Op maandag 11 februari 2002 11:55 schreef Bandiet het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb ik drie opties:
- Ik koop de PL-iP3/T in combinatie met 1200 Celeron processor voor €250,-
- Ik koop de PL-iP3/T los, met een Celeron 1200 of 1300 voor €70,- + €129,- = €199,-
- Ik koop een andere adapter, met een niet-tualatin Celeron (1000?) voor €15,- + €102,- = €117,-.
Dan heb ik nog een paar vraagjes:
- Op de site van Powerleap is te vinden dat ie wel los te koop is voor €70,-. Hij linkt ook naar de PL-iP3/T versie, dus dat is dan toch de goede?
- Als ik een losse Celeron koop, kan ik dan ook de boxed versie nemen of moet ik tray + eigen cooler doen?
- Bedoel je met die andere converter dan de PL-iP3 (zonder /T dus)? Kan ik deze dan ook alleen op powerleap.nl kopen?
- Wat is de snelste Celeron die ik op een gewone converter kan zetten (dus de laatste niet Tualatin?), en kan dit dan ook 256 cache zijn?
Die adapter in V&A is dus tweedehands, en voor zover ik heb kunnen zien worden ze nieuw niet los, zonder processor verkocht. Als jij 'm wel kan vinden is dat natuurlijk mooi dan kun je er ook nog eens de nieuwste Celeron 1300 op zetten.
Met die andere adapter wordt niet een Powerleap, maar een gewoon Slot-1>FCPGA kaartje bedoeld, dus niet Slot1>FCPGA2, want dat is Tualatin en dat kan alleen die Powerleap.
De snelste proc. die op zo'n gewoon kaartje kan is voor zover ik weet een Celeron 1000, met 128Kb L2 cache. Dat scheelt wel in performance met die Tualatin.
Er zijn ook P3's 1000 op 100MHz dacht ik, maar die zijn geloof ik óf heel duur óf niet te vinden.
Boxed of tray moet je zelf weten, die boxed fans zijn behoorlijk goed en stil, maar neem je tray dan kun je qua koeler nog alle kanten op.