien wat netter was geweest eigen thread te openen :P dus excuses, maar zou graag advies willen

Verwijderd

Je moet even de name van je noname mobo achterhalen (staat er vast wel op geprint) om de compatibiliteit te checken, maar dat kan dat idd. Alleen komt die adapter inclusief Celly 1200.

In theorie kan je zelfs, als je mobo en de rest van je hardware het aankan om op 133MHz te draaien, alle PIII Tualatins (bijv de PIII 1266 met 512 KB cache en met FSB van 133 MHz dus) op die adapter klikken, maar dan heb je dus een Celly 1200 over.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:43 schreef frytzzz het volgende:
Je moet even de name van je noname mobo achterhalen (staat er vast wel op geprint) om de compatibiliteit te checken, maar dat kan dat idd. Alleen komt die adapter inclusief Celly 1200.

In theorie kan je zelfs, als je mobo en de rest van je hardware het aankan om op 133MHz te draaien, alle PIII Tualatins (bijv de PIII 1266 met 512 KB cache en met FSB van 133 MHz dus) op die adapter klikken, maar dan heb je dus een Celly 1200 over.
Hoe kom ik er achter of ie ook 133 mhz aankan?

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 15:49 schreef Bandiet het volgende:
Hoe kom ik er achter of ie ook 133 mhz aankan?
Ha wou je dat proberen dan? Maar, 1) je moet er de settings voor hebben (jumpers of in de BIOS, en op reviews van jouw bord zal het ook wel worden vermeld; let wel op het juiste revisienummer) 2) je moet er de hardware voor hebben (het meeste 100 MHz geheugen draait trouwens wel op 133) 3) je moet een beetje geluk hebben. 4) je moet lef hebben om dat ding te kopen als je nog niet weet of het gaat lukken terwijl je dan al een Celly 1200 in huis hebt :)

Verwijderd

volgens mij begrijp ik jouw verhaal niet helemaal...

Wat moet ik nou precies voor een adapter kopen om een Celeron er op te prikken?? Waarvoor is die adapter nou precies nodig (in boekje worden celerons tot 333 mhz voorbeelden gegeven)? Misschien dat je het nog een keer duidelijk voor me wilt uitleggen? Alvast bedankt

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 16:19 schreef Bandiet het volgende:
volgens mij begrijp ik jouw verhaal niet helemaal...

Wat moet ik nou precies voor een adapter kopen om een Celeron er op te prikken?? Waarvoor is die adapter nou precies nodig (in boekje worden celerons tot 333 mhz voorbeelden gegeven)? Misschien dat je het nog een keer duidelijk voor me wilt uitleggen? Alvast bedankt
OK. Die adapter waar ik het over heb, de Powerleap PL-iP3/T dus, dat is een setje van een Slot-1 insteekkaart+processor+heatsink+fan. De grap ervan is, dat dat ding een Slot-1 moederbord dus laat draaien met een Tualatin (=modern=snel) processor, iets wat op geen enkele andere manier lukt omdat die Tualatins op een veel te laag voltage moeten draaien. (1,475V)

Het enige wat je dus ergens im moet prikken is dat hele ding in de sleuf waar nu je PII350 zit. Verder niks. Dan heb je -PLOP- in één keer weer een snelle bak :)

Met mijn opmerking over 'prikken' wilde ik alleen maar aangeven dat niet alleen de laatste Celerons (die op een FSB van 100 lopen) maar zelfs ook de laatste PIII's (die op 133 lopen) op die adapter zouden kunnen. Let wel; er zít dus al een Celeron 1200 bij hoor! Alleen om een PIII op z'n eigen kloksnelheid te laten lopen, moet wel je FSB op 133 draaien. (Als een pIII 1200 op een FSB van 100 loopt, is de kloksnelheid natuurlijk geen 1200 maar 900 MHz.) In dat geval zou je dus een nóg snellere machine van je oude beessie kunnen maken, maar dat was maar een idee :)

Dus: Je moet een compatibel mobo hebben dat kan draaien op 100 MHz en dan zit je goed.

Is 't zo een beetje duidelijk?

Verwijderd

He hardstikke bedankt man, tis nu wel duidelijk. Ik zag alleen dat ie €250,- kost :(. Dat vind ik wel wat duur, een losse celeron 1200 kost nl €129,- maar het is niet anders met dit mobo. Ik kijk wel ff wat ik doe, bedankt iig

edit:

Als ik nou een losse PL-iP3 adapter koop met een losse Celly kom ik veel goedkoper uit €70,- + €129 = €199,- + cooler. Dit is dan toch veel handiger of zie ik iets over het hoofd? En welke cooler moet ik dan nemen? Kan ik ook de boxed versie nemem van de Celeron of moet ik tray hebben?

