• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Heb sinds kort de finepix 1300.
De standaard batterijen die daar bij zaten zijn nu eindelijk op.
Nu zat ik eraan te denken om een GP Powerbank te kopen.
Heb er vele goede verhalen over gehoord.
Maar wie weet wat voor batterijen erin moeten ??
En daarmee bedoel ik het aantal mAh.
In de gebruiksaanwijzing staat voor AA Nicad minimaal 1000mAh.
Terwijl op de support-site van Fuji zelf wordt gesproken over min 1600mAh bij NiMH batterijen.

Hoeveel mAh is nou verstandig voor een goede werking van mijn Fuji 1300 ??

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 15:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

[b]Op zaterdag 09 februari 2002 13:14 schreef
Hoeveel mAh is nou verstandig voor een goede werking van mijn Fuji 1300 ??
Ik zelf heb er 1400mAH NiMH batt. in zitten.
Deze gaan gigantisch lang mee.. nogsteeds niet leeg en ik maak er al 3 dagen achterelkaar foto's mee (met lcd aan).
Waren bij de hema in de aanbieding (die batt.).

En verder maakt het aantal mAH niet zoveel uit, voltage is gelijk. Alleen de laadtijd is langer bij hogere mAH en ook de capaciteit is groter bij meer mAH..

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik weet voldoende :)

Bedankt voor je snelle reactie.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hoe meer mAh hoe langer je batterijen mee gaan.

dus stop er GP 1800 mAh in en je batterijen gana het langst mee :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Ja, die GP powerbank heb ik ook. Er zaten 1300Mah batterijen bij, en die gaan nu al zeker een week mee! Dit is bij zo'n 20 foto's per dag altijd met lcd aan en flits.
Verder zit ik wel eens wat te spelen en te proberen, maar ze gaan maar niet leeg, zeeeer goede dingen!

Verwijderd

Nu we het toch over batterijen hebben; de mijne zijn zojuist leeggegaan. Toch zeker een week mee gedaan denk ik zo. Maar is het bij jullie ook zo dat het toestel aangeeft dat de batterijen minder worden en zichzelf dan direct uitschakeld en het daarna ook geen 10 seconden achetr elkaar niet doet? Ik kreeg helemaal geen waarschuwing vooraf dat ze minder werden......leek mij zo raar.

Verwijderd

Gewoon zoveel mogelijk nemen, er wordt toch niet meer stroom opgenomen dan er nodig is.

2300 is geloof ik het meeste wat er nu te koop is. 1800 is goed verkrijgbaar, daarboven moet je echt goed zoeken.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op zondag 10 februari 2002 23:04 schreef wimleen het volgende:
Nu we het toch over batterijen hebben; de mijne zijn zojuist leeggegaan. Toch zeker een week mee gedaan denk ik zo. Maar is het bij jullie ook zo dat het toestel aangeeft dat de batterijen minder worden en zichzelf dan direct uitschakeld en het daarna ook geen 10 seconden achetr elkaar niet doet? Ik kreeg helemaal geen waarschuwing vooraf dat ze minder werden......leek mij zo raar.
Er staat in de handleiding dat je eerst een waarschuwing krijgt.. maar dan zit er al super weinig mee rin, niet eens genoeg voor 1 foto denk ik..
Daarna een leeg batt. en die zie je alleenmaar VOORDAT hij zichzelf weer uitschakelt vanwege teweinig stroom.
Dus als je de hadnleiding had gelezen, zag je dat het zo hoorden ;)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:59
Bij mij (Fuji 2400, zelfde generatie) komt de waarschuwing ook ongeveer 2 seconden voordat de camera zichzelf uitschakelt. Niet echt nuttig dus...

Wat op zich wel grappig is dat er ook nog twee verschillende standen van leegheid zijn. Op t-2 krijg je een batterijtje dat nog half vol zit en op t-1 krijg je een batterijtje dat leeg is, en dan 'zzzzzz' uit.

Volgens mij is het gewoon een bug.

Verwijderd

bij perfect systems
GP powerbank 3 1800 mah (lader met 4 batterijen)
Euro 26,86
Zit in oldenzaal.
onder rembours tellen ze er 12,80 bij!!
totaal 39,66 euro.
Is nog goedkoper als hier in de lokale zaken waar het overal rond de 45 euro kost.!!!

Verwijderd

CT; dat het ZO snel ging had ik echter niet uit de handleiding begrepen.......
Moet zeggen dat deze batterijen van GP met lader ook maar 29 euro kostten bij de lokale ex army goods dealer.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op zaterdag 09 februari 2002 13:19 schreef CT het volgende:

[..]

Ik zelf heb er 1400mAH NiMH batt. in zitten.
Deze gaan gigantisch lang mee.. nogsteeds niet leeg en ik maak er al 3 dagen achterelkaar foto's mee (met lcd aan).
Waren bij de hema in de aanbieding (die batt.).

En verder maakt het aantal mAH niet zoveel uit, voltage is gelijk. Alleen de laadtijd is langer bij hogere mAH en ook de capaciteit is groter bij meer mAH..
Zitr er nou veel verschil tussen die GP batterijen en die van de Hema? Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit? Enne wat kosten die Hema dingen (en lader)?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op woensdag 13 februari 2002 22:19 schreef te(X)en het volgende:

[..]

Zitr er nou veel verschil tussen die GP batterijen en die van de Hema? Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit? Enne wat kosten die Hema dingen (en lader)?
Denk't niet, NiMH en capaciteit is gewoon 'hetzelfde'.
(Misschien zijn de hema's nog beter ;))
Batt. waren 4 voor 25gulden denk ik.
En de lader was ook een geeltje dacht ik.
De lader kan verschillende capaciteiten opladen en ontlaad za eerst, en als je ze in de lader laat zitten na het opladen zorgt hij ervoor dat ze niet 'lekken'.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
Ik heb gelijk bij het aanschaffen van mijn camera, 2 setjes batterijen gekocht. met speciale lader. Koste zo'n 80 piek. Zijn echt super batterijen. Gaan echt lang mee. Zal vanavond even kijken wat voor soort batterijen het precies zijn. Dan wijzig ik deze post wel. :D

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 09:18
Ik heb een hape lader met 4 1800NimH batterijen gekocht bij de kijkshop. 17.99 euro
Als ze ze niet meer hebben (in mijn geval) Ook te bestellen via de site : www.hape.nl
Komt er 1,50 euro bij voor transport.

woei!

Pagina: 1