ik heb een nieuwe pc van wat oudere componenten in elkaar gezet, alles werkt zoals het moet behalve de harde schijf.
Het gaat om een western digital die al 4 jaar perfect werkt.
bij het opstarten van de pc krijg ik de melding:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
De disk word met geen mogelijkheid herkent.
Als ik de hd in me eigen pc hang, als tweede hd word ie perfect herkent en kan ik m ook gewoon benaderen vanuit windows maar zodra die als primary in een pc zit word ie niet meer herkent.
De hd heeft een tijdje dienst gedaan als tweede hd en is verder nooit geformatteert voordat ie in het nieuwe systeem werd gestopt, windows xp en nog 2 partities stonden er dus nog steeds op.
Ik heb inmiddels alle partities van de hd in partition magic geformatteert en op fat32 gezet maar dat hielp nix.
Ook een bootdisk en fdisk heeft geen elkele zin.
heeft iemandeen idee om deze hd alsnog werkende te krijgen in de nieuwe pc?
Het gaat om een western digital die al 4 jaar perfect werkt.
bij het opstarten van de pc krijg ik de melding:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
De disk word met geen mogelijkheid herkent.
Als ik de hd in me eigen pc hang, als tweede hd word ie perfect herkent en kan ik m ook gewoon benaderen vanuit windows maar zodra die als primary in een pc zit word ie niet meer herkent.
De hd heeft een tijdje dienst gedaan als tweede hd en is verder nooit geformatteert voordat ie in het nieuwe systeem werd gestopt, windows xp en nog 2 partities stonden er dus nog steeds op.
Ik heb inmiddels alle partities van de hd in partition magic geformatteert en op fat32 gezet maar dat hielp nix.
Ook een bootdisk en fdisk heeft geen elkele zin.
heeft iemandeen idee om deze hd alsnog werkende te krijgen in de nieuwe pc?