• jedel

jedel

Kevlar

Op zondag 10 februari 2002 19:05 schreef Bandiet het volgende:
He hardstikke bedankt man, tis nu wel duidelijk. Ik zag alleen dat ie €250,- kost :(. Dat vind ik wel wat duur, een losse celeron 1200 kost nl €129,- maar het is niet anders met dit mobo. Ik kijk wel ff wat ik doe, bedankt iig

edit:

Als ik nou een losse PL-iP3 adapter koop met een losse Celly kom ik veel goedkoper uit €70,- + €129 = €199,- + cooler. Dit is dan toch veel handiger of zie ik iets over het hoofd? En welke cooler moet ik dan nemen? Kan ik ook de boxed versie nemem van de Celeron of moet ik tray hebben?
als je niet helemaal weet wat je aan het doen bent, moet je het je zelf niet te moeilijk maken. en zeker niet te duur

koop dus geen tualatin+ powerleap want niet lang niet alle mobo's ondersteuene dit (voor al B-merk) + het is nog al wat duurder dan gewone converter van 15 euro + een celeron 1000 of zo.
die 440BX van jou kan waarschijnlijk wel op 133MHZ draaien aleen si het de vraag of je agp videokaart het gaat trekken (die wordt namelijk overgelclocked tot 93 MHz)

oke maar ik heb het meeste hier voor al uitgelegd.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 19:05 schreef Bandiet het volgende:
edit:

Ik zag er een staan (gebruikt dus, en zonder processor) bij vraag en aanbod. €69,- (rubr. CPU's) dacht ik. Ze zijn niet los te koop, alleen samen met die Celeron. Welke Celly je neemt maakt niet uit lijkt me, als het dan maar een Tualatin is, oftewel een 1200 of 1300 (die is er ook al) MHz. Laat je in de winkel adviseren over een koeler of doe hier een search over koelers want daar is al heeeeeel veel over gezegd.
Ik ben het niet helemaal eens met de vorige spreker, jouw mobo staat in de lijst van compatible mobo's dus zou het moeten werken.
Alleen dat draaien op 133 kan je idd beter vergeten, tenzij je nog je divider kunt aanpassen maar dat is een long shot. Op sommige mobo's gaat het vanzelf, dus wie weet, maar het lijkt me sterk.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heb ik drie opties:
- Ik koop de PL-iP3/T in combinatie met 1200 Celeron processor voor €250,-

- Ik koop de PL-iP3/T los, met een Celeron 1200 of 1300 voor €70,- + €129,- = €199,-

- Ik koop een andere adapter, met een niet-tualatin Celeron (1000?) voor €15,- + €102,- = €117,-.

Dan heb ik nog een paar vraagjes:
- Op de site van Powerleap is te vinden dat ie wel los te koop is voor €70,-. Hij linkt ook naar de PL-iP3/T versie, dus dat is dan toch de goede?

- Als ik een losse Celeron koop, kan ik dan ook de boxed versie nemen of moet ik tray + eigen cooler doen?

- Bedoel je met die andere converter dan de PL-iP3 (zonder /T dus)? Kan ik deze dan ook alleen op powerleap.nl kopen?

- Wat is de snelste Celeron die ik op een gewone converter kan zetten (dus de laatste niet Tualatin?), en kan dit dan ook 256 cache zijn?

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 10 februari 2002 01:58 schreef TuLPMaN het volgende:
Ik lees net iets over de PowerLeap PL-iP3/T die mijn systeem naar een Celeron 1200Mhz Tualatin kan upgraden (alles in 1!) voor 250 euro. Heeft iemand hier ervaringen mee ?? Heb net een etest gelezen en het kwam er allemaal best positief uit !
http://www.tweakers.net/pricewatch/19466 of
http://www.tweakers.net/pricewatch/20180 en deze proc
http://www.tweakers.net/pricewatch/21366 is nog goedkoper en je hebt een beter ondersteuning.Die powerleap is dus gewoonweg te duur om een echte oplossing te zijn. En voor dat geld kun je ook een socketA mobo en een Duron 1200 kopen (die cely is hoger te oc, klinkt raar maar is wel zo).
Je zou ook nog een gewone slotconverter kunnen kopen met een 0.18 u Cely (dus met 128 cache), maar dat is ook aardig aan de prijs voor die preformance, maar is wel weer wat goedkoper dan de andere oplossingen

• jedel

jedel

Kevlar

Op maandag 11 februari 2002 10:23 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Ik zag er een staan (gebruikt dus, en zonder processor) bij vraag en aanbod. €69,- (rubr. CPU's) dacht ik. Ze zijn niet los te koop, alleen samen met die Celeron. Welke Celly je neemt maakt niet uit lijkt me, als het dan maar een Tualatin is, oftewel een 1200 of 1300 (die is er ook al) MHz. Laat je in de winkel adviseren over een koeler of doe hier een search over koelers want daar is al heeeeeel veel over gezegd.
Ik ben het niet helemaal eens met de vorige spreker, jouw mobo staat in de lijst van compatible mobo's dus zou het moeten werken.
Alleen dat draaien op 133 kan je idd beter vergeten, tenzij je nog je divider kunt aanpassen maar dat is een long shot. Op sommige mobo's gaat het vanzelf, dus wie weet, maar het lijkt me sterk.
er zijn naar mijn weten geen 440BX die een 1/2 divider voor de agp bus hebben, en ook naar een aantal die echt stabieliteit garanderen op 133Mh (zoals de abit bx-133)

alsje twijfeldover de cooler neem dan gewoon een boxed. diee intel coolers zijn heleemaalniet slecht, (als je het later toch te weinig vind, mod je er toch een sunon fan op)

• jedel

jedel

Kevlar

Op maandag 11 februari 2002 11:55 schreef Bandiet het volgende:

- Ik koop de PL-iP3/T los, met een Celeron 1200 of 1300 voor €70,- + €129,- = €199,-

- Ik koop een andere adapter, met een niet-tualatin Celeron (1000?) voor €15,- + €102,- = €117,-.

- Op de site van Powerleap is te vinden dat ie wel los te koop is voor €70,-. Hij linkt ook naar de PL-iP3/T versie, dus dat is dan toch de goede?

- Als ik een losse Celeron koop, kan ik dan ook de boxed versie nemen of moet ik tray + eigen cooler doen?

- Bedoel je met die andere converter dan de PL-iP3 (zonder /T dus)? Kan ik deze dan ook alleen op powerleap.nl kopen?

- Wat is de snelste Celeron die ik op een gewone converter kan zetten (dus de laatste niet Tualatin?), en kan dit dan ook 256 cache zijn?
voor de verkoop vn losse converters zie het begin van de dicussie (lees hem zowiezo ff helemaal door, je vraag veel dubbel :P)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 11:55 schreef Bandiet het volgende:

Die adapter in V&A is dus tweedehands, en voor zover ik heb kunnen zien worden ze nieuw niet los, zonder processor verkocht. Als jij 'm wel kan vinden is dat natuurlijk mooi dan kun je er ook nog eens de nieuwste Celeron 1300 op zetten.

Met die andere adapter wordt niet een Powerleap, maar een gewoon Slot-1>FCPGA kaartje bedoeld, dus niet Slot1>FCPGA2, want dat is Tualatin en dat kan alleen die Powerleap.
De snelste proc. die op zo'n gewoon kaartje kan is voor zover ik weet een Celeron 1000, met 128Kb L2 cache. Dat scheelt wel in performance met die Tualatin.
Er zijn ook P3's 1000 op 100MHz dacht ik, maar die zijn geloof ik óf heel duur óf niet te vinden.

Boxed of tray moet je zelf weten, die boxed fans zijn behoorlijk goed en stil, maar neem je tray dan kun je qua koeler nog alle kanten op.

Verwijderd

Helemaal duidelijk nu, bedankt allemaal

Verwijderd

nog één dingetje
Er zijn ook Celerons 1100 met 128kb cache, betekent dat dat die er ook op kan? Waar hangt dat eigenlijk vanaf?

Verwijderd

hehe laatste keer dan :)

Ja zo'n 1100 kan er ook op (op zo'n gewoon kaartje), het hangt af van de Core-spanning (en van nog iets ingewikkelds waar ik de ballen van begrijp), die lager is bij de Tualatins.

Als je nou ff het web afneust naar reviews (met benchmarks) van die celly 1000 (of 1100) en die celly 1200, dan kan je zien wat die cache uitmaakt.

Dit is er alvast één
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011003/duel-06.html#synthetic_performance_windows_98

Die performance klopt wel; ik haal op 1266 iets hogere scores:
[topic=404420]
Vreemd: mijn memory-bandwidth ligt ongeveer 2x zo hoog. Het kan dus sneller dan wat je in die tabel van Tom ziet als je je settings optimaliseert.

Deze link zal trouwens ook nog één van je vragen beantwoorden:
http://www.powerleap.com/Products/iP3.htm

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 11 februari 2002 13:13 schreef Bandiet het volgende:
nog één dingetje
Er zijn ook Celerons 1100 met 128kb cache, betekent dat dat die er ook op kan? Waar hangt dat eigenlijk vanaf?
Ja maar als je gaat OC haalt die 1000 bijna altijd het zelfde resultaat als de 1100

• TuLPMaN
Ik ook nog 1 keertje dan... kreeg vandaag mailtje van compaq :

I am sorry, but the fastest processor your system will accept is a PII 333. Anything faster would require a 100 Mhz Front-side bus, which your system does not support.

Bullshit (heb immers BX mobo) ?

Bladiebla!

Verwijderd

Vreemd. Het is denkbaar, want die Compaqs hebben soms rare fratsen qua hardware. Als je in omgeving A'dam woont kan je wel effe proberen met mijn adapter. Heb je die kast al wel opengehad en gekeken??

Je weet dus ook het precieze typenummer van je bak? Als je dan eens begint met het downloaden van die utility van Compaq waarmee je in de BIOS kunt komen, misschien wordt je daar weer wat wijzer van. (Zat misschien op flop bij de machine)

• TuLPMaN
Typenummer weet ik inderdaad. Welke utility heb je het precies over ? Ik heb wel al mijn BIOS geupdated....

Bladiebla!

Pagina: 1